Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Brussels Airlines odrabiają straty
W 2022 r. z usług Brussels Airlines skorzystało 6,8 mln pasażerów (+ 96% rok do roku), a przychody linii wzrosły do 1 217 mln euro (+117% rok do roku). Do belgijskiego przewoźnika dołączyło ponad 300 nowych pracowników.
Brussels Airlines realizuje swój biznesplan dzięki wcześniejszej spłacie belgijskiego pakietu stabilizacyjnego, rozwojowi i odnowie floty oraz rozbudowie sieci połączeń. Linia lotnicza zamyka rok 2022 z wynikiem -74,1 mln euro, co oznacza poprawę o 115 mln euro w stosunku do roku poprzedniego. Dzięki restrukturyzacji belgijska linia lotnicza ma konkurencyjną pozycję kosztową, aby stawić czoła przyszłości. Ponadto, i pomimo wyzwań roku 2022, linia wyprzedza swój plan biznesowy, co przekłada się na wzrost floty, zatrudnianie nowych pracowników oraz wcześniejszą spłatę do 15 grudnia 2022 r. pakietu stabilizacyjnego przyznanego przez rząd belgijski, dzięki wsparciu Lufthansa Group.
Pierwsze miesiące 2022 roku były jeszcze pod wpływem konsekwencji wariantu omicron. Sześć dni strajkowych rozłożonych w ciągu roku również miało znaczący negatywny wpływ na ogólne wyniki. Ponadto gwałtownie rosnąca inflacja i wysokie koszty paliwa nadal wpływały na wyniki linii lotniczych, które tylko częściowo zostały wyrównane przez dodatkowe przychody.
Silnie zyskowna była druga połowa roku - w tym najwyższy wynik kwartalny między lipcem a wrześniem w 20-letniej historii Brussels Airlines. Niestety nie wystarczyła ona do zrównoważenia skumulowanych strat w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku.
W ubiegłym roku Brussels Airlines przyjęło na pokład swoich samolotów 6,8 mln pasażerów. Stanowi to wzrost o 96% w porównaniu z rokiem 2021. W 2022 roku wzrosły również przychody linii lotniczych, które wyniosły 1,217 mln euro. Jest to poprawa rok do roku o 117%, co uwidacznia nam trend rosnących cen.
Wyniki są wyraźną oznaką silnej chęci pasażerów do ponownego podróżowania, co widać w dalszym ożywieniu podróży wypoczynkowych. Koszty operacyjne wzrosły do 1 363 mln EUR, głównie z powodu wyższej liczby operacji, gwałtownego wzrostu kosztów paliwa, silnej pozycji dolara oraz inflacji, która miała wpływ na niemal wszystkie pozycje kosztowe.
Patrząc wstecz na rok 2022, wyraźnie były wyzwania do pokonania, takie jak fala Omicron, sześciodniowy strajk czy niebotyczna inflacja skutkująca między innymi automatyczną indeksacją wynagrodzeń o około 12% w Belgii. Pomimo tych przeszkód, z dumą mogę powiedzieć, że Brussels Airlines wyprzedza swój plan biznesowy, niezależnie od tego, czy chodzi o wzrost naszej floty, zatrudnianie nowych pracowników czy spłatę pomocy publicznej dla rządu belgijskiego. Nina Öwerdieck, dyrektor finansowy w Brussels Airlines.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Koniec sierpnia przyjemną niespodzianką dla branży turystycznej
Drastyczne spadki liczby turystów w Polsce
Młodzi sommelierzy zmierzą się w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto
Poznaliśmy tegoroczną najlepszą destynację turystyczną w Polsce
Qatar Airways wykupił udziały czołowych chińskich linii lotniczych
Michael O`Leary przestaje być prezesem linii lotniczej
POT zachęca do podróżowania śladami Jana Pawła II
Co drugi Polak pojedzie na wakacje bez ubezpieczenia
Brytyjska gazeta doceniła polskie miasta
Ceny zimowych wyjazdów do Egiptu niższe niż przed rokiem
Ecco Holiday zakończyło kolejną edycję spotkań z kluczowymi agentami
Jak koronawirus wpłynął na ceny w biurach i u niskokosztowych przewoźników?