TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Okęcie: tłok w terminalu Etiuda z powodu awarii systemu komputerowego?

W środę, 5 września po południu awaria systemu komputerowego zablokowała terminal Etiuda na warszawskim Okęciu, który obsługuje tanie linie lotnicze.


Po awarii komputerów, do stanowisk odpraw w terminalu Etiuda ustawiały się ogromne kolejki. Część pasażerów musiała nawet czekać na zewnątrz. Odwołane zostały loty do Budapesztu i Goeteborga. Dodatkowo z dużymi opóźnieniami odleciały samoloty do Glasgow i Londynu.

Jedna z pasażerek, której syn półtorej godziny po czasie poleciał do Glasgow skarżyła się - Brakowało informacji. Tuż przed zakończeniem odprawy pracownicy biegali w panice po hali i wyłapywali podróżnych. Polacy stojący w kolejce tłumaczyli obcokrajowcom, co się dzieje, bo nie było żadnych komunikatów po angielsku.

Podróżni, którzy lecieli do Luton też musieli stać w długiej kolejce. Pani Joanna wyznała - Powinniśmy odlecieć o 17.40, a tu o 19.00 odprawa trwa nadal i nie wiem, o której ostatecznie wystartujemy.

Około godziny 17.00 Tomasz Szymczak, prezes firmy Warsaw Airport Services, która obsługuje pasażerów w terminalu Etiuda zapewniał - Popsuła się sieć światłowodowa, która łączy się z Kopenhagą. Awarię postaramy się usunąć jak najszybciej.

Tłok panował również w starym terminalu na Okęciu. Dużo Polaków decyduje się na urlopy we wrześniu, a nowy, dwa razy większy terminal nie został jeszcze otwarty. Wykonawcom cały czas nie udało się przekonać strażaków, że Terminal 2 jest bezpieczny. Straż uznała, że podczas pozorowanej ewakuacji komunikaty, które płynęły z głośników w części hali były zagłuszane przez wentylatory. Jednak polsko-hiszpańskie konsorcjum budowlane Ferrovial-Budimex-Lamela zwróciło się z prośbą do komendanta głównego straży pożarnej o warunkową zgodę na otwarcie terminalu. Obiecano, że w ciągu pięciu miesięcy system zabezpieczeń zostanie poprawiony w ten sposób, aby komunikaty były wszędzie słyszalne. Konsorcjum uznało, że tymczasowo powinny wystarczyć dodatkowe monitory, gdzie wyświetlana będzie treść komunikatów.

Komendant główny straży pożarnej zaznaczył, że zgodzi się na warunkowe otwarcie terminalu, jednak żąda dodatkowych ekspertyz. Dariusz Malinowski, rzecznik komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej wyjaśnił - Chodzi o badanie, które wykaże, że dostosowanie zainstalowanego systemu zabezpieczeń do obowiązujących norm przeciwpożarowych jest rzeczywiście możliwe. W piśmie skierowanym do wykonawcy komendant zaproponował, aby doraźnie zamontowano większą liczbę głośników.

Krzysztof Kozioł, rzecznik konsorcjum wznoszącego terminal, nie chce jeszcze komentować stanowiska komendanta. Przyznał, że czeka, aż pismo od strażaków trafi do firmy.

Optymistyczny scenariusz zakłada, że terminal może zostać warunkowo otwarty do użytku jeszcze w drugiej połowie września. Początkowo, przez dwa, trzy tygodnie będą tam odprawiani tylko pasażerowie lotów czarterowych. Jednak pesymistyczny scenariusz zakłada, że otwarcie nowego terminalu może potrwać jeszcze kilka miesięcy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie Etiuda Warszawa terminal odprawa lotnisko port lotniczy awaria system komputerowy loty odwołane opóźnione Glasgow Londyn Luton Budapeszt Goeteborg Tomasz Szymczak Warsaw Airport Services straż pożarna Terminal 2 Dariusz Malinowski Krzysztof Kozioł nagłośnienie Okecie na


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję