Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków - specjalista d/s turystyki i ubezpieczeń
- Przewodnik w Gdańsku
- Poszukuje 2 autokarow na wyjazd do Chorwacji...
- Pilot 10-14.06 Bruksela-Paryż-Berlin
- wychowawca i kierownik wypoczynku
- SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY I OBSŁUGI REZERWACJI
- JUNIOR PRODUCT MANAGER
- Pilotaż ze Złotoryji / 14 i 15 czerwiec
- Rekrutacja LATO 2023 - instruktor windsurfingu
- Konsultant ds. turystyki


Przegląd personelu hoteli
Być może niedługo dla zawodowych fotografów nastaną prawdziwe żniwa w hotelach. Jak donoszą nieoficjalne informacje - w nowych umowach z bardzo znaczącym systemem rezerwacyjnym pojawi się zapis o konieczności publikacji zdjęć personelu hotelowego. Nowe zapisy mają się pojawić przed wakacjami i zostać wdrożone, tak, aby do 2015 roku wszystkie obiekty je wypełniły.
Oficjalne uzasadnienie ma obejmować analizę skarg na obiekty z ostatnich lat, w której ponoć wyraźnie widać, iż personel przyczynia się do złego odbioru wielu obiektów przez gości, a właściciele są zbyt bierni w tym temacie i zbyt długo tolerują te same problemy z personelem. Zapis w umowach ma mówić o "konieczności dostarczenia i publikacji zdjęć personelu" - bez żadnych dodatkowych wytycznych. Początkowo zdjęcia będą udostępniane w fazie testowej kontrolowanej przez centralę (szacuje się, że przez minimum pół roku).
Problemem nie jest tu tylko dyskusyjny pomysł i równie problematyczna idea, aby komentarze turystów mogły się pojawiać pod poszczególnymi osobami, ale także możliwość wykorzystania ogólnikowego zapisu przeciw "niepokornym" obiektom. Bowiem brak precyzji rodzi problemy. Z zapisu można by domniemywać, iż mają być dostarczone zdjęcia całego personelu włącznie z pokojowymi, portierami i personelem kuchni?! Po drugie co ma zrobić przedsiębiorca, jeśli jego pracownik nie wyrazi zgody na publikację wizerunku lub co gorsza po negatywnych komentarzach pod swoją osobą zażąda usunięcia zdjęcia jak i komentarzy, a przedsiębiorca nie będzie tego mógł zrobić (regulamin serwisu na razie nie przewiduje takich działań)?
Hotelarze zapytani o taką idee sugerują, aby był wyraźny zapis, iż wybór osób należy do firmy, jak i sama realizacja publikacji zdjęć pojedynczych osób nie może być wymagana. Jeden z naszych rozmówców zasugerował, iż zbiorowe zdjęcie z chęcią umieści w serwisie od zaraz, jednak zdjęć pojedynczych osób z uwagi na możliwość "agresji internetowej" nie zamierza dostarczyć. Jeśli zostanie do tego zmuszony to dostarczy zdjęcia pomalowanych twarzy jak na bal karnawałowy - wesoło, ale bez szczegółów.
Całościowo jednak patrząc na wszystkie możliwe wersje pomysłu widzimy, iż sprzyjać on będzie kolejnej segregacji hoteli i ludzi. Zapewne teraz może się okazać, iż w obiektach lepszej klasy nawet personel z zaplecza "musi wyglądać". To tak na prawdę nie poprawi sytuacji w obiektach - bo od kucharzy, czy pokojowych nie należy oczekiwać urody, lecz fachowości i sumiennej pracy. Wielu klientów będzie jednak wolało zdać się, zgodnie z prawami natury, na specyficzny "rasizm twarzowy", gdzie z założenia "ładna osoba = dobra osoba". Hotele z mało atrakcyjnym personelem na tym stracą - prawdopodobnie kilka, a może nawet kilkanaście procent ruchu, jeśli zdjęcia osób będą dobrze promowane po okresie testowym.
Wydaje się, iż obecnie niektóre pomysły systemów dążą do jeszcze większej władzy nad obiektami, a ten konkretny ma wykorzystać pozycję i bieżącą sprzedaż, aby wymusić na hotelarzach dostarczenie, czegoś czego nie mają inni. Co w konsekwencji jeszcze bardziej umocni system. Nadzieję na prawne powstrzymanie tych działań dają regulacje dotyczące ochrony danych osobowych, jednak dopóki oficjalnie nie pojawią się aneksy do umów, organy zajmujące się naruszeniami tych praw nie chcą komentować całej sprawy.
Więcej Primaaprilisowe podsumowanie
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Konkurs piękności hotelarzy
[2014-04-01 10:57 80.52.226.*]
a co z rezerwacjami - kito inny rezerwuje a kto inny przebywa - poprosimy zdjęcia gosci, takze! odpowiedz »
Dział aktualności dnia:
PHH powołał regionalnych dyrektorów
Starsze aktualności:
Gdańsk stworzy Park&Ride na czas Jarmarku św.
Itaka otwiera spółkę na
Od dziś PFR udostępnia decyzje o umorzeniu zwrotów z Tarczy
IATA: Powrót zasady 80-20
Inflacja zatrzyma wielu Polaków w
Chorwacja: ostatnie wakacje z
Polskie miasta wśród lokalizacji z największym przyrostem
Wyjazdy do Grecji tańsze niż przed
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw
IATA: ożywienie podróży lotniczych
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem
Dojazd do Dubrownika będzie
Cypr przywraca obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych
Swędząca załoga Alaska Airlines
Zmiany w hotelu Bryza Resort & SPA
Przepis na udane wakacje w Polsce
Berlin-Brandenburg jak Modlin?
Fast food uruchamia nowy lokal