Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl_poszukiwany specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki Salon Firmowy ITAKA
- Pilotaż 9-11.10/ z Tuszyna do świętokrzyskiego
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Specjalista ds. turystyki - Wakacje.pl Zabrze
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI W BIURZE PODRÓŻY W...
- PŁATNY STAŻ W BIURZE PODRÓŻY W CENTRUM KRAKOWA
- specjalista ds. turystyki
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Poszukiwany pilot z Krakowa na 14.10.2024...
Rezerwacje telefoniczne, czyli jak nie jechać na wakacje
Większość Polaków rezerwuje noclegi wakacyjne przez telefon. Rozmowa telefoniczna daje tylko złudne poczucie kontroli, a w rzeczywistości może skutkować problemami zarówno dla klienta jak i właściciela obiektu noclegowego.
Niemal 80%* badanych podczas ostatnich wakacji rezerwowało nocleg telefonicznie, bezpośrednio u właściciela obiektu. Termin oraz koszt pobytu często ustalany jest telefonicznie - bez żadnego pisemnego potwierdzenia. Po przyjeździe z rodziną może okazać się, że nasz pobyt został źle zanotowany. Zaskoczyć nas może również niespodziewanie wysoka kaucja, płatna pościel, miejsce parkingowe - a to tylko część dodatkowych opłat, które mogą nam zostać doliczone bez wcześniejszego poinformowania nas o tym.
"Wybrałam się z mężem i dziećmi nad morze, gdzie zarezerwowaliśmy nocleg w kwaterze znalezionej w sieci. Po przyjeździe okazało się, że właściciel pomylił daty naszego przyjazdu i dom był już wynajęty. Musieliśmy spędzić cały dzień na szukaniu alternatywy, nawet w miejscowościach położnych kilkanaście kilometrów od miasta. Po całym dniu podróży było to bardzo męczące, zwłaszcza dla dzieci" - mówi Monika Nawrocka, która w zeszłym roku wyjechała na wczasy do Kołobrzegu.
Na rezerwacjach telefonicznych cierpią również właściciele obiektów. Wiele jest sytuacji, w których wczasowicze w ostatniej chwili rezygnują z wynajmu, pozostawiając właścicieli z pustą kwaterą w kluczowym okresie.
"Sezon wakacyjny to dla nas jedyny moment żeby zarobić. Turyści jednak często zmieniają zdanie w ostatniej chwili przez co np. w zeszłym roku straciłem 2 tygodnie wynajmu." - mówi Krzysztof Dąbrowski, właściciel pensjonatu w Mielnie.
Alternatywą, która chroni obie strony są systemy rezerwacyjne umożliwiające dodawanie swoich obiektów oraz prostą rezerwację odpowiedniego domu czy apartamentu wakacyjnego. W razie rezygnacji kupującego, gospodarz otrzymuje częściowy zwrot kosztów sięgający nawet 80% wartości rezerwacji, w zależności od daty zgłoszenia anulacji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga na rezerwacje telefoniczne
[2012-09-06 14:52 91.238.107.*]
W ostatnim czasie na rynku pojawił się darmowy system rezerwacji ResGo.pl, który umożliwia bezpłatne zarządzanie dostępnością pokoi oraz publikowanie ofert specjalnych na stronie hotelu czy pensjonatu.
Swoją funkcjonalnością dorównuje droższej konkurencji, a także oferuje kilka nie dostępnych u innych funkcji. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Dofinansowanie na projekty
Dział dla turystów:
Najlepszy wrzesień w historii Katowice
Dobry wrzesień w Kraków
Starsze aktualności:
Sprawozdawczość z najmu krótkoterminowego coraz
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska
Dokąd polecieli Polacy z Join
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Gdzie polecą Polacy na Święta i Nowy
Maroko promuje swoją kulturę w
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego
Wizz Air chwali się 100 milionami
Uwaga podróżni wybierający się do Peru!
Nowe lotnisko w Berlinie: zmiany
Jak zostać przewodnikiem górskim?
Pięciu najchętniej wybieranych touroperatorów i nie tylko
Wizz Air przywraca loty z Katowic do Tel Awiwu
SriLankan Airlines dołączą do oneworld
Ranking skandalicznie tanich miejsc...
Branża mniej zarabia - rok szkolny powinien być krótszy?
Nowe rozwiązania płatnicze dla branży turystycznej
Więzienie zmieniono w luksusowy hotel
PIT: nie wiązać upadku GTI z sytuacją na polskim rynku