Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Enter Air na minusie za pierwsze półrocze
Pandemia Covid-19 spowodowała istotne ograniczenie liczby operacji lotniczych i konieczność zahibernowania działalności na czas lockdownu.
Przychody Enter Air wyniosły w I pół. 2020 r. 227,7 mln zł i były niższe o 64,2 proc. r/r. Przewoźnik zanotował 87,9 mln zł straty operacyjnej i 133,1 mln zł straty netto.
Negatywny wpływ na wyniki miały niegotówkowe różnice kursowe. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 99,2 mln zł straty netto.
Zamknięcie nieba było największym ciosem dla branży lotniczej od czasów zamachów terrorystycznych w Nowym Jorku w 2001 r. Żadna firma lotnicza nie uniknęła poważnych strat i nie ominęło to także nas. Szybko podjęte działania takie jak zawieszenie rat leasingowych czy restrukturyzacja kosztów zatrudnienia umożliwiły nam w ciągu trzech tygodni od wprowadzenia lockdownu zmniejszenie kosztów stałych do bardzo niskich poziomów. Obecna sytuacja spółki jest dobra, a dzięki zapasowi gotówki oraz szybkiemu zatamowaniu strat, mamy płynność pod kontrolą. Kryzys jest dużym wyzwaniem dla wszystkich, ale może być szansą dla tych którzy będą najbardziej elastyczni. Podjęte przez spółkę działania nie są odzwierciedlone w wynikach ze względu na zasady raportowania narzucane przez standardy rachunkowości, które nie uwzględniają pełnych skutków zmian w umowach leasingowych i przez co w wyniku naliczona jest proporcjonalna amortyzacja, a nie rzeczywiście ponoszone koszty. Dodatkowo wynik jest również obciążony wirtualnymi różnicami kursowymi z wyceny majątku. Przeprowadzona restrukturyzacja będzie miała natomiast pozytywny wpływ na konkurencyjność naszego modelu biznesowego w dalszej działalności spółki - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air w I pół. 2020 r.:
Przychody Enter Air wyniosły 227,7 mln zł w I pół. 2020 r. i były o 64,2% niższe od 636,1 mln zł osiągniętych w I pół. 2019 r. jedynie z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej w wyniku wybuchu pandemii wirusa grypy. Spółka zanotowała 133,1 mln zł straty netto oraz 87,9 mln zł straty operacyjnej.
Istotny wpływ na wynik Grupy miały "wirtualne" różnice kursowe, które mają charakter czysto księgowy, nie są skutkiem zawieranych transakcji i nie wpływają tym samym na bieżącą działalność spółki. Po oczyszczeniu wyników z różnic kursowych Enter Air miał 99,2 mln zł straty netto.
Ze względu na panującą pandemię i zakazy wykonywania operacji lotniczych nakładane przez polskie i międzynarodowe władze na przewoźników, Enter Air przez większość drugiego kwartału realizował jedynie niewielką część zaplanowanego programu handlowego oraz rejsy ad-hoc, które były wykonywane na zlecenie instytucji i rządów innych państw. W czasie pandemii spółka rozszerzyła swój zasięg geograficzny i stała się jednym z najbardziej aktywnych przewoźników w przewozach między Europą a kontynentem afrykańskim. W Polsce zgodnie z decyzjami administracyjnymi przewoźnik nie mógł brać udziału w akcji repatriacyjnej, która została ograniczona jedynie do jednego podmiotu.
Loty turystyczne z Polski wznowiliśmy dopiero w lipcu, kiedy w normalnych okolicznościach powinniśmy być w szczycie sezonu wakacyjnego. Zgodnie z naszymi przewidywaniami klienci chcą spędzać wakacje za granicą, ale ze względu na ograniczenia w wybranych państwach i kolejne negatywne sygnały przedstawicieli rządu sporo osób rezygnuje lub odkłada decyzje o podróżowaniu. W miesiącach wakacyjnych nasze przewozy były na poziomie około 30% zeszłorocznych. Pomimo bardzo trudnych warunków w których obecnie działamy cały czas aktywnie pracujemy nad rozwojem firmy i myślimy o przyszłości. W ostatnich miesiącach zawarliśmy porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliliśmy harmonogram dostaw samolotów i zwiększyliśmy dotychczasowe zamówienie. Niedawno uruchomiliśmy też najnowocześniejszy symulator lotniczy w tej części Europy, dzięki któremu istotnie zmniejszymy koszty, które do tej pory przeznaczaliśmy na zagraniczne szkolenia i zapewnimy spółce dodatkowe przychody ze szkoleń realizowanych dla innych linii - mówi Grzegorz Polaniecki.
Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 oraz dwóch Boeingów 737 MAX 8, które decyzją producenta i władz lotniczych, pozostają uziemione od marca 2019 roku. Spółka odroczyła dostawy kolejnych dwóch zamówionych Boeingów 737 MAX 8 o kilka lat.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Nowa atrakcja na zamku w Chęcinach
Polska głównym zagranicznym rynkiem źródłowym dla Drezna i Krainy Łaby
Blogerzy zainspirują do wykorzystania bonu turystycznego?
Dokąd można nadać bagaż paczkomatem?
Katastrofa statku wycieczkowego w Budapeszcie
Doceniono warszawskie restauracje?
W Krakowie odbyło się spotkanie dla kulinarnych młodych talentów
Nowa Zelandia wprowadzi podatek turystyczny
Turecka turystyka potrzebuje czasu
Tymczasowe zamknięcie linii kolejowej na Lotnisko Chopina
Greccy hotelarze chcą aktualizacji protokołów zdrowotnych
Początek roku w greckiej turystyce poniżej oczekiwań
HOTREC włącza się do dyskusji o nierównościach płacowych
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni turyści
Ryanair rezygnuje z lotów na Ukrainę
Piotruś Pan zawiezie pasażerów do Szwecji
Sezon narciarski inny niż wcześniejsze
Przed majówką klienci częściej bywali w biurach
