TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Wyniki finansowe a&o

Sieć a&o Hostels, odnotowała 3,1 miliona noclegów i łącznie 1,4 miliona gości w pierwszej połowie 2025 roku.


Wraz ze wzrostem liczby gości zagranicznych w ujęciu rok do roku, firma odnotowała wzrost liczby gości z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Obłożenie pokoi oscylowało na poziomie 73%, przy czym goście zatrzymują się na krótsze okresy i dokonują rezerwacji później niż w 2024 roku. Sieć planuje udzielić 6 milionów noclegów do końca roku.

A&o odnotowała 3,1 mln noclegów i łącznie 1,4 mln gości w pierwszej połowie 2025 r., przy obłożeniu pokoi na poziomie 73% (w porównaniu z 74,8% w pierwszej połowie 2024 r.) i całkowitym przychodem w wysokości 116 mln euro (w porównaniu ze 110 mln w pierwszej połowie 2024 r.).

Wyraźnie odczuwamy niechęć niektórych gości w kwestii cen pokoi w pierwszej połowie roku, jednak obłożenie pokoi pozostaje stabilne, z niewielkim spadkiem stawek. Ogólnie jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni. Rok 2025 był dla naszej firmy rokiem rozwoju, a nasza ekspansja nabiera tempa i dynamiki. To naprawdę ekscytujący okres dla nas, a kolejne międzynarodowe otwarcia są już w planach- powiedział dyrektor generalny a&o, Oliver Winter.

Obecnie a&o ma 43 obiekty w 30 miastach w dziesięciu krajach Europy, a najnowsze z nich to a&o Hostel Firenze Campo di Marte, otwarty w lutym tego roku oraz a&o Hostel Milano Ca Granda we Włoszech.

Najwyższe obłożenie pokoi, wynoszące nieco poniżej 80 procent, odnotowano w miesiącach od kwietnia do czerwca. Najpopularniejszymi obiektami w Niemczech były a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City oraz a&o Berlin Hauptbahnhof, natomiast za granicą największą popularnością cieszyły się a&o Prague Rhea, a&o Vienna Hauptbahnhof oraz a&o Venice Mestre.
Dalsze dane za półrocze w skrócie:

  • 3 główne rynki pochodzenia gości: Niemcy, Holandia i Wielka Brytania
  • 53,9% gości a&o to goście krajowi (2024: 56,8%)
  • 46,1% gości a&o to goście zagraniczni (2024: 43,2%)
  • Odsetek gości z Wielkiej Brytanii: 4,6% (2024: 4,1%), USA: 4,3% (2024: 3,4%)
  • 250 000 połączeń z centrum obsługi, 180 000 wiadomości AI
  • Spodziewany wskaźnik obłożenia w lecie do 90%


Firma dokonuje szeregu inwestycji w odnawialne źródła energii, systemy planowania popytu w branży gastronomicznej, samoobsługowe zameldowanie i klucze mobilne, co pomaga utrzymać niskie ceny i uniknąć niepotrzebnych podwyżek dla klientów. Rodziny, klasy szkolne i grupy nadal stanowią główną grupę klientów a&o:Ludzie mają mniej pieniędzy w portfelach, a my zauważamy również zmianę w zachowaniach gości. Wyjazd weekendowy często trwa tylko jedną noc. Zamiast przyjazdu w piątek, wielu gości przyjeżdża teraz w sobotę> - wyjaśnia Winter.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel hostel a&o wyniki finansowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję