TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rainbow chwali się wynikami

Przychody Rainbow znów rosną. Mocny wzrost przychodów za październik w stosunku do wyników z 2019 i 2022 roku.


Przychody spółki ze sprzedaży za miesiąc październik 2023 roku wyniosły 156,1 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza, że w porównaniu z tym samym okresem (miesiącem) 2019 roku, w którym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 69,4 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 124,9%. Natomiast w porównaniu do 2023 roku, w którym łączne przychody Rainbow ze sprzedaży wyniosły 106,8 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 46,2%.

Przychody w rachunku narastającym za okres od 1 stycznia do 31 października 2023 roku wyniosły 2 815,1 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza 83,1% wzrostu względem 2019 roku i 40,7% wzrostu względem roku 2022.

W realizacji oferty zimowej zrealizowane zostały pierwsze loty we wszystkie kluczowe destynacje egzotyczne na zimę 2023/24. Zimowa oferta Rainbow to ponad 20 kierunków. Ta zima zapowiada się naprawdę gorąco. Spodziewamy się nawet 20% wzrostu sprzedaży egzotyki w porównaniu z poprzednim sezonem mówi Marta Góral, communication manager Rainbow. Króluje oczywiście prawdziwa perła w ofercie Rainbow - wenezuelska wyspa Margarita, tegoroczna nowość. Jej karaibski klimat, bujna roślinność i rajskie plaże przyciągają polskich turystów. Polacy pokochali też Azję i jej niezwykłą architekturę, doskonałą kuchnię i piękne plaże. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się Tajlandia, do której Rainbow lata aż w dwa rejony - do Bangkoku i na wyspę Phuket, jak i Wietnam, gdzie można wypocząć na wyspie Phu Quoc czy zwiedzać kontynent. Z całej oferty zimowej największym hitem jest Egipt. Krótszy lot niż w egzotykę, bardzo dobra pogoda, ogromny wybór hoteli w różnych standardach, piękne plaże a wszystko w rozsądnej cenie - to gotowy przepis na udany zimowy wyjazd. Z bliskich kierunków popularnością cieszą się też Wyspy Kanaryjskie, Madera, Maroko i Zjednoczone Emiraty Arabskie

Na Święta i Sylwestra polscy turyści upodobali sobie szczególnie 3 kierunki. Hitem jest oczywiście Egipt, który przyciąga fanów zabaw sylwestrowych. Tuż za nim jest Tajlandia - przełom roku to najlepsza pogoda, ale też najwięcej turystów. Spędzenie świąt na sawannie? Dlaczego nie! Wielu turystów wybiera w tym okresie wakacje w Kenii. Miłośnicy karaibskiego klimatu spędzą ten czas w Dominikanie, gdzie również hucznie świętuje się Nowy Rok.

Zima to również świetny moment na zwiedzanie. Najlepsza pogoda na zwiedzanie Azji to miesiące od listopada do marca. Polscy turyści pokochali ten kierunek nie tylko na wczasy - wycieczki objazdowe "Baśniowa Tajlandia" czy "Wielka Azjatycka Przygoda" to nawet 17 autokarów tygodniowo. Świetne warunki na zwiedzanie panują również w Egipcie i Maroku - niższe, choć nadal przyjemne temperatury to większy komfort zwiedzania. Polacy chętnie odwiedzają "Cesarskie Miasta" w Maroko czy "Symbole Egiptu - Nil i Piramidy" w Egipcie.

»»»» Starsze informacje 2023-11-14 ««««


Spółka opublikowała informacja o wielkości przedsprzedaży imprez turystycznych objętych ofertą sezonu Zima 2023/2024, za okres od rozpoczęcia sprzedaży oferty do końca października.

Przedsprzedaż imprez turystycznych z oferty sezonu "Zima 2023/2024" (wycieczki realizowane w miesiącach: listopad 2023 - marzec 2024 roku) od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do dnia 31 października 2023 roku (według stanu rezerwacji na dzień 31.10.2023 r.) wyniosła 91.383 osób, co oznacza wzrost poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Zima 2023/2024" (zrealizowanej do dnia 31.10.2023 r.) o około 41,20% w porównaniu do tego samego okresu roku 2022 tj. w porównaniu do poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Zima 2022/2023", według stanu rezerwacji na dzień 31.10.2022 r., kiedy dla tego okresu roku zanotowano 64.720 osób.

Starsze informacje 2023-11-02


Jednostkowe łączne przychody spółki ze sprzedaży za miesiąc wrzesień 2023 roku wyniosły 414,6 mln PLN. W porównaniu w analogicznym okresu roku wcześniejszego oznacza to wzrost o około 39,5%. Natomiast w porównaniu do przed pandemicznego roku 2019 wzrost wynosi około 79,7%.

Jednostkowe przychody Spółki ze sprzedaży w rachunku narastającym za okres od 1 stycznia do 30 września 2023 roku wyniosły 2.659 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza:
  • w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku (tj. od 1 stycznia do 30 września 2019 roku), w którym w rachunku narastającym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 1.468,5 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 81,1%,
  • w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku (tj. od 1 stycznia do 30 września 2022 roku), w którym w rachunku narastającym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 1.894,3 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 40,4%.


Skonsolidowane łączne przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży (bez wyłączeń konsolidacyjnych) za miesiąc wrzesień 2023 roku wyniosły 452,4 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza:
  • w porównaniu z tym samym okresem (miesiącem) 2019 roku, w którym łączne przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży (bez wyłączeń konsolidacyjnych) wyniosły 237,0 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 90,9%,
  • w porównaniu z tym samym okresem (miesiącem) 2022 roku, w którym łączne przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży (bez wyłączeń konsolidacyjnych) wyniosły 321,9 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 40,5%.


Starsze informacje 2023-09-15


W Rainbow właśnie rozpoczęła się sprzedaż nowej oferty wycieczek objazdowych na sezon lato 2024. Przygotowano 80 programów realizowanych komfortowymi autokarami z Polski i 230 wycieczek w wersji lotniczej, również w wersji 7+7.

Przedsprzedaż wycieczek objazdowych na kolejne lato rozpoczynamy gdy przed nami jeszcze sporo terminów na wrzesień i październik, szalenie popularnych wśród "objazdówkowiczów", ale już teraz możemy wstępnie podsumować bieżący sezon. W stosunku do lata 2022 już dziś osiągnęliśmy wzrost o ponad 30% - ponad 110 tysięcy turystów wybrało nasze wycieczki objazdowe. Po stosunkowo trudnych pandemicznych latach dla produktu objazdowego, znowu wchodzimy na szczyt w kategorii "lider objazdów". Ruch turystyczny wrócił do normalności, a klienci nadal bardzo lubią zwiedzać i uwielbiają nasze programy. Liczymy na to, że kolejny sezon przyniesie nam jeszcze lepsze wyniki mówi Marta Góral, Communication Manager Rainbow.

Oferta wycieczek autokarowych to krótkie wypady na zwiedzanie najpiękniejszych stolic europejskich jak Praga, Wiedeń, czy Budapeszt, ale także wycieczki prezentujące całe regiony i ich historyczne i architektoniczne perełki, najciekawsze miejscowości i najpiękniejsze krajobrazy. W ofercie największe hity ubiegłych sezonów, jak "Włochy Klasyczne" - 10 dni poznawania Włoch - m.in. Wenecja, Florencja, Rzym, czy "Chorwacja - Wzdłuż Adriatyku" - z malowniczymi Plitvicami oraz Splitem i Dubrownikiem. Oprócz tego Rainbow zaprasza na zwiedzanie m.in. Rumunii, Skandynawii, Beneluksu, Szwajcarii, Bałkanów czy Bawarii. Nowości to między innymi "Weekend na Litwie", czy "Emilia i Romania - Nie wszystko złoto co się świeci!" z Rawenną, Bolonią i Ferrarą i z kilkoma dniami na plażowanie.

W bieżącym sezonie "autokarówki" wybrało prawie 20 tysięcy osób. To wariant wybierany chętnie przez osoby dysponujące mniejszym budżetem, nielubiące latać, ale też traktujące podróż jako nieodzowny element zwiedzania i wakacji. Mamy wygodną flotę autokarów i świetnych pilotów, a wycieczkę autokarową można rozpocząć w wielu miastach w Polsce bez konieczności dojazdu. mówi Marta Góral.

Najwięcej jednak, bo prawie 230 wycieczek, Rainbow proponuje na kolejne lato w wersji lotniczej. To bogactwo miejsc rozsianych na całym świecie i oryginalne autorskie programy. Połowę stanowi oferta czarterowa, w tym w wersji 7+7, czyli łącząca zwiedzanie z wypoczynkiem. Czarterem Rainbow zabierze klientów między innymi na zwiedzanie Włoch, Grecji, Chorwacji, Macedonii, Bułgarii, Albanii, Turcji, Maroka, Egiptu, Portugalii, Hiszpanii, Cypru, Tunezji i Jordanii. Przewidziano kilka nowości, w tym "Włoskie Napoli" - czyli odkrywanie Neapolu; Tunezja z Algierią - " Róża Pustyni", Gruzja w połączeniu z Armenią, czy zwiedzanie Albanii połączone z Grecją. Samolotami rejsowymi obsługiwana jest przede wszystkim egzotyka: Meksyk, Peru, Brazylia, Mauritius, Ekwador, Kolumbia. USA, Kuba, Indonezja i Bali, Japonia, Indie, Tajlandia, Wietnam, Kenia i Chiny. Z bliższych destynacji - Skandynawia, Liban, Azerbejdżan, Gruzja, Szkocja, Anglia. W ofercie rejsówkowej po kilku latach pojawi się więcej programów do Chin; na podróżników i odkrywców czekają "Chiny Cesarskie", czy "Chiny - W krainie złotego smoka". Więcej turystów nadchodzącym sezonie Rainbow planuje wysłać również na Islandię, do Skandynawii, czy do USA.

Dla turystów, którzy wolą podróżować w bardziej kameralnych grupach - do 25 osób, mieć wyższy standard hoteli podczas zwiedzania, czy specjalne atrakcje, Rainbow ma kilkanaście wycieczek w wersji premium - np. na Sycylii, w Kenii, Turcji, Hiszpanii, Indonezji ,Chinach, Egipcie, Jordanii, Emiratach i Izraelu. Dla tych, którzy nie chcą aby program zwiedzania był zbyt napięty i wolą zakwaterowanie w jednym hotelu przygotowano wycieczki w wersji light w Hiszpanii, we Włoszech, w Chorwacji, Albanii, Czarnogórze, Grecji, Maroku, Portugalii, Egipcie, Jordanii, Emiratach i Gruzji. Łącznie to ponad 20 unikatowych programów.

W tym sezonie na zwiedzanie w wersji samolotowej wysłaliśmy już o 36% więcej klientów niż rok temu. Klienci chcą z nami odkrywać świat bo wiedzą, że jesteśmy gwarantem znakomitego serwisu i realizacji na najwyższym poziomie. Na wszystkich naszych wycieczkach zapewniamy znakomitą obsługę kierowców, lokalnych przewodników, oraz pilotów, których wiedza na temat odwiedzanych podczas zwiedzania miejsc jest ponadprzeciętna. Zakładam, że nigdzie indziej nie ma takiej różnorodności destynacji, programów oraz wariantów na każdą kieszeń. Lato 2024 warto rezerwować już teraz, w przedsprzedaży, kiedy jest największy wybór miejsc i terminów, a także zniżki do 800 zł zachęca Marta Góral.

Oprócz dodatkowych zniżek, dla rezerwujących wycieczki objazdowe w przedsprzedaży, Rainbow przygotował benefity w promocyjnych cenach. Wśród nich Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji TU Europa od 40 zł/os., które pozwala na odzyskanie do 100% poniesionych kosztów związanych z podróżą w przypadku szeregu nieprzewidzianych zdarzeń. Kolejny, bardzo ceniony przez klientów benefit to Bezpłatne Odwołanie Rezerwacji Bez Podania Przyczyny w cenie już od 29 zł/os. pozwalające odwołać rezerwację bez dodatkowych kosztów nawet do 30 dni przed wyjazdem, a kwota rezerwacji jest przenoszona na voucher do wykorzystania na inną, dowolną imprezę z oferty Lato 2024. Pewność Niezmiennej Ceny natomiast chroni przed wzrostem np. kursów walut czy cen paliwa lotniczego i kosztuje już od 29 zł/os. Na koniec zaliczka, która wynosi tylko 15% wartości rezerwacji.

Starsze informacje 2023-08-31


Biuro podróży Rainbow ma nową gwarancję ubezpieczeniową.

30 sierpnia 2023 roku touroperator uzyskał od Towarzystwa Ubezpieczeń Europa gwarancję ubezpieczeniową dla organizatorów turystyki lub przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych.

Gwarancja obowiązuje od dnia 17.09.2023 r. do dnia 16.09.2024 r. i opiewa na kwotę 250.000.000 zł, co stanowi równowartość kwoty 53.437.072,50 euro, przeliczonej przy zastosowaniu kursu średniego euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku, w którym gwarancja została wystawiona, to jest w dniu 02.01.2023 r. (1 euro = 4,6784 złotych).

Nowa gwarancja GT 543/2023 zabezpiecza spłatę roszczeń powstałych wskutek zaistnienia zdarzeń powstałych z umów o udział w imprezie turystycznej oraz umów o powiązane usługi turystyczne, zawartych przez Zobowiązanego z podróżnymi w okresie obowiązywania Gwarancji, a to zgodnie z ustawą z dnia 24.11.2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 511 z późn. zm.), w związku z obowiązkiem zapewnienia podróżnym na wypadek swojej niewypłacalności.

Starsze informacje 2023-08-27


Rainbow opublikował swoje lipcowe wyniki.

Jednostkowe łączne przychody Spółki ze sprzedaży za miesiąc lipiec 2023 roku wyniosły 478,6 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza:
  • w porównaniu z tym samym okresem (miesiącem) 2019 roku (tu: okres funkcjonowania Spółki w rzeczywistości gospodarczej roku 2019, będącego ostatnim rokiem kalendarzowym przed wystąpieniem skutków pandemii koronawirusa SARS-CoV-2), w którym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 292,7 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 63,5%,
  • w porównaniu z tym samym okresem (miesiącem) 2022 roku (tu: okres wychodzenia ze skutków pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oraz odbudowywania sprzedaży w historycznie rekordowym dla Spółki pod względem przychodów roku 2022), w którym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 401,6 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 19,2%.


Jednostkowe przychody Spółki ze sprzedaży w rachunku narastającym za okres od 1 stycznia do 31 lipca 2023 roku wyniosły 1.740,9 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza:
  • w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku (tj. od 1 stycznia do 31 lipca 2019 roku), w którym w rachunku narastającym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 953,1 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 82,7%,
  • w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku (tj. od 1 stycznia do 31 lipca 2022 roku), w którym w rachunku narastającym łączne przychody Spółki ze sprzedaży wyniosły 1.211,0 mln PLN, oznacza dla raportowanego okresu wzrost sprzedaży o około 43,8%.


Starsze informacje 2023-08-21


W Rainbow właśnie rozpoczęła się przedsprzedaż oferty na Lato 2024. Na start do klientów trafia oferta rodzinna, w tym hotele z Figloklubami - animacjami w języku polskim oraz hotele położone bezpośrednio przy plaży dla ceniących jeszcze większy komfort wypoczynku. Na przyszłoroczne wakacje będzie można polecieć z aż 12 lotnisk w Polsce, rezerwując je w przedsprzedaży z rabatami do 1200 zł dla dzieci, lub do 1000 zł za pokój oraz elastycznymi i wygodnymi benefitami w promocyjnych cenach.

Na klientów czeka większy niż do tej pory wybór hoteli rodzinnych o różnym standardzie i na każdą kieszeń. Na szczególną uwagę zasługują Figlokluby - polskojęzyczne animacje w wybranych hotelach; koncept, który towarzyszy marce Rainbow już od 2011 roku. W sezonie lato 2024 będzie to prawie 80 hoteli, w których przez 6 dni w tygodniu, od połowy czerwca do połowy września, pociechy będą realizowały swoje pasje i zainteresowania dzięki wielu kreatywnym zajęciom i programowi przygotowanemu przez Akademię Rainbow. W czasie, w którym dzieci się bawią pod czujnym okiem Animatorów - absolwentów Akademii, rodzice mają czas na relaks i odpoczynek. Najwięcej hoteli z polskimi animacjami znaleźć można Turcji (18), Grecji (16), Hiszpanii (14) czy Bułgarii (9).

Nasza oferta rodzinna nieustannie rośnie, co ma związek z rozbudową siatki połączeń, ale także z rozwojem bazy hotelowej na wszystkich kierunkach, w szczególności na tych które są stworzone do rodzinnego wypoczynku. Z pewnością zalicza do nich Grecja, Turcja, Bułgaria, ale też mocno rośnie Tunezja, czy Albania czy Egipt. Zależy nam na tym, aby oferta rodzinna była różnorodna: od hoteli budżetowych, przez hotele z segmentu Premium, po obiekty Rainbow Elite, wyróżniające się luksusową filozofią w każdym obszarze działalności - serwisu, designu czy kuchni mówi Aleksandra Piwko- Susik, Dyrektor Operacyjna Rainbow.

Rozbudowana oferta rodzinna to tylko część oferty. Wielbicieli letniego wypoczynku ucieszy fakt, że już teraz mogą również wybierać spośród ponad 300 hoteli położonych bezpośrednio przy plaży. Taka lokalizacja to prawdziwa wygoda, lepszy dostęp do serwisu hotelowego, czy wyżywienia. To również bezpieczeństwo - nie trzeba przechodzić przez ruchliwą ulicę, czy promenadę. Doskonała opcja dla tych, którzy wszystko chcą mieć na wakacjach pod ręką - plażę oraz możliwość komfortowego i pełnego korzystania z infrastruktury hotelowej. Ważnym atutem takiej oferty jest również jakość hoteli, gdyż przy plaży i na plaży położone są zazwyczaj obiekty o lepszym standardzie np. Serenity Queen 5* w Turcji, Grecotel Eva Palace 5* na Korfu, czy Aminess Grand Azure 5* w Chorwacji.

Nadchodzący sezon Lato 2024 zapowiada się rekordowo pod względem liczby portów lotniczych, z których będzie można wylecieć na wakacje, oraz ilości i częstotliwości samych połączeń. Rainbow sukcesywnie rozbudowuje i zwiększa dostępność oferty serwując wyloty z aż 12 lotnisk w Polsce - Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Łodzi, Lublina, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy, Wrocławia. Po przerwie wraca Kraków z którego będzie można polecieć na Kretę, Kos, Rodos i na Riwierę Turecką, a także pojawia się nowe lotnisko w Olsztynie, z którego planowane są wyloty do Tunezji. Najwięcej wylotów Rainbow oferował będzie z Warszawy, Katowic, Gdańska, Wrocławia i Poznania. Większy wybór ofert niż w tym sezonie będzie np. z wylotami z Łodzi - 8 kierunków, w tym: Kreta, Rodos, Zakynthos, Bułgaria, Tunezja, Albania, Riwiera Turecka i Turcja Egejska.

Pełna oferta pobytowa znajdzie się w sprzedaży pod koniec sierpnia i już teraz gorąco zachęcam do rezerwowania w przedsprzedaży, ponieważ ostatnie sezony pokazał, że wyczekiwane kiedyś tanie "last minute" może się nie zdarzyć. Na dobry początek oferujemy wyższe rabaty niż rok temu. Dla rodzin z dziećmi zakwaterowanymi na dostawkach mamy rabat do 1200 zł na dziecko, a dla tych, którzy wolą zakwaterowanie bez dostawek, w opcji wygodniejszej - mamy do 1000 zł rabatu za pokój. W pierwszym etapie przedsprzedaży mamy również prezent dla naszych stałych klientów, posiadających aktywne Karty Stałego Klienta Rainbow, którym podwajamy standardową zniżkę do 4% mówi Aleksandra Piwko- Susik, Dyrektor Operacyjna Rainbow.

Rainbow wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, którzy rezerwując wakacje z wyprzedzeniem oczekują rozwiązań pozwalających na zmianę planów, i oferuje dodatkowe usługi w promocyjnych cenach. Wśród nich Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji TU Europa od 40 zł/os., które pozwala na odzyskanie do 100% poniesionych kosztów związanych z podróżą w przypadku szeregu nieprzewidzianych zdarzeń. Kolejny, bardzo ceniony przez klientów benefit to Bezpłatne Odwołanie Rezerwacji Bez Podania Przyczyny w cenie już od 29 zł/os. pozwalające odwołać rezerwację bez dodatkowych kosztów nawet do 30 dni przed wyjazdem, a kwota rezerwacji jest przenoszona na voucher do wykorzystania na inną, dowolną imprezę z oferty Lato 2024. Pewność Niezmiennej Ceny natomiast chroni przed wzrostem np. kursów walut czy cen paliwa lotniczego i kosztuje już od 29 zł/os. Na koniec zaliczka, która wynosi tylko 15% wartości rezerwacji.

Starsze informacje 2023-08-18


Zarząd Rainbow Tours Spółki Akcyjnej z siedzibą w Łodzi przekazał do wiadomości publicznej szacunkowe, wstępne, wybrane wyniki finansowe za I półrocze 2023 roku (okres 6 miesięcy zakończony 30.06.2023 r.).

Na dzień sporządzenia niniejszego raportu, tj. w szczególności przed zakończeniem procesu przygotowania rozszerzonego skonsolidowanego raportu okresowego Grupy Kapitałowej Rainbow Tours za I półrocze 2023 r. oraz przed realizacją i zakończeniem procesu przeglądu przez firmę audytorską BDO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. półrocznych sprawozdań finansowych za I półrocze 2023 rok, wybrane wstępne jednostkowe dane finansowe Spółki za I półrocze 2023 r. oraz dane za okres porównywalny (I półrocze 2022 r.) kształtują się następująco:

Jednostkowe przychody ze sprzedaży:


  • 1.262,4 mln zł - za I półrocze 2023 r.,
  • 809.4 mln zł - za I półrocze 2022 r.,
  • Dynamika zmiany (1P2023 vs 1P2022) - 56,0%


Jednostkowy wynik netto:


  • 56,6 mln zł - zysk netto za I półrocze 2023 r.,
  • (11,4) mln. zł - strata netto za I półrocze 2022 r.


EBITDA jednostkowa:


  • 78,7 mln zł - EBITDA za I półrocze 2023 r.,
  • (4,4) mln zł - EBITDA za I półrocze 2022 r.


Zarząd Spółki zastrzega, że prezentowane powyżej wartości mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie. Ostateczne wartości zostaną przedstawione w rozszerzonym skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej Rainbow Tours za I półrocze 2023 roku, którego publikacja została zaplanowana na dzień 29 września 2023 roku.

Starsze informacje 2023-08-07


Rainbow opublikował listę najpopularniejszych kierunków ze swojej oferty.

"Wakacyjną listę przebojów" Rainbow zaczynamod kierunku, który spełnia wszystkie warunki "super popularnego" i jest dobry dla każdego, czyli Turcji. W świadomości większości, funkcjonuje jako kierunek stworzony dla rodzinnego wypoczynku - i słusznie, ponieważ hotele posiadają nieprzebraną wprost liczbę atrakcji. Do tego plaże z wieloma możliwościami do uprawiania mniej lub bardziej aktywnego wypoczynku.

Niezmiennie najwięcej klientów wybiera Riwierę Turecką, m.in. słynącą z "Plaży Kleopatry" Alanyę, jednocześnie w sprzedaży znakomicie rośnie udział wybrzeża Morza Egejskiego, które charakteryzuje się nieco greckim klimatem i spokojniejszą atmosferą. Tutaj też czeka mnóstwo urokliwych plaż zatokowych, krystalicznie czysta woda i bliskość antycznych miast - np. Efezu. Na nieograniczoną dostępność "wakacyjnego raju" jakim jest Turcja, wpływa imponująca siatka połączeń lotniczych. To aż 9 miast w całej Polsce. Do tego od niedawna aby podróżować do Turcji w celach turystycznych nie jest wymagana wiza, a także paszport - wystarczy ważny dowód osobisty.

W tym sezonie z pewnością padnie kilka rekordów związanych z rynkiem tureckim. Pierwszy to rzecz jasna sprzedażowy - czyli numer jeden w kategorii wypoczynek, chociaż jeśli chodzi o objazdówki mamy również kilka prawdziwych perełek, takich jak "Turcja - Smak Orientu". Kolejny rekord, który właściwie już padł, związany jest liczbą miast z których można rozpocząć swoją podróż do Turcji. Oprócz wylotów z Warszawy czy Katowic, oferujemy wyloty z Bydgoszczy, Gdańska, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina i Wrocławia. Z niektórych miast latamy nawet kilka razy dziennie, dzięki czemu nasi klienci mogą wybrać najdogodniejsze dla nich godziny wylotu. Oznacza to również, że bardzo wspieramy nasze lotniska lokalne i co najważniejsze, jesteśmy z ofertą bliżej naszych klientów - mówi Monika Rogalska-Wieszczek, product manager rynku tureckiego.

Kolejna na liście jest Grecja i jej kilkanaście regionów, w tym aż 7 wysp, między innymi Kreta, Zakynthos, czy Kos. Grecja równie chętnie co Turcja jest jednym z pierwszych wyborów rodziców na rodzinne wakacje. Po pierwsze ze względu na dość krótki lot: maksymalnie po trzech godzinach wysiada się z samolotu i można cieszyć się urlopem. Ważne są też stosunkowo krótkie i niemęczące transfery do hoteli, a w tych hotelach - mnóstwo różnorodnych atrakcji dla dzieci, ponieważ jak wiadomo maluchy szybko się nudzą, baseny z brodzikami i zjeżdżalniami, z których, gdy nikt nie widzi, korzystają co sprytniejsi dorośli, aby też chociaż przez chwilę poczuć się jak dziecko. Do tego kuchnia, o której mówi się, że jest "przyprawiona słońcem".

Greckie hotele, podobnie jak popularne resorty w Turcji, czy w Egipcie oferują bogatą ofertę all inclusive. Jeśli natomiast zechcecie skosztować lokalnej kuchni np. przepysznych owoców morza, możecie zawsze wybrać się do jednej z urokliwych tawern przy plaży lub w mieście i relaksować się przy ostatnich promieniach zachodzącego słońca.

Albania staje się "czarnym turystycznym koniem" ostatnich kilku sezonów i jest coraz chętniej wybierana przez turystów. Na szczególną uwagę zasługują dwa kurorty, Durres i Vlora, które przyciągają turystów zupełnie nowymi hotelami, mnóstwem barów i restauracji i bardzo dobrą relacją jakości do ceny.
Kolejnym z dobrze sprzedających się kierunków z oferty touroperatora jest Hiszpania. W tym sezonie popularnością cieszą się Wyspy Kanaryjskie, a konkretnie Teneryfa, Gran Canaria oraz Fuerteventura. Jak wskazują przedstawiciele Rainbow, Teneryfę wybiorą ci, którzy szukają gwarnych kurortów i nie lubią nudy, kręcą ich kosmiczne wulkaniczne krajobrazy i kanaryjska architektura. Gran Canaria ma wydmy w Maspalomas i cukierkowy port Perto de Mogan, a Fuerteventura jest świetna do pływania na desce i spacerów wzdłuż szerokich plaż - zwłaszcza na południu w okolicy Morro Jable. Wszystkie trzy wyspy sprawdzą się jako destynacja dla osób, które nie ograniczają się tylko do wypoczynku na terenie hotelu, ale cenią sobie możliwość samodzielnego odkrywania bliższej i dalszej okolicy.

Kolejnym przebojem tegorocznych wakacji z Rainbow jest Tunezja. Touroperator proponuje wypoczynek w kontynentalnej części - Monastyr, Susa, Hammamet oraz Al-Mahdijja, oraz na malowniczej wyspie Djerba. Dużą popularnością cieszą się wycieczki objazdowe, w tym program łączący Tunezję z Algierią.

Starsze informacje 2023-07-28


Świetne wyniki Rainbow
W pierwszym półroczu rok 2023 Rainbow Tours wykazał się przychodami w kwocie 1,263 mld złotych, co w porównaniu z analogicznym okresem 2019 daje wzrost przychodów o 91%, a w porównaniu do 2022 roku daje wzrost o 56%.

Sprzedaż w samym czerwcu wyniosła 373,3 mln PLN, co w porównaniu czerwca 2019 roku daje wzrost o 62%, a w porównaniu z czerwcem 2022 roku daje wzrost o około 30%

Łączne skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 roku wyniosły 1.312,5 mln PLN, co daje 97,1% wzrost względem 2019 roku i 56% wzrostu względem 2022 roku.

Starsze informacje 2023-07-18


Jak podała spółka Rainbow Tours podniesiona została gwarancja ubezpieczeniowa zawarta w TU Europa.

Na mocy aneksu Umowy gwarancji GT 518/2022 podwyższono dotychczasową wysokość gwarancji z 200.000.000 zł (równowartość 43.583.429,58 EUR) do kwoty 250.000.000 zł (równowartość 54.479.286,97 EUR)

Jak podaje spółka podwyższenie sumy gwarancji zostało dokonane w związku ze znaczącym wzrostem rzeczywistych przychodów, wypracowywanych przez Spółkę w odniesieniu do wcześniej zakładanych oraz w celu zagwarantowania wypełniania wymogów i dyspozycji w zakresie minimalnej wysokości sumy gwarancyjnej.

Starsze informacje 2023-07-14


Zapadła decyzja Zarządu Spółki o wypłacie na rzecz akcjonariuszy zaliczki na poczet dywidendy przewidywanej na koniec roku 2023.

Spółka wypłaci zaliczkę na poczet dywidendy za 2023 rok już teraz. Zarząd, nie mając niepokrytych strat, na mocy postanowień uchwały zarządu z 13 lipca postanowił o wypłacie na rzecz akcjonariuszy zaliczki na poczet dywidendy za 2023 rok. Łączna kwota przeznaczona na wypłaty to 11,5 mln złotych co daje 0,79zł na każdą akcję. uprawnionych do Zaliczki ustala dzień 17.08.2023 r. (przypadający w okresie siedmiu dni przed dniem rozpoczęcia wypłat), a dniem wypłaty zaliczki będzie dzień 24.08.2023 r.

Kurs akcji RBW na warszawskiej giełdzie jest bardzo wysoki - w czerwcu sięgnął 44zł, a obecnie wynosi ok. 41,50zł. Akcje są rękach czterech właścicieli: Sławomir Wysmyk ma 12,84%, Remigiusz Talarek ma 11,31%, Grzegorz Baszczyński ma 10,86% i Tomasz Czapla ma 9,17%. Reszta akcji jest rozproszona lub jest w rękach funduszy inwestycyjnych.





(stooq.pl)

Starsze informacje 2023-07-10


Przedsprzedaż oferty lato 2023 (rozumianej jako wycieczki z okresu kwiecień-październik 2023) rośnie w stosunku do lat ubiegłych. Jak informuje spółka wzrosty za okres do końca czerwca są imponujące.

Wielkość zrealizowanej przez Spółkę przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu "Lato 2023" (wycieczki realizowane w miesiącach: kwiecień - październik 2023 roku) od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do końca czerwca (według stanu rezerwacji na dzień 30.06.2023 r.) wyniosła 365.531 osób, co oznacza wzrost poziomu o około 29,2% w porównaniu do tego samego okresu roku 2022 tj. w porównaniu do poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2022", według stanu rezerwacji na dzień 30.06.2022 r., kiedy dla tego okresu zanotowano 282.852 osób.


W przedmiotowym okresie od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do dnia 30 czerwca 2023 roku Spółka odnotowuje również wzrost średniej ceny sprzedaży imprez turystycznych o 16,5% względem średniej ceny sprzedaży imprez turystycznych w analogicznym okresie roku poprzedniego, co oznacza łączny szacowany wzrost przychodów o około 50,5%.

Starsze informacje 2023-06-29


Walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki dokonało podziału zysku osiągniętego przez firmę w 2022 roku. Decyzja była niezaskakująca i zgodna z wcześniejszymi rekomendacjami zarządu.

Z zysku netto spółki wynoszącego 13,92 mln zł zdecydowano 7,276 mln zł przeznaczyć na wypłatę dywidendy (0,50zł na akcję), a pozostałą część przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Powołano także nowych członków Rady Nadzorczej. Od 1 lipca 2023 członkami RN zostali Grzegorza Baszczyński i Monika Ostruszka. Ich kadencja będzie trwać do 2025 roku.

Starsze informacje 2023-06-27


Biuro podróży Rainbow Tours opublikowało wyniki sprzedaży za maj 2023 roku. Wyglądają one obiecująco.

Przychody spółki ze sprzedaży w maju wyniosły 192,2 mln zł. W porównaniu do przed pandemicznego 2019 roku oznacza to wzrost sprzedaży o niecałe 72 procent. Natomiast w porównaniu z majem ubiegłego roku, spółka zanotowała wzrost o prawie 55 procent.

Przychody spółki w okresie od początku roku do końca maja wyniosły 885,1 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem roku wcześniejszego jest to wzrost o 70,5 procenta. Natomiast w porównaniu z pierwszymi pięcioma miesiącami roku 2019, spółka notuje wzrost o 106,8 procenta.

Starsze informacje 2023-04-24


Rainbow dał zarobić inwestorom
Rainbow Tours przekazał kolejne informacje na temat sprzedaży w bieżącym sezonie. Wyniki są bardzo zachęcające.

Wielkość zrealizowanej przez Spółkę przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu "Lato 2023" (imprezy kwiecień - październik 2023) od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do dnia 15 kwietnia 2023 roku (według stanu rezerwacji na dzień 15.04.2023 r.) wyniosła 223.651 osób, co oznacza wzrost poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2023" (zrealizowanej do dnia 15.04.2023 r.) o około 47,4% w porównaniu do tego samego okresu roku 2022 tj. w porównaniu do poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2022", według stanu rezerwacji na dzień 15.04.2022 r., kiedy dla tego okresu roku zanotowano 151.763 osób,

Zarząd Spółki nadmienia, że wartość sprzedanej oferty ujmowana jest w przychodach ze sprzedaży Spółki zgodnie z zasadami rachunkowości, czyli w okresie od kwietnia do października 2023 roku. Z uwagi na rosnące ceny imprez przychody spółki powinny wzrosnąć jeszcze bardziej.





Dobre wyniki sprzedaży znajdują odzwierciedlenie w kursie akcji - kto miał je w portfelu od końca stycznia zrobił 50%, a kurs spółki zbliża się do szczytów z lat 2017/2018 (ok. 43zł).

Starsze informacje 2023-03-28


Rainbow Tours jako spółka akcyjna notowana na GPW ma obowiązek informować o swoich przychodach i stanie finansowym.

Wczoraj podała dane za pierwsze 2 miesiące 2023 roku w odniesieniu do 2019 roku, który wybrano jako ostatni rok z "normalnym" ruchem turystycznym. Łączne przychody Spółki ze sprzedaży za miesiąc luty 2022 roku wyniosły 199,3 mln PLN, co w porównaniu do n/w okresów referencyjnych oznacza: +121,4% wzg. 2019 i +73,6% wzg. 2022.

Przychody Rainbow Tours ze sprzedaży w rachunku narastającym za okres od 1 stycznia do 28 lutego 2023 roku wyniosły 397,9 mln PLN, co w porównaniu do 2019 oznacza 124,2% wzrostu, a do 2022 roku +72,9% wzrostu.

Między początkiem stycznia, a chwilą obecną kurs akcji RBW się umocnił z poniżej 20zł do ponad 29zł dziś.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
16 Rainbow Tours wyniki sprzedaż styczeń luty 2023


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję