Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Słowenia 15-21.09.2024
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- Przewodnik po Rzymie
- Travel designer
- Pilot Londyn-Oxford-Windsor-Brighton-Bruksela
- KRAKÓW - specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot wycieczki Rumunia, Bułgaria
Zamówienia przez telefon wciąż najpopularniejsze
Z portali służących do zamawiania jedzenia online korzysta coraz więcej osób, chociaż wciąż najpopularniejszy jest kanał telefoniczny. Liczba zamówień w tego typu serwisach rośnie wraz z poszerzaniem oferty, a ta rośnie dynamicznie, bo restauracje chętnie korzystają z usług takich platform, tym bardziej że oferują one zamawianie posiłków także przez aplikacje mobilne.
PizzaPortal.pl szacuje, że rynek jedzenia zamawianego online zwiększa się o 100 proc. rocznie.
"W sieci pojawia się coraz więcej platform służących do zamawiania jedzenia. Widzimy duże zainteresowanie rynkiem tego typu portali na całym świecie. W Polsce również. Utrzymujemy tempo wzrostu ok. 100 proc. rok do roku" - zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl. "Trzeba jednak pamiętać o tym, że rynek ten jest bardzo młody. Jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie portale, to i tak procent zamówień, w których pośredniczą, jest niewielki wobec całego rynku posiłków zamawianych do domu" - dodaje.
Bardzo silnym kanałem konkurencyjnym dla tego rodzaju platform są nadal połączenia telefoniczne. Zdaniem Kaniuka wynika to z przyzwyczajenia konsumentów, ale nie ma racjonalnej podstawy. Portale umożliwiają z reguły płacenie online. Ułatwiają też wybór, np. poprzez możliwość posortowania restauracji według rodzaju kuchni.
"Restauracje także szukają cały czas możliwości, żeby się promować i zyskiwać dodatkowe zamówienia, a portale są świetnym sposobem, by docierać do klientów online. Dzięki nam ich oferta może być również dostępna w aplikacjach mobilnych, więc jest bardzo duże zainteresowanie" - przekonuje Kaniuk.
Jak wynika z raportu serwisu, zauważalną tendencją jest znaczny wzrost zainteresowania zamawianiem przez urządzenia mobilne, zwłaszcza w dużych miastach (Kraków i Warszawa). W minionym roku liczba ściągnięć aplikacji mobilnych zwiększyła się o 250 proc. w stosunku do 2013 roku. Cały rynek posiłków zamawianych online szacowany był na 147 mln zł.
PizzaPortal.pl obsługuje w całym kraju około 3,5 tys. restauracji. Kaniuk prognozuje, że do końca roku w portfolio będzie ich 6,5 tys.
"Chcemy rozszerzyć różnych kuchni, nie tylko włoskiej i azjatyckiej, żeby mieć ofertę dla każdego, żeby w każdym miejscu i w każdy dzień było dostępne to, co właśnie dana osoba chce zamówić" - podkreśla Lech Kaniuk.
Serwis rozwija sieć również poprzez fuzje i przejęcia. W listopadzie ubiegłego roku przejął platformę FoodPanda.pl, swojego największego rywala na krajowym rynku. W wyniku ponad miesięcznych negocjacji strony ustaliły, że konkurencyjny serwis całkowicie przestanie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował, wejdą do oferty PizzaPortal.pl.
"Część portali, które powstały w Polsce, już nie prowadzi działalności, bo my większość przejęliśmy. Na początku nasza marka kojarzyła się z pizzą, jednak obecnie bardziej stała się synonimem zamawiania jedzenia online. Mamy coraz więcej sushi, restauracji premium i wciąż rozszerzamy ofertę. Restauracje same zgłaszają się do współpracy" - mówi dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.
Jak wynika z raportu platformy PizzaPortal.pl, z możliwości zamawiania posiłków online najchętniej korzystają ludzie młodzi i aktywni zawodowo. Osoby między 18. a 35. rokiem życia stanowią 77 proc. wszystkich użytkowników portalu. Najwięcej zamówień składanych jest w weekendy i dni wolne od pracy, kiedy wiele sklepów nie prowadzi działalności. W poniedziałek i wtorek zakupy są najmniejsze, jednak wskaźnik ten systematycznie rośnie w ciągu tygodnia, by w sobotę osiągnąć maksimum. W przypadku kuchni włoskiej, domowej oraz amerykańskiej średni koszyk zamówienia jest wart 35 zł.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Travelplanet.pl wprowadza nowe narzędzie
Jakie trendy kształtują się w mobilnych rezerwacjach lotów?
Kolejny konkurs na prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej
Lufthansa chce zatrudnić ponad 3000 pracowników
Więcej turystów w Pradze. Także tych z Polski
Agenci: każdy chciałby skorzystać z waszych klientów
W kwietniu wzrosła popularność hoteli dwugwiazdkowych
Praca na stanowisku Specjalisty ds. Obsługi Klienta- j. francuski
Opłaty roamingowe w UE zostaną zniesione
Starbucks wybrał swoją najlepszą baristkę w Polsce
Itaka podwójnie zapłaci za śmierć turystów?
ŚDM przyciąga uwagę zagranicznych mediów
Jakie kierunki są najpopularniejsze pod koniec roku?
Przedświąteczny strajk pilotów British Airways?
Huta Stalowa Wola chce kupić Autosan
Praca- Specjalista ds. Obsługi Klienta- j. francuski lub j.niemiecki
Przesądy mają wpływ na ruch turystyczny?
Fałszywy alarm bombowy na lotnisku w Modlinie
Jak kształtują się ceny noclegów w europejskich miastach w maju?
Spotkanie z przedstawicielami białoruskiej branży turystycznej
Specjaliści krytykują catering dietetyczny