Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Mariott zapłaci karę
Jak wiadomo Internet jest w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych kryteriów wyboru hotelu. Wiele osób podróżuje biznesowo i z racji swoich obowiązków muszą oni pozostawać w ciągłym kontakcie z firmą.
Dostęp do internetu posiada już niemal każdy obiekt hotelowy. Jednak wciąż nie jest uregulowana kwestia opłat za tę usługę. Jedne hotele oferują ją bezpłatnie a inne żądają za korzystanie z niej naprawdę dużych pieniędzy. Jeśli opłaty za korzystanie z Internetu w obiekcie jest płatne często goście łączą się z internetem za pomocą swoich hotspotów, w które zamieniają się telefony. Jednak tego typu rozwiązanie nie podoba się wielu hotelom i stosują one działania, które mają na celu niejako zmuszenie gości do korzystania z hotelowego WiFi. Tego typu działania hoteli nie są jednak zgodne z prawem.
Jeden z amerykańskich hoteli, należący do sieci Mariott postanowił wykorzystać w obiekcie specjalne narzędzie, które uniemożliwi gościom korzystanie z ich własnej sieci. Program wyrzucał gości z ich sieci i uniemożliwiał im ponowne połączenie się. W związku z tym klienci hotelu zmuszeni byli zapłacić za dostęp do hotelowego łącza. Koszty za tę usługę kształtują się w tym obiekcie od 250 do 1000 dolarów.
Całej sprawie przyjrzała się Federalna Komisja ds. Komunikacji (FCC) po czym uznała ją za niezgodną z obowiązującym prawem. W efekcie sieć Mariott musi zapłacić 600 tysięcy dolarów kary za nielegalne działania. "Konsumenci, którzy kupują telefony komórkowe powinni być w stanie z nich korzystać bez obawy, że ich połączenie internetowe będzie blokowane przez hotel lub centrum konferencyjne." - wyjaśnił szef FCC Travis LeBlanc.
Sam hotel, Gaylord Opryland Resort & Convention Center w Nashville, nie czuje się winny i twierdzi, że nie robił nic złego. "Goście korzystający z naszych usług bezprzewodowego dostępu do internetu, muszą być pewni, że są chronieni przed bezprzewodowymi hotspotami, które mogą zostać wykorzystane do cyberataków" - można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu rzecznika hotelu, Jeff'a Flaherty'ego.
Poza uregulowaniem kary finansowej, Marriott musi przestać korzystać z technologii blokowania osobistych hotspotów oraz przeprosić poszkodowanych klientów.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Wyniki plebiscytu Best Hotel Award 2014
Travelplanet: rezygnacja członka Rady Nadzorczej
MSZ: Terroryści grożą kolejnymi porwaniami
Kto nie chce Bułgarii i Rumunii w Schengen?
Mazury: niektórzy żeglarze niszczą przyrodę
Biura wprowadzają odprawę online
Nowy operator Hotelu Bristol w Rzeszowie
Nudyści domagają się chodzenia nago po ulicach
W Rzymie pilnuj roweru jak oka w głowie
Jakie dania są symbolem polskiej kuchni?
Małopolska dyskutuje o agroturystyce
Znaleziono szczątki zaginionego samolotu
Nieuczciwość biura przy rezerwacji...
