Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Biura wprowadzają odprawę online
Klienci wylatujący na wakacje z Exim Tours i Summerelse mogą spędzić mniej czasu na lotnisku dzięki odprawie przez Internet. Organizatorzy stawiają na nowoczesność, ale okazuje się, że nie tak łatwo zmienić przyzwyczajenia polskich turystów. Czy i kiedy znikną stanowiska organizatorów na polskich lotniskach?
Odprawa online ma sprawić, że całkowite wycofane zostaną odprawy biletowe dla klientów prowadzone na lotniskach na 2-3 h przed wylotem. Przekazywanie dokumentów podróżnych odbywać się będzie wyłącznie drogą mailową. Pierwszymi polskimi organizatorami, którzy oferują klientom odprawę przez Internet są Exim Tours i Summerelse.
Klient otrzymuje komplet dokumentów najpóźniej 3 dni przed wylotem. Odprawa na lotnisku ograniczona jest do odprawy bagażowej i celnej. Swój bilet elektroniczny klient może wydrukować w domu lub odebrać od agenta. Jak donoszą organizatorzy, którzy odprawy online wprowadzili na wybranych rejsach już w zeszłym roku, taka uproszczona procedura przebiega bezproblemowo i sprawnie.
Wygląda jednak na to, że nie tak łatwo jest zmienić przyzwyczajenia polskich turystów. - Nawet ci klienci, którzy korzystają z samodzielnej odprawy online, latając na przykład tanimi liniami, kiedy kupują przelot w pakiecie oferty turystycznej, często wybierają utartą ścieżkę postępowania i poddają się odprawie na lotnisku - powiedział w rozmowie z Qtravel.pl, Kamil Kujawa z biura Summerelse. - Nie raz zdarza się, że turyści czekają na lotnisku w kolejce po bilety nawet, jeśli otrzymali je wcześniej od agenta.
Przygotowując się do sezonu letniego Exim Tours wznowił w styczniu odprawy online na rejsach z warszawskiego lotniska Chopina do Marsa Alam, Porlamar w Wenezueli i do Agadiru. Od marca klienci Exim Tours mogą także odprawić się przez Internet lecąc do Hurghady, Sharm el Sheikh, czy Monastiru, a od lipca odprawa przez Internet będzie dostępna na wszystkich lotniskach i kierunkach, w które organizator zabiera podróżnych. Klienci biura Summerelse mogą skorzystać z odprawy online niezależnie od tego dokąd wybierają się na urlop.
Touroperatorzy są przygotowani na to, by stanowiska odpraw na lotniskach straciły rację bytu choćby z dnia nadzień. To głównie klienci i część agentów nie są gotowi na taką zmianę. Dlatego na lotnisku dostępna jest osoba, która w imieniu organizatora dokonuje odpraw.
Wygląda na to, że ta sytuacja jeszcze jakiś czas się nie zmieni, bo ciągle zaledwie kilka procent klientów odprawia się samodzielnie. Reszta i tak czeka w długiej kolejce. Według organizatorów, przyczyny są różne. Decydującym czynnikiem jest to, że polscy klienci mają potrzebę, by od początku ktoś się nimi zajął.
Najbardziej zadowoleni z elektronicznych odpraw są młodsi turyści oraz rodziny z dziećmi. Pozbywają się szybko bagażu i zyskują na czasie, a ich pociechy mają mniej czasu na marudzenie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-22 13:33 87.105.135.*]
Bardzo dobry pomysł na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
To jest kierunek, w który powinna zmierzać oferta touroperatorów. Znalezienie obszarów niezadowolenia klientów i zaproponowanie rozwiązania. Wielogodzinne odprawy są prawdziwą zmorą przed wyjazdem, a to jest czas kiedy każdy chce myśleć o wakacjach i przyjemnościach.
Pewnie nie uda się całkowicie wyłączyć odpraw na lotnisku tak jak w przypadku linii lotniczych. Chyba, że odprawa na lotnisku będzie dodatkowo płatna i/lub zajmą się nią agenci, dla których to też może być przewaga rynkowa - "Kupując u mnie nie musicie odprawiać się 2-3 godziny przed odlotem. Odprawę załatwiamy u mnie, a Państwo tylko nadajecie bagaż i wsiadacie do samolotu. Żadnego wielogodzinnego czekania". Ale byłoby miło.
Jeśli Exim wprowadzi i utrzyma taką możliwość na wszystkich rejsach w kraju to w krótkim okresie czasu stanie się to standardem dla całego rynku. A na tą chwilę, jeśli doradcy w biurach podróży dobrze to sprzedadzą, Exim i Summerelse mają mocny argument żeby skorzystać z ich oferty.
Krzysiek Adamski trener turystyki odpowiedz »Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-22 17:22 77.254.133.*]
Te wypowiedzi będące pseudoreklamą, znajdujące się pod każdym wątkiem zaczynają już być irytujące. Panie Krzysztofie, jeśli jest Pan takim wspaniałym trenerem potencjalni klienci sami Pana znajdą, a nie trzeba zaśmiecać forum. odpowiedz »
Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-23 11:13 77.79.230.*]
E tam, pan trener po prostu trenuje... odpowiedz »
Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-24 13:24 79.184.103.*]
Pan trener po prostu kasy na reklamę nie ma. odpowiedz »
Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-23 12:20 31.61.187.*]
Przynajmniej komentuje a nie ujada na wszystko i wszystkich jak część osób na forum. A co do komentarzy - reklama jak każda inna... odpowiedz »
Biura wprowadzają odprawę online
[2012-03-28 14:25 79.188.178.*]
Te artykuły piszą osoby które się nie znają na rzeczy. Odprawa jest i zawsze będzie zaczyna się 2 godziny przed wylotem i kończy 45 minut przed wylotem. Dla biur taka odprawa jest minusem bo nie będą wiedzieć czy jakiś klient stawił sie czy nie. A jak jest na lotnisku to gdzie. Po prostu 45 minut przed wylotem zamykają odprawę i tyle dopiero na miejscu rezydenci będą latać po lotnisku bo ma za mało osób. odpowiedz »
Jak często korzystasz z odprawy online?
[2012-03-29 14:26 89.68.254.*]
Pomysł jest dobry jednakże ma parę wad. Zastanówcie się co się stanie jeżeli klient kupi last minute w sobotę wieczorem a wylot ma w niedziele rano. Większość linii lotniczych wymaga od organizatora aby wysłał im listy pasażerów wcześniej. Do tej pory z tego co mi wiadomo zajmowały się tym problemem osoby pracujące na odprawie. Sądzę, że jest to kwestia dogadania się z przewoźnikiem ale osoba która odprawia jest przedstawicielem biura i zawsze jak jest jakiś problem może doradzić i pomóc. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Małopolska dyskutuje o agroturystyce
Znaleziono szczątki zaginionego samolotu
Rainbow Tours: wiosenne promocje wycieczek
Kto bezprawnie wykorzystał logo POT i PLL LOT?
MSZ ostrzega przed podróżą na Filipiny
Łódź: rozpoczął się konkurs na Koronę Smakosza
Lufthansa rzuca wyzwanie tanim liniom lotniczym
Który system rezerwacyjny jest lepszy?