TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Tradycyjne puby zagrożone?

W dobie kryzysu właściciele pubów muszą mierzyć się z wieloma problemami. Jednym z nich jest rosnąca konkurencja. Kiedy konkurencja oferuje alkohol w bardzo niskich cenach problem robi się poważny. Takimi miejscami oferujących alkohol z zakąska w niskich cenach są coraz popularniejsze w Polsce shotbary.


Pierwszy lokal tego typu - Przekąski Zakąski powstał na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie w 2006 roku. Jego pomysłodawcą był Adam Gessler. W tym przybytku piło się kieliszek wódki na stojąco przed lub po imprezie. Dziś takich knajpek wiele, np. Bania-Luka czy Ambasada Śledzia w Krakowie, albo Setka, czy Łubu-Dubu we Wrocławiu.

Pojawiły się także pierwsze sieciówki. Największa z nich Pijalnia Wódki i Piwa należąca do Mex Polska ma aktualnie 9 lokali w kraju. Ich najgroźniejsza konkurencja- Meta Seta Galareta otworzyła 5 barów w kraju.

Wiceprezes Mex Polska, Piotr Mikołajczyk twierdzi, że shotbary zawdzięczają rosnącą popularność swojej taniej ofercie. Porównuje je do dyskontów spożywczych. Często takie bary nawiązują do stylistyki ze słusznie minionych czasów PRL-u. "Ten PRL to obosieczna broń. Młodzi uznają to za kultowe klimaty, ale starsi nie chcą chodzić do knajp przypominających tamte czasy. Wolą mieć spokój i nie lubią młodzieży pod naszymi lokalami"- tłumaczy Mikołajczyk

Właściciele tradycyjnych pubów czy restauracji uważają, że shotbary psują rynek. W ich ocenie mogą one doprowadzić część restauracji do bankructwa. Za główne zagrożenie uznają ich niskie ceny, ponieważ klienci, którzy chcą odreagować, wypić kilka głębszych i poczuć szum w głowie zawsze wybiorą najtańszą możliwość.

Marek Bielewicz restaurator, który przez pewien czas prowadził także shotbar uważa, że jest to nierentowny interes."Za moment shotbary będą padały i właścicielom braknie alternatywy i pieniędzy na kolejne obniżki cen, zmiany wnętrz, personelu i na wszystkie sztuczki marketingowe. Ile kartonów wódki trzeba miesięcznie sprzedać przy cenie 3,99 zł za 40 ml, żeby opłacić personel, podatki, rachunki, kuchnię i jeszcze wyjść na plus?"

Póki co Mex Polska zamierza otworzyć kolejną Pijalnię Wódki i Piwa w Krakowie. Czas pokaże czy shotbary podbiją rynek gastronomiczny, czy jedynie będą elementem folklorystycznym na gastronomicznych mapach miast.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
shotbar Pijalnia Wódki i Piwa alkohol zakąska Mex Polska Meta Seta Galareta Bania-Luka Ambasada Śledzia Setka Łubu-Dubu Piotr Mikołajczyk PRL restauracja pub psucie rynku Marek Bielewicz Adam Gessler Przekąski Zakąski


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję