TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wyniki Norwegian z drugiego kwartału 2007 roku

Największa skandynawska tania linia lotnicza Norwegian, ogłosiła swoje wyniki osiągnięte w drugim kwartale 2006 roku. Firma, notowana na giełdzie w Oslo, odnotowała szybki wzrost zysków.


Łącznie Norwegian Air Shuttle ASA przed opodatkowaniem (EBT) osiągnęły w II kwartale 2007 r. 62 mln koron (rok wcześniej suma ta była równa 25 mln koron). W II kwartale wzrosły także wpływy z działalności operacyjnej o 33 % (w porównaniu z rokiem poprzednim), tzn. 1018,9 mln koron norweskich (norweskich 764,6 mln z roku ubiegłego). Bez uwzględnienia deprecjacji i kosztów leasingu (EBITDAR), łączne zyski wyniosły w drugim kwartale 161,5 mln koron (79,6 mln koron w 2006). w drugim kwartale łączne zyski bez uwzględniania deprecjacji (EBITDA) 85,0 mln koron (w porównaniu z 36,2 mln koron rok wcześniej). Po opodatkowaniu zyski wyniosły w drugim kwartale 2007 roku 44,7 mln koron (rok wcześniej 18,0). Łączna liczba pasażerów korzystających z linii Norwegian w drugim kwartale 2007 roku wyniosła 1.595.107, co stanowi 34% wzrost ruchu pasażerskiego (RPK). Load factor dla przewozów pasażerskich sięgnął 79 % (79 % rok wcześniej). Łączna praca przewozowa (ASK) wzrosła o 33 % do 1.763 milionów. Firma posiadała na koniec drugiego kwartału 2007 roku rezerwy pieniężne w wysokości 1.048,6 mln koron. Pełne koszty jednostkowe wyniosły w tymże okresie 0,53 korony (0,55 korony rok wcześniej).

Od początku roku 2007 popyt na podróże maszynami Norwegian oraz bookingi na oferowane rejsy wykazują dobre tendencje. Tania linia z powodzeniem przeprowadziła kilka kampanii promocyjnych, wskutek czego liczba dodatkowych bookingów zwiększyła się znacząco. Norwegian wprowadził w kwietniu możliwość wyboru (za uiszczeniem oczywiście niewielkiej dopłaty) miejsca w większości podróży międzynarodowych. Spółka w pierwszej połowie 2007 roku wprowadziła kolejne atrakcyjne nowości: na przykład, we wszystkich portach lotniczych w Skandynawii pojawiły się kioski do samodzielnej odprawy. Zmiany (podniesienie jakości obsługi poprzez przyspieszenie procesu odprawy oraz umożliwienie wyboru miejsca w samolocie) przyczyniły się do dalszego rozwoju linii. Usprawnienia nie zwiększyły ceny biletów, co również miało wpływ na rozszerzenie klienteli. Odział w stolicy notuje coraz to lepsze wyniki.

30 czerwca 2007 r. firmy Finnair i Norwegian zawarły umowę o nabyciu przez norweską linię 100% udziałów w Fly Nordic. Transakcja wymaga jeszcze zgody norweskiego Urzędu Ochrony Konkurencji, na co zainteresowani liczą już w sierpniu. Przejęcie FlyNordic stworzy Norwegian nowe możliwości ekspansji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Norwegian Air Shuttle ASA Finnair Fly Nordic Urząd Ochrony Konkurencji Skandynawia bookingi EBT EBITDAR EBITDA RPK ASK tanie linie lotnicze wyniki Norwegian w 2007 kampanie promocyjne Norwegian porty lotnicze w Skandynawii




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję