TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Podsumowanie majówki 2025 w Polsce

Mimo sprzyjającej pogody i korzystnego układu kalendarza, majówka 2025 nie spełniła oczekiwań części branży noclegowej. Zdecydowana większość obiektów miała niższe obłożenie niż zakładano, a turyści częściej decydowali się na krótsze pobyty i rezerwacje last minute - wynika z badania Nocowanie.pl.


Tegoroczna majówka, mimo dobrego układu kalendarza i sprzyjającej pogody, nie przyniosła oczekiwanych wyników dla znacznej części branży turystycznej. Choć ruch był zauważalny, wielu właścicieli obiektów noclegowych mówi o mniejszej liczbie rezerwacji, krótszych pobytach i większej ostrożności ze strony turystów. Dane z ankiety Nocowanie.pl, przeprowadzonej wśród 700 partnerów serwisu, wskazują, że ponad połowa obiektów nie osiągnęła zakładanych wyników finansowych. Jednocześnie zarysowuje się szerszy trend - rośnie znaczenie ceny, a turyści częściej zostawiają decyzje rezerwacyjne na ostatnią chwilę.

W tym roku czas wyjazdu na majówkę był wyraźnie krótszy - średnio 2,7 doby, co wpłynęło na spadek średniej wartości rezerwacji o ok. 32% rok do roku. Wielu turystów czekało z decyzją do ostatniej chwili, co z jednej strony pokazuje ostrożność, a z drugiej - dużą wrażliwość cenową komentuje Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Zdecydowana większość respondentów wskazała na zauważalne zmiany w zachowaniach turystów. Najczęściej wymieniane były: rezerwacje na ostatnią chwilę (28,6%), więcej zapytań, ale mniej faktycznych rezerwacji (26,5%) oraz skrócenie długości pobytu (25,6%). Potwierdzają to dane: 50% rezerwacji majówkowych obejmowało tylko 3 noce, a 30% - 2 noce.

Cena była głównym czynnikiem decydującym o wyborze obiektu (54,2%). Dopiero potem liczyły się lokalizacja (39,8%), opinie innych gości (31,2%) oraz standard i udogodnienia (30,8%). Aż 53% ankietowanych zgadza się, że turyści w tym sezonie przywiązują większą wagę do ceny noclegu.

Najwięcej rezerwacji na majówkę spłynęło do obiektów telefonicznie (44,1%) oraz za pośrednictwem portali noclegowych (11,8%). Mniejszy udział miały kanały bezpośrednie, takie jak e-mail czy media społecznościowe.

W perspektywie długiego weekendu czerwcowego właściciele obiektów są podzieleni. 26% deklaruje małą liczbę rezerwacji, kolejne 46% spodziewa się niskiego lub średniego obłożenia. Jedynie 13% może już mówić o pełnym zapełnieniu kalendarza. Większość obiektów nie planuje dodatkowych atrakcji na czerwcówkę i wakacje (63%). Najczęściej stosowaną zachętą są zniżki i promocje na dłuższe pobyty (24%). Co trzeci ankietowany nie planuje żadnych zmian w ofercie na lato. Jednocześnie 30% właścicieli wskazuje, że zamierza bardziej przyciągać rodziny z dziećmi, a 53% deklaruje, że turyści rezerwują z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

Najciekawsze wnioski z ankiety Nocowanie.pl (majówka i sezon letni 2025) na podstawie odpowiedzi od 700 partnerów portalu:

  • 47% właścicieli oceniło frekwencję podczas majówki pozytywnie
  • 56,7% obiektów nie osiągnęło oczekiwanych wyników finansowych
  • 50% rezerwacji dotyczyło pobytów 3-dniowych, a tylko 11,6% czterodniowych lub dłuższych
  • Cena była kluczowym czynnikiem rezerwacyjnym dla 54,2% turystów
  • 44,1% rezerwacji wpłynęło przez telefon - to najpopularniejszy kanał
  • 53% właścicieli wskazało, że turyści zwracają większą uwagę na ceny
  • 62,6% nie planuje dodatkowych atrakcji na czerwcówkę i wakacje
  • 30% respondentów zamierza dostosować ofertę do rodzin z dziećmi
  • 68,6% nie planuje zmieniać cen na sezon letni




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
majówka w Polsce statystyka ocena hotele noclegi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję