Subskrypcja

Subskrypcja

Szukaj

Szukaj





Rośnie liczba wypadków podczas wakacji

Jak ujawnia Ergo Hestia w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba płynących od klientów zgłoszeń ubezpieczeniowych wzrosła ponad czterokrotnie. Jest to efekt coraz większej świadomości ubezpieczeniowej Polaków.


Liczba zgłoszeń związanych z kosztami leczenia w 2009 roku vs. 1999r. wzrosła o blisko 350%. W analogicznym okresie liczba zgłoszonych zaginięć bagażu wzrosła o 1510%.

- Obecnie rok rocznie w ciągu czterech urlopowych miesięcy nasi klienci potrzebują pomocy w blisko 1,5 tys. wypadkach, co oznacza, że w tym czasie każdego dnia wpływa do nas kilkanaście zgłoszeń ubezpieczeniowych z całego świata - wyjaśnia Luiza Chylewska, Główny Specjalista ds. Likwidacji Szkód Osobowych w Ergo Hestii.

Pomimo wysokiego poziomu szkód, letni sezon turystyczny, jest bezpieczniejszy niż ten zimowy. W trakcie sezonu narciarskiego liczba zgłoszeń wpływających do ubezpieczyciela jest średnio o 1/5 większa niż latem.

W wakacje najliczniejsze sytuacje (ponad 80% przypadków), które psują urlop polskim turystom, to kłopoty ze zdrowiem. Ich odsetek w stosunku do wszystkich spraw szkodowych nie zmienił się w ciągu ostatniej dekady. W liczbach bezwzględnych natomiast ilość zgłoszeń dotyczących kwestii medycznych wzrosła w tym czasie ponad czterokrotnie.

Wśród kłopotów ze zdrowiem dominują: zatrucia pokarmowe, przeziębienia, zachorowania na grypę czy anginę oraz poparzenia słoneczne, omdlenia i odwodnienia spowodowane wysoką temperaturą.

Na przestrzeni ostatniej dekady największy, bo aż 16-krotny, wzrost odnotowano w teczkach szkodowych dotyczących zaginięć, kradzieży i zagubień bagażu. Jeszcze 10 lat temu utracone sztuki bagażu można było policzyć na palcach obydwu rąk, obecnie natomiast liczba takich przypadków przekracza w szczycie sezonu turystycznego 100 rocznie.

Turyści świadomi swoich praw coraz częściej domagają się od ubezpieczyciela pomocy bardziej skomplikowanych przypadkach. O ile w latach 90. klienci oczekiwali od ubezpieczyciela przede wszystkim wypłaty odszkodowania, to od 2000 r. postępującą tendencją jest korzystanie z coraz bardziej zaawansowanej ochrony, jaką gwarantuje polisa turystyczna. Rośnie więc liczba próśb o pomoc z tytułu ochrony w ramach assistance, które zapewnia organizację realnej pomocy (np. akcji ratunkowej, transportu, itd.) w razie nagłego zdarzenia. Jak np. organizacja i pokrycie kosztów wynajęcia awionetki celem przetransportowania klienta z Wysp Kanaryjskich do kraju, czy pomoc po wypadku na paralotni w Meksyku.

Cykl raportów poświęcony turystyce będzie się składał z 3 części. Kolejne dwie będą dotyczyć miejsc, w których Polacy najczęściej potrzebują pomocy oraz zdarzeń psujących wakacje.




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij