Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Travelist.pl podsumowuje rezerwacje w pierwszym kwartale
Eksperci Travelist.pl podsumowują pierwszy kwartał 2022 roku.
Sprzedaż pobytów w Travelist.pl na ferie była niższa o ok. 20% w porównaniu do sezonu 2019/2020. To wynik przede wszystkim tego, że zainteresowanie nimi pojawiło się dopiero w listopadzie.
Trendem, na który wpływ miała pandemia, jest skrócenie tzw. okna rezerwacji. Oznacza to w praktyce, że turyści chętniej korzystają z opcji last minute, dokonując rezerwacji na ostatnią chwilę. Ta moda nie ominęła również tegorocznych ferii zimowych. We wrześniu i październiku rezerwacje na więcej niż 30 dni do przodu stanowiły ok. 26% vs 44% w 2019. Z kolei odsetek rezerwacji na mniej niż 14 dni w przód to już 38% vs 31% w styczniu i 45% vs 34% w lutym. Można się domyślać, że było to spowodowane ogólną niepewnością co do piątej fali pandemii, która na szczęście okazała się łagodniejsza niż poprzednie - mówi Wioletta Kleczka, Commercial Director w Travelist.pl.
Kulejąca po pięciu falach koronawirusa branża turystyczna zaczęła dostrzegać w 2022 roku światełko w tunelu. Wizje na wzrost liczby podróżujących zarówno po kraju, jak i zagranicznych destynacjach zostały zderzone z informacją o wybuchu wojny w Ukrainie, która dotarła do Polski nad ranem 24 lutego.
Sytuacja ta w naturalny sposób przełożyła się na zmniejszone zainteresowanie podróżami. Polacy przytłoczeni informacjami ze wschodu nie myśleli wówczas o organizacji wypoczynku, czego efektem był 45-procentowy spadek poziomu odwiedzin portalu w odniesieniu do poprzednich tygodni - dodaje Kleczka.
W kolejnych dniach ruch zaczął stopniowo rosnąć. Liczba rezerwacji jest wciąż niższa niż w 2019 roku, ale różnica sięga w zależności od dnia rzędu 10-30%, a nie 50-60% tak, jak miało miejsce zaraz po wybuchu wojny - mowa tu jednak głównie o kwietniowych i majowych pobytach.
Pierwsze tygodnie roku były zdecydowanie ukierunkowane na ferie zimowe, a Polacy nie myśleli jeszcze o Wielkanocy, majówce czy wakacjach. Poziom ich rezerwacji stanowił odpowiednio 0,6%, 1,1% i 3,9% wszystkich transakcji, a dla porównania w 2019 roku - 1%, 1,3% i 5,2%. Sytuacja jednak się zmienia i to na korzyść branży turystycznej. Pokazał to koniec marca, kiedy sprzedaż pobytów wielkanocnych wzrosła do ponad 3%, a na majówkę do prawie 6%.
Jeżeli chodzi o wakacje, to Polacy nie planowali ich przed wybuchem wojny, a ta na pewno spotęgowała jeszcze większe poczucie niepewności. Widzimy jednak, że ich sprzedaż powoli zaczyna się odblokowywać. W 3. tygodniu marca sięgnęła ona 6% wszystkich rezerwacji, a tydzień później już prawie 8%. Mocno liczymy, że zainteresowanie letnimi miesiącami będzie się utrzymywało, jednak patrząc na wciąż dominujący trend wykupywania pobytów na ostatnią chwilę, nie spodziewamy się spektakularnych rewolucji w najbliższym czasie - podkreśla Wioletta Kleczka.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
30 lat w podróży - jubileusz Jordan Group
Kraków gospodarzem 41. sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa
Korporacja medialna partnerem kampanii Restart Tourism
Kawa na ogródku dziesięciokrotnie droższa?
Kontrole na granicy ze Słowacją przedłużone
Nowa ustawa winiarska budzi nadzieje
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Itaka zaprezentowała Airbusa A330
Turcja wpuści zaszczepionych turystów bez testów
IGHP: wakacje udane, poziom rezerwacji na październik i listopad niepokojący
Ruszyły prace nad unijnym certyfikatem szczepień
Airbnb zawiesił działalność w Rosji i na Białorusi
Accor sprzedaje udziały w Orbisie