Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Raport Enovatis: drogie wyjazdy Świąteczne i Sylwestrowe 2010
Jeśli nie w domowym zaciszu przy rodzinnym stole i pachnącej choince, to gdzie? Wigilia, Święta Bożego Narodzenia i Sylwester w Egipcie? Wszystko wskazuje na to, że tak! I to nie tylko dlatego, że bliżej stamtąd do Betlejem. Oprócz Egiptu, w tym roku, na Święta i Sylwestra wyjedziemy także na Wyspy Kanaryjskie, do Tunezji, Włoch, Austrii, Kenii i na Dominikanę. Wydaliśmy na to średnio 6990 zł. Portale turystyczne Wakacje.pl, EasyGo.pl i Wypoczynek.pl sprawdziły gdzie i za ile spędzimy ostatnie dni grudnia oraz przełom 2010 i 2011 roku.
Boże Narodzenie i Sylwester to tzw. mocne punkty w kalendarzu każdego touroperatora. Oferty zazwyczaj jest dużo i prawie zawsze sprzedaj się ona w całości. Nie ma więc żadnego powodu, aby touroperatorzy musieli stosować tak lubiane przez naszych rodaków rabaty, przeceny i promocje typu last minute. Dobre oferty znikają praktycznie tuż po wystawieniu ich do sprzedaży. Najczęściej jeszcze w październiku.
W Polsce organizatorzy wypoczynku postawili niestety na standard. W większości ofert zorganizowanych powtarzał się typowy schemat kolacji wigilijnej lub/i zabawy sylwestrowej z muzyką graną na żywo lub przez DJ’a. Niektóre ośrodki oferowały dodatkowo kulig, ale z zastrzeżeniem uwarunkowań pogodowych. Mocno zauważalna była w tym roku oferta SPA&Wellness, w której pomału stajemy się prawdziwymi specjalistami. Tradycyjnie dominowały ośrodki górskie, a ciekawą (cenowo i jakościowo) alternatywą były zaproszenia nad polskie morze (głównie Wybrzeże Zachodnie). Niestety, w tym roku było drożej, nawet o 10 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Za 2-dniowy pobyt w niskim standardzie trzeba było zapłacić ok. 400 zł za osobę. W obiektach wyżej skategoryzowanych, które oferują więcej usług w cenie imprezy koszty były nawet 3-4 razy wyższe. W turystyce światowej nastąpił tradycyjny podział na tych, którzy wybrali ciepłe plaże, dobrze naśnieżone stoki oraz egzotyczne barwy, smaki i zapachy.
Boże Narodzenie
6573 zł. tyle średnio wydaliśmy tym roku na wyjazdy turystyczne w okresie świąt Bożego Narodzenia. Warto od razu zwrócić uwagę, że to aż o 1897 zł więcej niż średnia wartość rezerwacji dokonywanej w Internecie w całym tegorocznym sezonie letnim (01.06-30.09.2010 - 4676 zł). Wyższe kwoty, z jednej strony, mogą zatem oznaczać wyższy standard wybieranych usług w kierunkach popularnych, z drugiej strony, wskazywać na zróżnicowanie kierunkowe w dokonywanych wyborach. Od zawsze atrakcyjnego Egiptu (54 proc.) , poprzez równie ciepłe i popularne w tym sezonie hiszpańskie Wyspy Kanaryjskie (11 proc.) aż po tunezyjską wyspę Djerba (9 proc.). Dopiero na 4 miejscu odnajdujemy pierwszy zimowy kierunek, jakim w tym sezonie są Włochy (4 proc.). Co ciekawe Włochy znalazły się na nim w bardzo egzotycznym towarzystwie. Dokładnie tyle samo chętnych wybrało w tym roku białe święta na czarnym lądzie, w Kenii oraz na gorących plażach Dominikany. Ostatnie miejsce świątecznego TOP 5 należy do zdecydowanie zimowej Austrii (3 proc.).
Sylwester
Jeszcze więcej pieniędzy przeznaczyliśmy w tym roku na zabawę sylwestrową. Kupując oferty wyjazdowe w internecie z Sylwestrem wpisanym w kalendarz trwania naszego urlopu wydaliśmy na nie 7408 zł. To o 835 zł więcej niż na omawiane wyżej Święta Bożego Narodzenia i o 2732 zł więcej niż na letnie wakacje w sezonie 2010. W kategorii sylwestrowej ponownie wygrał ulubiony przez Polaków Egipt (46 proc.). Drugie miejsce na podium przypadło Wyspom Kanaryjskimi (10 proc.), a trzecie, zimowej Austrii (8 proc.). Na czwartej pozycji zestawienia odnotowujemy Włochy, do których wybrało się 7 proc. sylwestrowych klientów. Sawkę TOP 5 zamyka liderująca w tym sezonie egzotycznym Kania, z wynikiem 5 proc. sprzedaży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Dział dla turystów:
TUI stawia na sztuczną
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zmiany w opłatach za wystawienie biletu
Znamy już laureata 67. Konkursu Szopek Krakowskich
Nowy wiceprezesem Lufthansy ds. Sprzedaży i Obsługi w Europie
W Warszawie trwają kawowe warsztaty!
Szklarska Poręba Tęcza POLECAM
Ekspertyza w sprawie wypadku w Świdnicy wskazuje winnych
Medal dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej
Polacy wolą droższe wycieczki?
Przegląd ofert first minute polskich touroperatorów
Wiadomości Turystyczne codziennie na Tour Salonie
Nietrzeźwi kierowcy ostrzej karani
Gdańsk Convention Bureau przeprowadzi badania statystyczne ruchu turystycznego
Zielona Góra ma czwarty hotel trzygwiazdkowy
Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny rozpoczęty
Ludziki Michelin spacerują po Starym Mieście Krakowa
Krakowskie lotnisko z certyfikatem
Będzie kampania wizerunkowa Itaki w letnim sezonie 2006!
Atrakcyjna kolejowa oferta na wakacje