Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca/24-28.07/Mikoszewo
- Praca dla pilota - wycieczka
- Koordynator odpraw rejsów czarterowych
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. sprzedaży woj.Pomorskie
- Itaka Warszawa Wileńska
- zestaw mebli do salonu TUI
- Podejmę współprace z biurami, szkołami,...
- Specjalistka/Specjalista ds. Turystyki -...
- Katowice - Incentive Manager

Strategiczna decyzja LOT
Dziś po południu, podczas targów lotniczych pod Paryżem, minister infrastruktury oraz prezes PLL LOT ogłoszą, kto dostarczy flotę do 84 nowych samolotów dla polskiego przewoźnika. Według nieoficjalnych informacji przekazanych przez agencję Reuters, największe szanse ma francuski producent Airbus z modelem A220.
Z planowanej liczby 84 samolotów, połowa zostanie zakupiona od razu, a pozostałe 42 maszyny objęte będą opcją w kontrakcie. Pierwsze dostawy zaplanowano na 2027 rok, a nowe samoloty będą leasingowane i wykorzystywane głównie na trasach krajowych i regionalnych, m.in. do Amsterdamu, Berlina, Paryża i Wiednia.
Wybór nowego dostawcy to strategiczna decyzja dla PLL LOT. Według wiceministra infrastruktury Macieja Laska, konkurencyjność taboru ma kluczowe znaczenie na trudnym rynku lotniczym. W 2024 roku LOT obsłużył niemal 11 milionów pasażerów. Prezes Michał Fijoł zwrócił uwagę, że każda różnica w warunkach kontraktu, nawet w postaci pięciodolarowej oszczędności na paliwie podczas jednego rejsu, może w długim okresie oznaczać istotne korzyści finansowe.
Dotychczasowa flota LOT-u składa się wyłącznie z maszyn produkowanych przez Boeinga oraz brazylijskiego Embraera. Obecnie przewoźnik posiada m.in. modele E195 pierwszej generacji oraz trzy leasingowane samoloty E2, użytkowane od 2023 roku. Embraer, który również bierze udział w przetargu, podkreśla korzyści wynikające z podobieństwa swoich modeli E1 i E2, co ułatwia przeszkolenie pilotów. Według CEO firmy, Arjana Meijera, współpraca z polskim przemysłem może przynieść Polsce 3 miliardy dolarów w ciągu najbliższych 10 lat. Pierwotnie to Embraer był faworytem w tym wyścigu, jednak skupienie się na promocji gospodarczej w UE oraz samodzielności sprzętowej Europy mogło mocno wpłynąć na tą decyzję. Airbus zresztą nie zasypia gruszek w popiele i głośno mówi o rozbudowie produkcji w Polsce (ma już tutaj partnerów) i współpracy z polskimi podmiotami z doliny lotniczej.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
UOKiK podsumował sprawę płatnych
Polacy więcej szukają o podróżach za
Starsze aktualności:
Przewodnik Michelin - 22 nowe lokale w
Wyjazdy z biurami rosną
Mocny start wakacyjnych
Jaka będzie Strategia Rozwoju Turystyki
NIK: PAŻP niewystarczająco zapewniała bezpieczeństwo ruchu
Tylko co piąty Polak nie planuje
Join UP! z nowych całorocznym
Ceny wyjazdów spadają kolejny
Rafał Milczarski ponownie prezesem PLL LOT
Koleje Dolnośląskie przewiozły prawie tylu pasażerów co przed pandemią
Chopin Airport Development przejmuje dwa hotele
Rzecznik MŚP: Walka z pandemią nie może odbywać się kosztem rujnowania gospodarki
Turcja: więcej turystów niż przed rokiem, ale do wyników z 2019 roku daleko
Bałtyk coraz ważniejszym kierunkiem rejsów
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach narodowych
Czy należy się bać wyjazdów do Rimini?
Wakacje przyszłoroczne nie zapowiadają się taniej
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na koniec września?
Wielka Brytania rozpocznie szczepienia na COVID-19
Ciekawa inicjatywa na czas kryzysu?
Nowy przewoźnik lotniczy rozpoczął działalność
Słowacja zamyka część przejść granicznych
Polska jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do inwestycji hotelowych?
Prezydent Krakowa apeluje o pomoc dla turystyki w mieście
Dopłaty za odwołanie rezerwacji mogą być nielegalne?