Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Koleje Dolnośląskie przewiozły prawie tylu pasażerów co przed pandemią
W 2021 roku Koleje Dolnoślaskie zwiększyły liczbę pasażerów o ponad 20 procent względem poprzedniego roku, osiągając wynik 10,98 mln. Suma ta jest zbliżona do rekordów przewozowych z czasów sprzed pandemii.
Dla porównania w 2018 r. spółka przewiozła 11,73 mln pasażerów.
Wpływ pandemii był w ubiegłym roku odczuwalny. Zauważalne były okresowe spadki liczby pasażerów. Mimo to każdy mieszkaniec Dolnego Śląska podróżował w ciągu minionego roku koleją niemal czterokrotnie. Cały czas odczuwamy skutki pandemii, która towarzyszy nam od początków 2020 roku. Jednak wynik za ubiegły rok pozwala z optymizmem spoglądać w przyszłość. Z myślą o pasażerach wzbogacamy ofertę, co - jak widać - przynosi efekty. W minionym roku na tory wyjechały nasze pierwsze pociągi hybrydowe, uruchomiliśmy pierwsze połączenie Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych i wprowadziliśmy kolejny kanał sprzedaży biletów - podkreśla Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Największą popularnością cieszyły się połączenia na trasie z Wrocławia do Legnicy w obu kierunkach. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również nowo oddana linia z Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze, Swojczyce do Jelcza-Laskowic. Mimo że pierwsze pociągi wyjechały na nią dopiero w grudniu. Liczba pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie wzrosła o 20,66 proc. Zwiększyliśmy też udział w rynku przewozów pasażerskich, dochodząc do poziomu 4,48 proc. - dodał Wojciech Zdanowski wiceprezes Kolei Dolnośląskich.
Rekordowy był październik ub.r., gdy podróż pociągami Kolei Dolnośląskich wybrało ponad 1,2 mln pasażerów. Był to najlepszy miesiąc od początku pandemii, czyli od marca 2020 r.
Szczególna sytuacja związana z pandemią, w jakiej znalazła się cała branża, przyczyniła się również do większej popularności internetowych kanałów sprzedaży biletów. Najwięcej biletów Dolnoślązacy kupują bezpośrednio u konduktorów, którzy odpowiadają za ponad 38 proc. sprzedaży. Internetowe kanały sprzedaży wybiera już ponad 35 proc. podróżnych.
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy coraz chętniej korzystają z mobilnych systemów sprzedaży biletów. Dlatego zdecydowaliśmy się w minionym roku na współpracę z kolejną platformą sprzedaży: e-podróżnik.pl - wskazał Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Najpopularniejsze jeszcze w 2019 r. tradycyjne kasy biletowe, dziś odpowiadają już za zaledwie 21 proc. sprzedawanych biletów.
W 2022 roku spółka odbierze trzy pojazdy hybrydowe i pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Rozpoczęła się także budowa nowej hali serwisowej w Legnicy. Spółka ma w planach dalszy rozwój oferty przewozowej i uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Jeszcze w marcu możliwe będzie uruchomienie połączenia z Wrocławia do Świdnicy, trasą przez Sobótkę, którą będzie obsługiwał nowy tabor hybrydowy.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach narodowych
Chopin Airport Development przejmuje dwa hotele
Prezydent Krakowa apeluje o pomoc dla turystyki w mieście
Dopłaty za odwołanie rezerwacji mogą być nielegalne?
Długa kolejka chętnych na turystyczne loty w kosmos
Słowacja zamyka część przejść granicznych
Czy należy się bać wyjazdów do Rimini?
Wakacje przyszłoroczne nie zapowiadają się taniej
Rzecznik MŚP: Walka z pandemią nie może odbywać się kosztem rujnowania gospodarki
Turcja: więcej turystów niż przed rokiem, ale do wyników z 2019 roku daleko
Ważność bonu turystycznego przedłużona
Jak zmieniają się oczekiwania wakacyjne Polaków?
Polska jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do inwestycji hotelowych?
Miejsce na bardzo... wysokim poziomie
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na koniec września?
Wielka Brytania rozpocznie szczepienia na COVID-19
Ciekawa inicjatywa na czas kryzysu?
