Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Modlin kusi zniżkami, przedsiębiorcy rozpaczają
Port lotniczy w Modlinie stara się przyciągnąć przewoźników. Zarząd lotniska zapowiada poważne zniżki dla linii lotniczych, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów.
"Nasz cennik jest o kilkadziesiąt procent korzystniejszy od warunków na innych lotniskach, tym bardziej dziwi nas zwlekanie linii lotniczych z decyzją o terminie powrotu na nasze lotnisko" - powiedziała doradca zarządu Edyta Mikołajczyk.
Dotychczas opłata za każdego pasażera na podwarszawskim lotnisku wynosiła 26 złotych. Dla porównania opłata na Lotnisku Chopina wynosi 60 zł. Jak podkreśla rzecznik Lotniska Chopina, Przemysław Przybylski, przewoźnicy mogą starać się o zniżki.
Szczegóły systemu bonifikat w Modlinie zostaną opublikowane po zakończeniu konsultacji z liniami lotniczymi, oraz po zaakceptowaniu stawek przez ULC.
Zarząd lotniska w Modlinie jest zaskoczony przeciągającymi się negocjacjami z przewoźnikami. Edyta Mikołajczyk podkreśla, iż argument Wizz Air o braku systemu ILS jest już nieaktualny. "Urządzenie od prawie miesiąca jest testowane i już od września będzie do dyspozycji pilotów, co zmniejszy ryzyko przekierunkowań lotów z powodu mgieł o prawie o 80 proc." - podkreśliła.
Podwarszawski port lotniczy od 3 lipca znów może przyjmować duże samoloty pasażerskie. Włodarze lotniska negocjują powrót linii Wizz Air i Ryanair.
Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik oświadczył, że lotnisko w Modlinie nie przynosi ani strat ani przychodów i nie widzi powodu, żeby samorząd miał do niego dopłacać. Podkreślił, że lotnisko było budowane z publicznych pieniędzy, po to aby oferowało dobre warunki niskokosztowym przewoźnikom. "Mają być tam korzystniejsze warunki niż na komercyjnych lotniskach. Ale to nie znaczy, że ma się do tego biznesu dopłacać."
Z kolei zrozpaczeni są przedsiębiorcy, którzy czekają na powrót pasażerów do Modlina. Żalą się, że kredyty trzeba spłacać a ich biznesy nie zarabiają. Właściciele hoteli, sklepów, restauracji, parkingów czy taksówkarze nie ukrywają frustracji. "Zamknięte lotnisko bije nas po kieszeni. Mówię "nas", bo tu, w Modlinie, prawie każdy miał kogoś w rodzinie, kto na lotnisku pracował albo w jakimś biznesie związanym z nim. I co jest? Niewypał - mówi jedna z mieszkanek Modlina.
"Jedna koleżanka pracowała w obsłudze, druga w sklepie wolnocłowym, trzecia w kafejce. Wszystkie siedzą teraz na urlopach bezpłatnych. To, co się dzieje, to wielka kpina. Dlaczego tanie linie nie wracają do Modlina? aki tu był ruch, kiedy lotnisko działało. Co chwilę miałam kogoś z walizkami" przypomina pracownica jednego z okolicznych sklepów.
Negocjacje się przedłużają, zarząd jest tym zaskoczony. Cóż, nadwyrężonej opinii nie da się naprawić w kilka dni i włodarze lotniska będą się musieli jeszcze nagimnastykować aby przekonać przewoźników do powrotu.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
PKP zmienia zasady wypłaty odszkodowań
Singapore Airlines promuje wyjazdy do Australii
Lotnisko w Radomiu czeka na zezwolenie
Na rynku lotniczym pojawi się nowa marka
Dokąd Polacy jeżdżą autokarami?