TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Grupa Air France - KLM modernizuje flotę

Dyrekcje linii Air France i Grupy Air France-KLM doszły do porozumienia w kwestii ostatecznej rezygnacji z należących do Air France Airbusów A380 i zastąpienia ich samolotami Airbus A350-900. Tym samym zatwierdzono zamówienie kolejnych 10 maszyn tego typu. Jest to kolejny krok Grupy w kierunku racjonalizacji i uproszczenia floty.


Wchodzące w skład Grupy Holenderskie Linie KLM skutecznie realizują strategię ujednolicenia floty dalekodystansowej, która docelowo będzie składać się tylko z samolotów Boeing B777 i B787 ("Dreamliner"). Oba typy maszyn mogą być sterowane przez pilotów o tych samych uprawnieniach.

Natomiast druga linia z Grupy - Air France - stawia na Airbusy. W wyniku najnowszego zamówienia, łącznie z dotychczas zakontraktowanymi 28 maszynami, flota francuskiego przewoźnika będzie liczyła łącznie 38 samolotów typu Airbus A350. Pierwsza maszyna została już dostarczona do Paryża w październiku b.r., obecnie przewoźnik dysponuje trzema samolotami A350-900 w operacji.

Do 2023 roku Air France planuje dysponować flotą 116 samolotów do obsługi rejsów dalekiego zasięgu, która będzie obejmować tylko cztery główne rodziny: Airbus A330 i A350 oraz Boeing 787 ("Dreamliner) i B777. Podobnie jak KLM, Air France dąży do większej elastyczności operacyjnej, liczy też na korzyści skali - ograniczenie liczby typów uprawnień pilotów tylko do trzech: dla maszyn Airbus (A330+A350), Boeing 787 i Boeing 777 - przyniesie firmie znaczne oszczędności. Wspomniane samoloty nowej generacji zastąpią Airbusy A380, które linia planuje wycofać z eksploatacji finalnie do końca 2022 roku. Francuski przewoźnik planuje też przyspieszyć pozyskanie Airbusów A340, które chce stopniowo włączać do floty od pierwszego kwartału 2021 r.

Zamówione Airbusy A350-900 są bardzo wydajne zarówno pod względem ekonomicznym, operacyjnym, ale i ekologicznym. Zużywają o 25% mniej paliwa (tj. 2,5 litra na pasażera na 100 km), między innymi dzięki temu, że zostały zbudowane z materiałów, które są aż do 67% lżejsze, niż standardowo używane do konstrukcji maszyn podobnego typu. Są ponadto o 40% cichsze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
samolot boeing airbus przewoźnik lotniczy air france klm




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję