Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Sfinks Polska zwiększa przychody
Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - w 2013 r. zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 176,65 mln zł z 171,12 mln zł w 2012 r.
Jednocześnie grupa poprawiła w ubiegłym roku skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej o 7,2 mln zł, a skonsolidowany wynik netto o 9,44 mln zł. Oznacza to, że Sfinks w 2013 r. osiągnął skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w wysokości 3,55 mln zł wobec straty -3,66 mln zł rok wcześniej, zaś skonsolidowana strata netto wyniosła w minionym roku -0,55 mln zł wobec -9,99 mln zł w roku 2012.
W czwartym kwartale 2013 r. Sfinks zanotował skonsolidowany zysk netto 0,92 mln zł wobec straty -0,87 mln zł rok wcześniej. Spółka zapowiada dalszy rozwój - na inwestycje w rozbudowę sieci restauracji zamierza przeznaczyć w 2014 roku około 12,7 mln zł.
"Dalszy wzrost rentowności to w dużej mierze wynik konsekwentnie realizowanych zmian organizacyjnych równolegle z prosprzedażowymi. Obecnie franczyza w Sfinksie ma miejsce tylko w sytuacjach, gdy franczyzobiorca ponosi wydatki na inwestycje w lokal. Jeśli inwestycja leży po stronie Sfinksa - restauracja działa w modelu operatorskim, w ramach którego wszystkie przychody i zyski należą do spółki, natomiast operator otrzymuje wynagrodzenie zależne od obrotów lokalu. Zgodnie z tym podziałem otwieramy nowe restauracje, a już działające przekształcamy według tych reguł. Jeszcze na początku ubiegłego roku w ramach naszych sieci działały 54 restauracje operatorskie, a w grudniu 2013 już 87, natomiast liczba restauracji franczyzowych zmniejszyła się w tym okresie z 46 do 21. Do końca pierwszego kwartału planujemy przekształcenie jeszcze 9 restauracji franczyzowych w operatorskie, gdzie całość inwestycji w lokal była realizowana przez naszą spółkę" - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.
"Zmiany te mają znaczący wpływ na nasze wyniki. Szacujemy, że docelowo rentowność EBITDA restauracji operatorskiej ma wynosić 20%, podczas gdy opłata franczyzowa to 7%. Ponadto, wraz ze wzrostem liczby restauracji operatorskich następuje wzrost przychodów jednostkowych spółki matki, jak też zwiększa się jej udział w skonsolidowanym zysku. Zgodnie z tymi zasadami będzie następował dalszy rozwój sieci" - dodaje Sylwester Cacek.
W 2013 r. Sfinks uruchomił 12 nowych restauracji pod szyldami Sphinx i Chłopskie Jadło. Sieć zarządzana przez Sfinksa na koniec 2013 roku zwiększyła się o 1 restaurację w stosunku do 2012 roku (liczyła 109 punktów), gdyż w 2012 roku Sfinks jeszcze zamykał mało efektywne lokalizacje. Jednocześnie na skutek otwarć znacznie większych restauracji oraz przebudowy i zmian organizacyjnych w już istniejących lokalach, liczba krzesełek w sieciach zarządzanych przez Sfinks Polska wzrosła z 12 222 do 12 824, tj. o około 5%.
"W 2014 na inwestycje w nowe restauracje i modernizację już istniejących zamierzamy przeznaczyć około 12,7 mln zł. Planujemy uruchomienie w tym roku około 15 nowych restauracji operatorskich oraz nie mniej niż 10 kolejnych restauracji franczyzowych. W dalszym ciągu chcemy rozwijać się w prestiżowych lokalizacjach, w przygotowaniu jest Sphinx w Błękitnym Wieżowcu w Warszawie, ale już prowadzimy rozmowy na temat otwarć w innych atrakcyjnych punktach w stolicy, w Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie. Nasze doświadczenia z centrum Futura Park we Wrocławiu pokazują, że opłacalne jest też uruchamianie restauracji wolnostojących i jest to kierunek, w którym w przyszłości również zamierzamy się rozwijać" - wyjaśnia prezes Sfinksa.
Jak podają przedstawiciele grupy, polityka inwestycyjna, prace nad zmianą struktury sieci i realizowane działania posprzedażowe, jak kampanie marketingowe czy zmiany organizacyjne w restauracjach, przełożyły się na wzrost skonsolidowanego zysku brutto na sprzedaży w Sfinks Polska w 2013 r. do poziomu 25,32 mln zł, czyli o 86% w porównaniu z rokiem 2012. Jednocześnie EBITDA sieci zwiększyła się z 19,23 mln zł do 24,43 mln zł, tj. o 27%. Działania prosprzedażowe i marketingowe znalazły też swoje odzwierciedlenie we wzroście średniego rachunku w największej sieci restauracji zarządzanej przez Sfinks Polska - Sphinx - z 55,56 zł do 60,57 zł.
"Zmiany prowadzone w naszych restauracjach są bardzo pozytywnie odbierane przez klientów. Według badania realizowanego przez Millward Brown w listopadzie 2013 roku dla sieci Sphinx aż 99% klientów tych restauracji jest zadowolonych ze zmian w wystroju, a 86% ze zmian w menu. Badania pokazują również, że Sphinx to marka posiadająca lojalnych klientów i generująca ruch. Aż 56% odwiedzających nasze restauracje przychodzi do nas w ramach zaplanowanego wyjścia. Najczęściej są to spotkania towarzyskie i rodzinne - deklaruje tak 89% klientów restauracji Sphinx" - mówi Sylwester Cacek.
Wyniki za 2013 rok są podane na podstawie informacji z czterech kwartałów. Będą one jeszcze podlegały weryfikacji audytora przed opublikowaniem raportu rocznego za 2013 rok.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Biuro Best Reisen Group przedłuża promocję
Egipt - apel do polskich turystów
Wiosna smaków w restauracjach Sphinx
Wezyr Holidays zdobył nagrodę "Jakość Roku"
Biura podróży jadą na TTWarsaw
Jaka turystyka rozwinie się w Krakowie?
Da Grasso wprowadza letnie zmiany w menu