Jakie wydatki poniosły polskie miasta na promocję w 2015 roku?
Poniżej udostępniamy raport dotyczący wydatkowania środków pieniężnych na promocję miast i regionów.
"Miasta mają wciąż ogromny problem z precyzyjnym - i co ważne realnym - określeniem celów promocyjnych, co później często prowadzi do niezrozumienia i wielu problemów związanych z oceną efektywności prowadzonych działań promocyjnych" - zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor corocznego analizy wydatków promocyjnych polskich miast. "Jeśli prezydent, przekonując radnych do zapisania w budżecie wyższej kwoty na promocję, enigmatycznie argumentując, że miasto musi się promować (a to akurat nie podlega żadnej dyskusji), to w głowach większości radnych rysują się wielkie kampanie w ogólnopolskich mediach, a w konsekwencji tysiące nowych turystów i inwestorów napływających do miasta. Jeśli prowadzone działania promocyjne takich efektów nie przynoszą, radni czują się oszukani i twierdzą, że pieniądze zostały zmarnotrawione, a tym ograniczają wysokość budżetów promocyjnych na kolejne lata" - wyjaśnia ekspert.
Z raportu wydatków promocyjnych polskich miast, w którym zostało przeanalizowanych 47 miejskich budżetów promocyjnych, wynika, że wiele miast znaczną część swoich wydatków przeznacza na promocję poprzez sport i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, a także gadżety i wydawnictwa promocyjne.
Poniżej informacje o budżecie promocyjnym największych polskich miast:
Warszawa
- Budżet 2015: 15 mln zł (promocja krajowa), 2,7 mln zł (promocja zagraniczna)
Najdroższe działania:
*Udział w wystawach, targach, imprezach, zakup reklam w mediach oraz materiałów promocyjnych.
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 17,4 mln zł (promocja krakowa), 1,5 mln zł (promocja zagraniczna).
Gdańsk
Budżet 2015: 7,8 mln zł.
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 9,7 mln zł.
Kraków
Budżet 2015: 6,3 mln zł
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 7,1 mln. zł.
Poznań
Budżet 2015: 6,3 mln zł.
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 5 mln zł.
Szczecin
*Budżet 2015: ok. 10 mln zł
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: ok. 8 mln zł (ok. 2,5 mln zł - szczecińska agencja artystyczna, ok. 500 tys. zł. - działania turystyczne, ok. 400 tys. zł - na komunikację społeczną, miasto zaplanowało także wydatki związane z promocją przez sport - ok. 4 mln zł oraz na projekty tj. oraz w sumie kilkaset tysięcy na projekt tj. invest in szczecin, akademci szczecin czy eco szczecin).
Wrocław
Budżet 2015: 8 mln zł
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 10 mln zł.
Toruń
Budżet 2015: 12,1 mln zł.
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 12,7 mln zł.
Katowice
Budżet 2015: ok. 13 mln zł.
Najdroższe działania:
Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: ok. 11 mln zł.
Raport przygotował: Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor wielu książek poświęconych marketingowi terytorialnemu, komunikacji marketingowej i personal brandingowi.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Internetowe biuro podróży przedstawia trendy lata 2016
TUI wyśle Holendrów do Krakowa
Accor kupił udziały w 25hours Hotels
Turyści nie zapalą w rzymskich parkach
Personel kabinowy Lufthansy zapowiada kolejny strajk
Pinta chce otworzyć własny zakład produkcyjny
Nagrody w konkursie fotograficznym `Niemieckie szlaki turystyczne`rozdane
Port-Hotel przejmuje kolejny obiekt
Znamy Hotele Przyjazne Rodzinie w Polsce
Lufthansa zwiększy ilość połączeń z Wrocławia
Inspekcja Sanitarna może kontrolować agroturystykę tak samo jak hotele?
Jak zgłosić się do udziału w weekendzie za pół ceny?
ZOPOT analizują główne rynki turystyczne dla turystyki przyjazdowej
wycieczka szkolna z biura TUR-TUR
Port Lotniczy Lublin pod lupą CBA
Airbus wybrany do zmodernizowania irańskiego lotnictwa
Nowość w ofercie przewoźnika autokarowego
Portugalia zwiększa swój udział w TAP
Pendolino coraz bardziej popularny?
Światowe Dni Młodzieży wpłyną na branżę turystyczną?