TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PIT ostro gani KRD

W swoim dzisiejszym komunikacie PIT wprost atakuje praktyki praktyki sprzedaży tzw. certyfikatów rzetelności, których wydawcy wg. PIT sami są nierzetelni.


Uwaga na komercyjne oferty certyfikatów rzetelności
26.04.2017

Przed zbliżającym się sezonem turystycznym jak zwykle mamy do czynienia z rozpowszechnianiem w mediach nierzetelnych informacji o rzekomo złej kondycji branży turystycznej. PIT przypomina, że za tego typu medialną kampanią idą zwykle akcje sprzedażowe firm zarabiających na wizerunku rzetelności przedsiębiorców.

Polska Izba Turystyki już rok temu odnosiła się merytorycznie do tzw. raportu o zadłużeniu biur podróży, na podstawie którego przed sezonem turystycznym powstają histeryczne publikacje medialne psujące wizerunek polskiej branży turystyki wyjazdowej.

Cieszymy się, że w wyniku reakcji środowiska na tego typu praktyki, tegoroczny raport napisany został w bardziej stonowany sposób. Z przykrością obserwujemy jednak, że mimo to w tym roku w artykułach praowych, zabrakło rzetelności i obiektywizmu, a pierwotny materiał został wypaczony w depeszy PAP będącej źródłem przedruków.

Przypomnijmy, że w publikacjach tych zabrakło chociażby wzmianki o tym, że tzw. zadłużenie biur podróży nie wynosi nawet 1%. Przytaczane przez media kwoty na tle wielomiliardowych obrotów branży turystycznej są niewiele znaczące, tym bardziej że niewypłacalności w sektorze usług turystycznych zdarzają się niezmiernie rzadko i są zjawiskiem marginalnym. W mediach branżowych publikujących ratingi biur podróży można znaleźć bardzo pozytywne oceny dotyczące stabilności finansowej polskich organizatorów turystyki.

Polska Izba Turystyki podkreśla, że cytowane przez media dane pochodzą od prywatnej firmy, której działalność opiera się na odpłatnym udostępnianiu przedsiębiorcom tzw. certyfikatów rzetelności. Akcja wizerunkowa mająca na celu zasianie niepokoju wśród konsumentów jest więc de facto narzędziem sprzedaży. Tuż po ukazaniu się negatywnych dla branży publikacji zaobserwować można bowiem wzmożoną akcję oferowania biurom certyfikatów mających świadczyć o rzetelności.

Radzimy, aby z ostrożnością podchodzić do tego typu ofert i pamiętać, w jaki sposób organizowana jest ta kampania sprzedażowa. Jesteśmy zdziwieni, że również w tym roku dała się się w nią wciągnąć PAP, nie zdając sobie sprawy, że jej oparte na nierzetelnych danych publikacje są wykorzystywane w ramach agresywnych technik sprzedaży.

Wydaje się na szczęście, że konsumenci są w coraz większym stopniu świadomi, iż działalność podmiotów, które w ten sposób organizują sprzedaż swoich usług jest w znacznym stopniu - paradoksalnie - nierzetelna.


Zadziałanie Polskiej Izby Turystyki wydaje się być tu słuszne, gdyż choć jak pisaliśmy w tekście Biura znów na cenzurowanym? w tym roku komunikat KRD jest łagodniejszy, to jednak kilkuletnia "edukacja" dziennikarzy zaowocowała i tak negatywnymi nagłówkami i złym przyjęciem powiększenia się zadłużenia. Przypomnijmy, że zadłużenie powiększyło się o "całe 2 mln PLN" do 14 mln PLN, podczas, gdy branża ma miliardowe obroty. W branży budowlanej, czy transportowej taki stosunek zadłużenia do obrotów pozostaje tylko marzeniem.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
PIT certyfikat rzetelności KRD rzetelna firma Krajowy Rejestr Długów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję