Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Opóźniony start samolotu? Nie będzie odszkodowania
Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu strajku, nie mogą liczyć na odszkodowanie, tak zdecydował we wtorek niemiecki Trybunał Federalny w Karlsruhe. Lufthansa jest zadowolona z werdyktu sędziów.
Dwóch klientów Lufthansie złożyło wnioski o odszkodowanie, kiedy w lutym 2010 roku ze względu na strajku pilotów musieli w Miami na Florydzie w Stanach Zjednoczonych kilka dni czekać na połączenie.
Według przepisów unijnych, pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości do 600 euro jeśli ich lot został odwołany. Tylko w przypadku tzw. "nadzwyczajnych okoliczności" przewoźnicy nie odpowiadają finansowo za zmiany wprowadzane w rozkładzie lotów.
Do tej pory niemieckie sądy nie były jednomyślne czy w przypadku strajku pasażerowie mają prawo do odszkodowania. Zdaniem przedstawicieli prawa linie lotnicze mogą zapobiec takiej sytuacji, dlatego nie powinno się jej rozpatrywać w kategorii nadzwyczajnych okoliczności.
Sędziowie w Karlsruhe mają jednak inne zdanie i uznali we wtorek, że strajk jest "niemożliwą do opanowania nadzwyczajną okolicznością", niezależnie czy podjął go personel lotniska czy też pracownicy przewoźnika.
- Inna decyzja miałby nieobliczalne skutki ekonomiczne dla Lufthansy - skomentował rzecznik niemieckiego przewoźnika Boris Ogursky.
Należy zaznaczyć, że orzeczenie Trybunału nie wyklucza roszczeń odszkodowawczych. - Decydujące jest to, czy dana linia lotnicza uczyniła wszystko, co możliwe, by zapobiec negatywnym skutkom strajku - mówi dpa Ronald Schmid, specjalista transportu lotniczego w Dreźnie.
W razie zaistnienia tego typu sytuacji, przewoźnicy powinni, jeśli to możliwe, przekazać rezerwacje innym liniom lotniczym.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Booking zawiera sojusz z
Dział przewodnicy i piloci:
Na czym powinien opierać się rozwój
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Starsze aktualności:
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Restaurator składa hołd idolowi
Kraje śródziemnomorskie atrakcyjniejsze od Afryki Północnej?
Wybrano sobowtórów Księcia Williama i Kate Middleton
TUI Poland zostało partnerem loterii
Sfinks - kolejna umowa franczyzy
Apartamenty / Pokoje - Herceg Novi, Czarnogóra
Przewozy Regionalne: jest porozumienie
Citron Travel o wyjazdach na Cypr Północny
Port Lotniczy Lublin rozpoczął rekrutację personelu
Kształtowanie przestrzeni turystycznej transgranicznego produktu turystycznego
Kebab zmienia nazwy dań. Baranina okazała się wołowiną
Brytyjski restaurator kupuje bank
