TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Co przyniesie 2019 rok dla branży lotniczej?

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przewiduje, że światowy zysk netto branży lotniczej wyniesie 35,5 mld USD w 2019 r., wyprzedzając spodziewany zysk netto w 2018 r. w wysokości 32,3 mld USD.


W 2019 roku przewiduje się:

  • Zwrot z zainwestowanego kapitału ma wynieść 8,6% (bez zmian od 2018 r.)
  • Oczekuje się, że marża na zysku netto po opodatkowaniu wyniesie 4,0% (zasadniczo bez zmian z 3,9% w 2018 r.)
  • Oczekuje się, że łączne przychody przemysłu osiągną 885 mld USD (+7,7% przy 821 mld USD w 2018 r.)
  • Oczekuje się, że liczba pasażerów osiągnie 4,59 mld (wzrost z 4,34 mld w 2018 r.)
  • Przewiduje się, że przewożone tony ładunków osiągną poziom 65,9 mln ton (wzrost z 63,7 mln w 2018 r.)
  • Wolniejszy wzrost popytu zarówno na ruch pasażerski (+6,0% w 2019 r., +6,5% w 2018 r.), jak i towarowy (+3,7% w 2019 r., +4,1% w 2018 r.)
  • Średni zysk netto na jednego odlatującego pasażera w wysokości 7,75 USD (7,45 USD w 2018 r.)


W 2019 przewiduje się, że ceny ropy naftowej będą niższe i solidny, choć wolniejszy wzrost gospodarczy (+3,1%). Spodziewaliśmy się, że rosnące koszty osłabią rentowność w 2019 roku. Jednak gwałtowny spadek cen ropy naftowej i solidne prognozy wzrostu PKB stanowiły bufor. Jesteśmy więc ostrożni i optymistycznie nastawieni do tego, że wartość dla inwestorów będzie na dobrym poziomie przez kolejny rok. powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny i dyrektor generalny IATA.

Przewiduje się, że PKB wyniesie 3,1% w 2019 r. (nieznacznie poniżej poziomu 3,2% w 2018 r.). Ten wolniejszy, ale nadal silny wzrost jest główną siłą napędową trwałej solidnej rentowności. Istnieją poważne zagrożenia dla wzrostu wynikające z wojen handlowych i niepewności politycznej, jak w przypadku BREXIT.

Prognozy dla branży w 2019 r. opierają się na przewidywanej średniej cenie ropy naftowej na poziomie 65 USD za baryłkę (Brent), która kosztowała 73 USD za baryłkę w 2018 r. Oczekuje się, że paliwo będzie stanowić 24,2% średnich kosztów operacyjnych linii lotniczych (wzrost z 23,5% prognozowanych na 2018 r.).

Przewiduje się, że w 2019 r. liczba zatrudnień w lotnictwie wyniesie 2,9 mln, co oznacza wzrost o 2,2% w porównaniu z 2018 r. Płace również wzrosną, co odzwierciedla napiętą sytuację na rynku pracy. Miejsca pracy w lotnictwie stają się coraz bardziej produktywne. W 2019 r. spodziewamy się wzrostu wydajności o 2,9% do 535 000 dostępnych tonokilometrów/pracownika.

Ruch pasażerski ma wzrosnąć o 6% w 2019 r. Oczekuje się, że dochody pasażerów, bez uwzględnienia środków pomocniczych, osiągną poziom 606 mld USD (wzrost z 564 mld USD w 2018 r.).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
prognozy na 2019 lotnictwo branża lotnicza IATA




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję