Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- ITAKA POZNAŃ PLAZA - STARSZY SPECJALISTA DS....
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- wynajem zestaw sluchawkowy do oprowadzania...
- Praca w biurze podróży wakacje.pl w Pruszkowie
- Regionalny Manager Sieci Agencyjnej - region...
- Tłumaczenia języków europejskich w podróży
- Dołączę do przedsięwzięcia w branży turystycznej
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. Sprzedaży i Organizacji
Rezerwacje telefoniczne, czyli jak nie jechać na wakacje
Większość Polaków rezerwuje noclegi wakacyjne przez telefon. Rozmowa telefoniczna daje tylko złudne poczucie kontroli, a w rzeczywistości może skutkować problemami zarówno dla klienta jak i właściciela obiektu noclegowego.
Niemal 80%* badanych podczas ostatnich wakacji rezerwowało nocleg telefonicznie, bezpośrednio u właściciela obiektu. Termin oraz koszt pobytu często ustalany jest telefonicznie - bez żadnego pisemnego potwierdzenia. Po przyjeździe z rodziną może okazać się, że nasz pobyt został źle zanotowany. Zaskoczyć nas może również niespodziewanie wysoka kaucja, płatna pościel, miejsce parkingowe - a to tylko część dodatkowych opłat, które mogą nam zostać doliczone bez wcześniejszego poinformowania nas o tym.
"Wybrałam się z mężem i dziećmi nad morze, gdzie zarezerwowaliśmy nocleg w kwaterze znalezionej w sieci. Po przyjeździe okazało się, że właściciel pomylił daty naszego przyjazdu i dom był już wynajęty. Musieliśmy spędzić cały dzień na szukaniu alternatywy, nawet w miejscowościach położnych kilkanaście kilometrów od miasta. Po całym dniu podróży było to bardzo męczące, zwłaszcza dla dzieci" - mówi Monika Nawrocka, która w zeszłym roku wyjechała na wczasy do Kołobrzegu.
Na rezerwacjach telefonicznych cierpią również właściciele obiektów. Wiele jest sytuacji, w których wczasowicze w ostatniej chwili rezygnują z wynajmu, pozostawiając właścicieli z pustą kwaterą w kluczowym okresie.
"Sezon wakacyjny to dla nas jedyny moment żeby zarobić. Turyści jednak często zmieniają zdanie w ostatniej chwili przez co np. w zeszłym roku straciłem 2 tygodnie wynajmu." - mówi Krzysztof Dąbrowski, właściciel pensjonatu w Mielnie.
Alternatywą, która chroni obie strony są systemy rezerwacyjne umożliwiające dodawanie swoich obiektów oraz prostą rezerwację odpowiedniego domu czy apartamentu wakacyjnego. W razie rezygnacji kupującego, gospodarz otrzymuje częściowy zwrot kosztów sięgający nawet 80% wartości rezerwacji, w zależności od daty zgłoszenia anulacji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga na rezerwacje telefoniczne
[2012-09-06 14:52 91.238.107.*]
W ostatnim czasie na rynku pojawił się darmowy system rezerwacji ResGo.pl, który umożliwia bezpłatne zarządzanie dostępnością pokoi oraz publikowanie ofert specjalnych na stronie hotelu czy pensjonatu.
Swoją funkcjonalnością dorównuje droższej konkurencji, a także oferuje kilka nie dostępnych u innych funkcji. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Niderlandzcy agenci turystyczni zapoznali się z ofertą
Dział dla turystów:
Niderlandzcy agenci turystyczni zapoznali się z ofertą
Otwarcie Wielkiego Muzeum
Starsze aktualności:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Jakie trendy w europejskich
Skąd Polacy przylecą na
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Kolejny przewoźnik pod lupą
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Uwaga podróżni wybierający się do Peru!
Nowe lotnisko w Berlinie: zmiany
Jak zostać przewodnikiem górskim?
Pięciu najchętniej wybieranych touroperatorów i nie tylko
Wizz Air przywraca loty z Katowic do Tel Awiwu
SriLankan Airlines dołączą do oneworld
Ranking skandalicznie tanich miejsc...
Branża mniej zarabia - rok szkolny powinien być krótszy?
Nowe rozwiązania płatnicze dla branży turystycznej
Więzienie zmieniono w luksusowy hotel
PIT: nie wiązać upadku GTI z sytuacją na polskim rynku
