TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co dalej z LOTem?

Pandemia się skończyła, wojna na Ukrainie trwa, ale coraz mniej ona znaczy dla podróżujących do Polski, jednak grupa LOT nie jest w dobrej sytuacji.


Pisaliśmy o tym wcześniej, że LOT ma do spłacenia spore pandemiczne pożyczki i roczna rata jest kwota przewyższająca zyski przed pandemii (z 2017 roku, więc dość dawno) LOT z ogromnym długiem do spłaty. W tej sytuacji zachodzi w linii lotniczej wymiana kadr - Ministerstwo Aktywów Państwowych ogłasza konkursy na kolejne stanowiska: prezesa PLL LOT, prezesa i wiceprezesa Polskiej Grupy Lotniczej (PGL), trzech wiceprezesów PLL LOT (operacyjny, finansowo-ekonomiczny i korporacyjny), prezesa spółki LOTair i członka zarządu firmy PGL Leasing.

Obecnie wyłoniono pierwszych kandydatów Rada nadzorcza spółki po przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym powołała na stanowisko prezesa zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT pana Michała Fijoła, który od blisko siedmiu lat pełnił funkcję członka zarządu ds. handlowych". RN odwołała Pawła Rozkruta z funkcji członka zarządu ds. finansowych.

Co więcej, choć można wskazać, że PLL LOT utrzymuje pewne połączenia lub jest sponsorowany za pomocą pewnych połączeń. W/w naszym artykule pisaliśmy o połączenia do Brukseli, które wykorzystują polscy urzędnicy. To z drugiej strony są koszty - pasazer.com pisał o pompowaniu wyników lotniska Radom-Sadków. Chodzi o loty do Paryża, które z Radomia są średnio(!) tańsze o 600zł! Czyli na jednym samolocie przewoźnik hipotetycznie traci kilkadziesiąt tysięcy złotych. To bardzo poważny problem, bo choć presja polityczna będzie trwać pewnie do wyborów, to jednak nawet po nich niezależnie od wyników, połączenia z uwagi na sprzedane bilety będą utrzymane przynajmniej przez ten rok i wyniki z tego 2023 roku będą słabsze. Z ekonomicznego punktu widzenia trudno zrozumieć dlaczego LOT wspiera w ten sposób nowe lotnisko w Radomiu. pisze www.pasazer.com

Adrian Furgalski, komentując wybór nowego prezesa PLL LOT dla businessinsider powiedział, że łatwo jest ciąć koszty, gdy sytuacja tego wymaga, ale znacznie trudniej szukać miejsc odbudowy przychodów, a za ten proces odpowiedzialny jest Michał Fijoł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PLL LOT prezes Michał Fijoł LOTair wiceprezes PGL Leasing Polskie Linie Lotnicze


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję