Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Co przyniesie 2019 rok dla branży lotniczej?
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przewiduje, że światowy zysk netto branży lotniczej wyniesie 35,5 mld USD w 2019 r., wyprzedzając spodziewany zysk netto w 2018 r. w wysokości 32,3 mld USD.
W 2019 roku przewiduje się:
- Zwrot z zainwestowanego kapitału ma wynieść 8,6% (bez zmian od 2018 r.)
- Oczekuje się, że marża na zysku netto po opodatkowaniu wyniesie 4,0% (zasadniczo bez zmian z 3,9% w 2018 r.)
- Oczekuje się, że łączne przychody przemysłu osiągną 885 mld USD (+7,7% przy 821 mld USD w 2018 r.)
- Oczekuje się, że liczba pasażerów osiągnie 4,59 mld (wzrost z 4,34 mld w 2018 r.)
- Przewiduje się, że przewożone tony ładunków osiągną poziom 65,9 mln ton (wzrost z 63,7 mln w 2018 r.)
- Wolniejszy wzrost popytu zarówno na ruch pasażerski (+6,0% w 2019 r., +6,5% w 2018 r.), jak i towarowy (+3,7% w 2019 r., +4,1% w 2018 r.)
- Średni zysk netto na jednego odlatującego pasażera w wysokości 7,75 USD (7,45 USD w 2018 r.)
W 2019 przewiduje się, że ceny ropy naftowej będą niższe i solidny, choć wolniejszy wzrost gospodarczy (+3,1%). Spodziewaliśmy się, że rosnące koszty osłabią rentowność w 2019 roku. Jednak gwałtowny spadek cen ropy naftowej i solidne prognozy wzrostu PKB stanowiły bufor. Jesteśmy więc ostrożni i optymistycznie nastawieni do tego, że wartość dla inwestorów będzie na dobrym poziomie przez kolejny rok. powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny i dyrektor generalny IATA.
Przewiduje się, że PKB wyniesie 3,1% w 2019 r. (nieznacznie poniżej poziomu 3,2% w 2018 r.). Ten wolniejszy, ale nadal silny wzrost jest główną siłą napędową trwałej solidnej rentowności. Istnieją poważne zagrożenia dla wzrostu wynikające z wojen handlowych i niepewności politycznej, jak w przypadku BREXIT.
Prognozy dla branży w 2019 r. opierają się na przewidywanej średniej cenie ropy naftowej na poziomie 65 USD za baryłkę (Brent), która kosztowała 73 USD za baryłkę w 2018 r. Oczekuje się, że paliwo będzie stanowić 24,2% średnich kosztów operacyjnych linii lotniczych (wzrost z 23,5% prognozowanych na 2018 r.).
Przewiduje się, że w 2019 r. liczba zatrudnień w lotnictwie wyniesie 2,9 mln, co oznacza wzrost o 2,2% w porównaniu z 2018 r. Płace również wzrosną, co odzwierciedla napiętą sytuację na rynku pracy. Miejsca pracy w lotnictwie stają się coraz bardziej produktywne. W 2019 r. spodziewamy się wzrostu wydajności o 2,9% do 535 000 dostępnych tonokilometrów/pracownika.
Ruch pasażerski ma wzrosnąć o 6% w 2019 r. Oczekuje się, że dochody pasażerów, bez uwzględnienia środków pomocniczych, osiągną poziom 606 mld USD (wzrost z 564 mld USD w 2018 r.).
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Łódź gospodarzem wiosennego posiedzenia ECTAA
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
Grupa Sfinks z niższymi przychodami i zyskami
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
