Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Dwupasmowa Zakopianka jedynie do Nowego Targu?
Na Podhalu nie jest konieczne poszerzanie istniejących już dróg, tak twierdzą specjaliści w rozmowie z "Dziennikiem Polskim"". Dwupasmowa "zakopianka" jedynie do Nowego Targu i przy dojeździe do Zakopanego, nowe obwodnice Mszany Dolnej, Białki Tatrzańskiej oraz Czarnego Dunajca, a także szybka kolej miejska na trasie Nowy Targ - Zakopane - oto najnowsza recepta na usprawnienie komunikacyjne na Podhalu.
Gazecie udało się dotrzeć do wstępnych wyników prac nad "Studium lokalizacyjno-funkcjonalno-ruchowym rozwoju podhalańsko-tatrzańskiego układu komunikacyjnego", które jest przygotowywane na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. W pierwszych miesiącach roku 2009 dokument ma być gotowy, ale Zarząd Województwa Małopolskiego już teraz zapoznał się ze wstępnymi wnioskami.
Opracowanie ma ustalić, czy możliwe jest stworzenie alternatywnych dla "zakopianki" dróg dojazdowych na Podhale oraz do Zakopanego, a ponadto co należy zrobić, aby nowy układ dróg był funkcjonalny. Wstępne analizy pokazują, że przejęcie ruchu przez inne niż "zakopianka" drogi krajowe czy wojewódzkie nie wymaga wielkiej przebudowy tychże szlaków.
Mało tego, specjaliści sugerują, aby nie poszerzać dróg, ale raczej skupić się na poprawie bezpieczeństwa ruchu, np. dzięki budowie chodników oraz kilku obwodnic. Wykluczają, by ruch tranzytowy do miejscowości wypoczynkowych na Podhalu miał możliwość odbywania się drogami gminnymi.
Jak czytamy w "Dzienniku Polskim", jako najprostsze rozwiązanie postulowane jest jednolite, charakterystyczne oznakowanie dla wszystkich dróg, które prowadzą do miejscowości turystycznych oraz jak najszersze rozpropagowanie informacji o nowych drogowskazach, aby były one znane kierowcom w całej Polsce.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak usprawnic dojazd do Zakopanego?
[2008-10-01 12:43 83.15.101.*]
Powtórzę się sprzed kilku dni:wjazd do Zakopanego prowadzi przez rondo Chramcówki/Nowotarska i każde auto mniej, które się tam nie znajdzie będzie sukcesem. Można przez Olczę, można przez Czarny Dunajec, ale do centrum, na skocznię, do Białego, do Strążyskiej i tak tylko tamtędy. TUNEL pod Gubałówką z Zębu do Kościeliska! odpowiedz »
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Pasażerowie skarżą się, ale mniej
Alternatywne lotnisko dla Warszawiaków
Łódzcy przewodnicy turystyczni chcą pobić rekord Guinnessa
Szkocja: w marcu Scottish Tourism Week
Kiepskie wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Ministerstwo skarbu bada umowy paliwowe LOT
Poznański hotel IBB Andersia przyjmuje gości
Keukenhof - holenderski ogród tulipanów już dostępny dla turystów
Polskie Jadło obniża koszty obsługi kredytów
Czterogwiazdkowy hotel stanie na Pałacu Kultury?
Otwarto pierwszą ścieżkę geologiczna na Jurze
Słowacja: autokar turystyczny zderzył się z pociągiem. 11 osób zginęło.
Pacanów: 8. Festiwal Kultury Dziecięcej
Travelport i Air Canada: umowa dystrybucyjna typu full content
Sheraton Poznań ma nowego dyrektora sprzedaży i marketingu
