Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Igrzyska - przekleństwo czy błogosławieństwo dla Londynu?
Brytyjczycy obawiają się nadchodzących Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w przyszłym roku w Londynie, ponieważ jak wynika z prognoz w lipcu i sierpniu 2012 roku, branża turystyczna, a przede wszystkim atrakcje dla turystów w angielskiej stolicy może odnotować znaczący spadek frekwencji wypoczywających turystów.
Być może Igrzyska Olimpijskie w Londynie będą doskonałą reklamą dla miasta nad Tamizą, które w przyszłe wakacje odwiedzą rzesze turystów, jednak lokalna branża turystyczna może ucierpieć w wyniku tej imprezy. Turyści, którzy przybędą w tym czasie do Londynu będą stanowić bardzo specyficzną grupę gości, dla której cele wypoczynkowo - rekreacyjne nie będą priorytetem. Odwiedzą oni Zjednoczone Królestwo głównie po to, aby oglądać zawody sportowe i nie będą chętni do wydawania zbyt dużych ilości pieniędzy na inne sposoby spędzania czasu.
Właśnie ze względu na duże rozproszenie londyńskich obiektów sportowych, gdzie odbędą się zawody, przyjezdni raczej nie będą mieć czasu na inne atrakcje (typu muzea, restauracje, teatry), zabraknie im również czasu na zwiedzanie Londynu. Fani piłki nożnej zajmą za to większość miejsc noclegowych, co uniemożliwi w tym czasie wypoczynek innym turystom.
Może się więc okazać, że w lecie przyszłego roku Londyn odnotuje nawet o 95% mniejszy dochód z turystyki wypoczynkowej. Stracą na tym niektórzy hotelarze (choć większość sumarycznie zyska), a także sektor usług dla turystów. Muzea, restauracje, kluby itp. które nie mogą dostosować oferty do kibiców muszą się liczyć z poważnymi stratami. Być może z racji dużych tłumów, a zatem sporej liczby potencjalnych gości, którzy jednak nie mają czasu podczas zawodów, pomogły by nietypowe rozwiązania i promocje np. atrakcje działające nocą/wieczorem/wcześnie rano i wspólna promocja "Zobacz Igrzyska i poznaj Londyn".
Także dobrze by było promować wśród kibiców pomysł pozostania w Londynie lub Wielkiej Brytanii na "chwilę" dłużej, aby poznać miasto/kraj. Oczywiście oferta musi być dostosowana do grupy docelowej - oferta opery, niszowych muzeów może być mało popularna, ale już pomysł "zobacz Big Bena, muzeum figur woskowych, spróbuj lokalnych piw" może być bardziej trafiony. W sumie to samo dotyczy EURO 2012 w Polsce...
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Air France-KLM - sierpniowe statystki
5-cio gwiazdkowy luksus dla każdego
Mniej rejsów na Wyspy Galapagos
Turyści podziwiają dziś krajobrazy z korka
Ryanair: biura podróży są niestabilne finansowo
British Airways chce produkcji biopaliwa
Operator hotelowy chce podbić rynek niemiecki
SZAVELTRAVEL - Potrzebne opinie, proszę ;p
