TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rośnie liczba wypadków podczas wakacji

Jak ujawnia Ergo Hestia w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba płynących od klientów zgłoszeń ubezpieczeniowych wzrosła ponad czterokrotnie. Jest to efekt coraz większej świadomości ubezpieczeniowej Polaków.


Liczba zgłoszeń związanych z kosztami leczenia w 2009 roku vs. 1999r. wzrosła o blisko 350%. W analogicznym okresie liczba zgłoszonych zaginięć bagażu wzrosła o 1510%.

- Obecnie rok rocznie w ciągu czterech urlopowych miesięcy nasi klienci potrzebują pomocy w blisko 1,5 tys. wypadkach, co oznacza, że w tym czasie każdego dnia wpływa do nas kilkanaście zgłoszeń ubezpieczeniowych z całego świata - wyjaśnia Luiza Chylewska, Główny Specjalista ds. Likwidacji Szkód Osobowych w Ergo Hestii.

Pomimo wysokiego poziomu szkód, letni sezon turystyczny, jest bezpieczniejszy niż ten zimowy. W trakcie sezonu narciarskiego liczba zgłoszeń wpływających do ubezpieczyciela jest średnio o 1/5 większa niż latem.

W wakacje najliczniejsze sytuacje (ponad 80% przypadków), które psują urlop polskim turystom, to kłopoty ze zdrowiem. Ich odsetek w stosunku do wszystkich spraw szkodowych nie zmienił się w ciągu ostatniej dekady. W liczbach bezwzględnych natomiast ilość zgłoszeń dotyczących kwestii medycznych wzrosła w tym czasie ponad czterokrotnie.

Wśród kłopotów ze zdrowiem dominują: zatrucia pokarmowe, przeziębienia, zachorowania na grypę czy anginę oraz poparzenia słoneczne, omdlenia i odwodnienia spowodowane wysoką temperaturą.

Na przestrzeni ostatniej dekady największy, bo aż 16-krotny, wzrost odnotowano w teczkach szkodowych dotyczących zaginięć, kradzieży i zagubień bagażu. Jeszcze 10 lat temu utracone sztuki bagażu można było policzyć na palcach obydwu rąk, obecnie natomiast liczba takich przypadków przekracza w szczycie sezonu turystycznego 100 rocznie.

Turyści świadomi swoich praw coraz częściej domagają się od ubezpieczyciela pomocy bardziej skomplikowanych przypadkach. O ile w latach 90. klienci oczekiwali od ubezpieczyciela przede wszystkim wypłaty odszkodowania, to od 2000 r. postępującą tendencją jest korzystanie z coraz bardziej zaawansowanej ochrony, jaką gwarantuje polisa turystyczna. Rośnie więc liczba próśb o pomoc z tytułu ochrony w ramach assistance, które zapewnia organizację realnej pomocy (np. akcji ratunkowej, transportu, itd.) w razie nagłego zdarzenia. Jak np. organizacja i pokrycie kosztów wynajęcia awionetki celem przetransportowania klienta z Wysp Kanaryjskich do kraju, czy pomoc po wypadku na paralotni w Meksyku.

Cykl raportów poświęcony turystyce będzie się składał z 3 części. Kolejne dwie będą dotyczyć miejsc, w których Polacy najczęściej potrzebują pomocy oraz zdarzeń psujących wakacje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ergo Hestia klienci zgłoszenia ubezpieczeniowe ubezpieczenia turystyczne świadomość Polacy zgłoszenia koszty leczenia zaginięcie bagażu urlop Luiza Chylewska Główny Specjalista ds. Likwidacji Szkód Osobowych letni sezon turystyczny bezpieczeństwo kłopoty ze zdrowiem zdrowie szkody zatrucia pokarmowe przeziębienia grypa angina poparzenia słoneczne omdlenia odwodnienie wysoka temperatura pomoc akcja ratunkowa assistance Wyspy Kanaryjskie awionetka Meksyk paralotnia nagłe zdarzenie polisa turystyczna transport raport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję