TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Część touroperatorów przestaje oferować wycieczki do Rosji

Część polskich touroperatorów zawiesza organizację wyjazdów do Rosji.

W związku z wydarzeniami u naszych wschodnich sąsiadów podjęliśmy następujące decyzje:

• Anulowaliśmy wszystkie realizacje na terenie Federacji Rosyjskiej planowane na rok 2022 i następne. Nasi Klienci mający rezerwacje podróży do Sankt Petersburga i Moskwy zostali o tym fakcie poinformowani i poproszeni o zmianę podróżniczych planów na inne kierunki.
  • Zawiesiliśmy ofertowanie podróży lotniczych uwzględniających połączenia realizowane przez rosyjskie linie lotnicze Aerofłot i Rossiya
  • Zawiesiliśmy ofertowanie pobytów w hotelach na terenie Federacji Rosyjskiej oraz w hotelach sieci kapitałowo powiązanych z Rosją w innych krajach na świecie.

To nasz cichy krzyk przeciwko zaistniałej sytuacji. Realizując podróże na całym świecie musieliśmy niegdyś pogodzić się z brutalną wojną domową w Birmie, zniszczonymi zabytkami Damaszku czy z utratą innych, wartościowych miejsc i z krzywdą zamieszkujących je ludzi. Dzisiaj ubolewamy nad pięknym Lwowem, Odessą czy Kijowem, w których nie raz bywaliśmy, a których dziedzictwo kulturowe i spokój są zagrożone. Małymi gestami manifestujemy nasz niemały sprzeciw.
    - napisało w komunikacie biuro podróży Ideal Travel.

Zawieszenie wszelkich wyjazdów do Rosji oraz przelotów rosyjskimi liniami lotniczymi, dopóki przy władzy utrzyma się Władimir Putin ogłosiło także biuro Prestige Tours&Incentive.

Do ostatniej chwili wierzyliśmy, że działania Federacji Rosyjskiej to tylko straszak, tak samo jak wierzyliśmy w otwarcie granic dla turystów.
    Niestety aktualne wydarzenia sprawiły, że zdecydowaliśmy się anulować do odwołania wszystkie wycieczki do Rosji i na czas nieokreślony usunąć je całkowicie ze strony Tamada Tour. Jako Gruzini i PolakoGruzini potępiamy prowadzone przez Rosję działania wojenne. Nie ma na nie naszej zgody. Nie będziemy do nich przykładać ręki promując i oferując wyjazdy do tego kraju
    - można przeczytać na facebookowym profilu biura Tamada Tour.

Z kolei ze stron internetowych Itaki i Rainbow zniknęły oferty wycieczek do Rosji. Po wyszukaniu z pomocą wyszukiwarki Google konkretnych ofert, na stronach obydwu touroperatorów można znaleźć informację, że wycieczki te aktualnie nie znajdują się w sprzedaży. Itaka zawiesiła współprace z biurami sprzedającymi jej ofertę na Białorusi i w Rosji.