Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Festiwale muzyczne przyciągają Polaków
Męskie Granie, Pol and Rock, Open er... a może Jarocin? Które letnie festiwale muzyczne zapadają nam w pamięć i generują największy szum w sieci? Nowy raport biletyna.pl przynosi zaskakujące odpowiedzi - i pokazuje, że Polacy naprawdę kochają festiwale.
TOP 10 festiwali muzycznych - w najnowszym raporcie przygotowanym przez biletyna.pl we współpracy z Brand24 i agencją Elephate, przeanalizowano 30 wybranych letnich festiwali muzycznych w Polsce - pod kątem ich obecności w mediach społecznościowych, liczby wzmianek w internecie, popularności w wyszukiwarkach i emocjonalnego wpływu na uczestników.
Pełna lista top30 oparta na zasięgu i liczbie wzmianek o 30 wybranych festiwalach muzycznych w okresie od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r.
- Męskie Granie - 42,1 mln zasięgu, 6,2 tys. wzmianek
- TOP of the TOP Sopot Festival - 35,3 mln zasięgu, 3,1 tys. wzmianek
- Open er Festival - 15,6 mln zasięgu, 3,3 tys. wzmianek
- Sunrise Festival - 13,7 mln zasięgu, 1,8 tys. wzmianek
- Audioriver Festival - 10,7 mln zasięgu, 2,3 tys. wzmianek
- OFF Festival - 9,7 mln zasięgu, 2,2 tys. wzmianek
- Mystic Festival - 9,6 mln zasięgu, 1,7 tys. wzmianek
- Orange Warsaw Festival - 8,2 mln zasięgu, 1,5 tys. wzmianek
- CLOUT Festival - 8 mln zasięgu, 1,0 tys. wzmianek
- Olsztyn Green Festival - 7,2 mln zasięgu, 1,1 tys. wzmianek
- Santander Letnie Brzmienia - 7,1 mln zasięgu, 1,2 tys. wzmianek
- Rap Stacja Festiwal - 6,6 mln zasięgu, 2,1 tys. wzmianek
- Sun Festival - 6,0 mln zasięgu, 1,8 tys. wzmianek
- Pol and Rock Festival - 5,5 mln zasięgu, 1,4 tys. wzmianek
- ING Silesia Beats - 4,8 mln zasięgu, 666 wzmianek
- Malta Festival - 4,4 mln zasięgu, 963 wzmianki
- Jarocin Festiwal - 3,6 mln zasięgu, 984 wzmianki
- Polsat Hit Festiwal - 3,3 mln zasięgu, 430 wzmianek
- Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu - 3,1 mln zasięgu, 437 wzmianek
- Great September - 3,0 mln zasięgu, 672 wzmianek
- Rockowizna Festival - 2,9 mln zasięgu, 1,0 tys. wzmianek
- BitterSweet Festival - 2,7 mln zasięgu, 414 wzmianek
- Ostróda Reggae Festival - 1,9 mln zasięgu, 349 wzmianek
- Kazimiernikejszyn - 1,6 mln zasięgu, 308 wzmianek
- Tauron Nowa Muzyka Katowice - 1,6 mln zasięgu, 701 wzmianek
- Polish Hip-Hop Festival - 1,1 mln zasięgu, 471 wzmianek
- Co Jest Grane Festival - 341,7 tys. zasięgu, 53 wzmianki
- ZORZA - 250,8 tys. zasięgu, 52 wzmianki*
- Festiwal Piknik Country & Folk - 152,5 tys. zasięgu, 50 wzmianek
- Festiwal NADA - 26,1 tys. zasięgu, 11 wzmianek
Numerem 1 został festiwal Męskie Granie, który osiągnął najwyższy zasięg w sieci (ponad 42 mln odbiorców) i największą liczbę wzmianek w okresie od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. Tuż za nim uplasowały się TOP of the TOP Sopot Festival oraz Open er Festival.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również wydarzenia wyspecjalizowane w konkretnych gatunkach muzycznych - jak łódzki Audioriver, skupiony na muzyce elektronicznej, czy gdański Mystic Festival, dedykowany fanom metalu. Kiedy zaczynaliśmy pracę nad raportem, festiwale były najszybciej rosnącą kategorią na biletyna.pl w zakresie sprzedaży biletów. To jasny sygnał, że Polacy coraz częściej wybierają festiwale jako sposób na spędzanie czasu, nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach mówi Darek Matkowski, pomysłodawca i koordynator akcji Biletyna Festival Tour.
Co pamiętamy najbardziej z ulubionych wydarzeń? Dzięki badaniu przeprowadzonemu wśród 658 Polaków udało się uchwycić również emocjonalne aspekty festiwalowych doświadczeń. Co najmocniej zapadło ankietowanym w pamięć na najlepiej wspominanych festiwalach? Respondenci najczęściej wskazywali:
- konkretne koncerty - aż 62% badanych,
- niepowtarzalną atmosferę wydarzenia - 56%,
- towarzystwo, z którym się bawili - 25%.
Wśród dominujących emocji towarzyszących tym wspomnieniom znalazły się przede wszystkim: radość, poczucie wolności, ekscytacja, ale także wzruszenie i nostalgia.
Raz wystarczy, by chcieć wracać co roku Co ciekawe, aż 94% badanych poleciłoby swój ulubiony festiwal znajomym. 71% zrobiłoby to zdecydowanie. To pokazuje siłę festiwalowych przeżyć - takich, które zostają w nas na długo. Ponad połowa ankietowanych (56%) planowała udział w kolejnym festiwalu muzycznym jeszcze w te wakacje.
Pełny raport dostępny na biletyna.pl
Komentarze
Tagi:
Dział atrakcje turystyczne:
Które miasta powinny się
Na czym powinien opierać się rozwój
Starsze aktualności:
Na co trzeba uważać przy polskich
Jak firmy windykacyjne oceniają branżę
Limit płynów będzie zniesiony, ale dla
Dwa kraje zostaną objęte unijnym
Kolejny sportowy minister
TUI kupuje akcje innego
Europejscy turyści nie tracą chęci do
GUS: Rośnie liczba noclegów rezerwowanych za pomocą
Co jest problemem w transporcie na
Kiwi chce zarobić na odwołanych lotach
Jak Polacy finansują swoje wyjazdy turystyczne?
Organizatorka strajku w LOT żegna się z załogą
Grecja bije rekordy popularności wśród turystów
Malezja wprowadzi podatek turystyczny
Cisza nocna na Lotnisku Chopina
W pierwszej połowie roku Polskę odwiedziło więcej turystów
Emirates wypożyczy sprzęt elektroniczny
E-podróżnik.pl z zagranicznym inwestorem
Polska turystyka promowana w Chinach
Co wybierali klienci Exim Tours w 2022?
Kraków ubije zorganizowaną turystykę?
Rośnie sprzedaż Tunezji i Egiptu
Enter Air podpisuje nową umowę z TUI Poland
Północna Izba Gospodarcza: Przedsiębiorcy nie przetrzymają drugiego lockdownu
Ryanair zwolni z opłat za dodatkowy bagaż podręczny
PANTUR Katowice-prosze o opinie
