Włoscy restauratorzy oszukują turystów?
W związku z ogłoszeniem przez papieża Roku świętego poświęconemu miłosierdziu, lokalna branża turystyczna postanowiła podnieść ceny swoich usług.
Przedsiębiorcy z Placu Św. Piotra postanowili zarobić na pielgrzymach przybywających do miasta. Już teraz ceny w tym miejscu są kilka razy wyższe niż w całych Włoszech. Przykładowo kawa kosztuje około 5 euro, podczas gdy w innych regionach miasta jest to wydatek w granicach 1,50 euro. Na talerz najprostszego makaronu należy wydać około 10 euro, a kanapka to wydatek rzędu 5 euro.
Nawet papież podczas jednego z przemówień zwrócił uwagę na zbyt wysokie ceny noclegów, restauracji czy innych usług. "Nie wpadajcie w straszliwą pułapkę myślenia, że życie zależy od pieniędzy i że wobec nich wszystko inne staje się pozbawione wartości i godności." - powiedział.
Często zdarza się tak, że klienci restauracji nie wiedzą o wysokich cenach, które obowiązują w lokalu. W wielu restauracjach ceny nie są umieszczane w menu. Dopiero na koniec goście są zaskakiwani wysokim rachunkiem. Najwyższe rachunki dostają Japończycy, Niemcy, Amerykanie, Anglicy oraz Włosi z innych części kraju. Okazuje się, że jedynie mieszkańcy Rzymu są traktowani ulgowo i dla nich ceny usług nie są zawyżane.
Poczynania chciwych przedsiębiorców krytykuje prezes stołecznej federacji handlu i usług, Rosario Cerra. "To złodziejaszki, oszuści, którzy wyrządzają szkodę wizerunkowi Rzymu." - komentuje całą sytuację.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Włoska branża chce zarobić na turystach
[2015-04-13 10:49 85.221.173.*]
Zawsze oszukiwali!!! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Lotnisko w Modlinie ogłosiło konkurs na dzierżawę terenu pod działalność hotelarską
Brak wagonu restauracyjnego podstawą do wypłaty odszkodowania?
Konkurs ofert na promocję regionu przez połączenia lotnicze
Nowoczesne technologie, które wspierają biznes
Domy wakacyjne coraz bardziej popularne wśród polskich turystów
Promocja miast i regionów w mediach społecznościowych
Wyspy Kanaryjskie chętnie wybierane przez turystów
Które kierunki cieszą się największą popularnością w Merlinie X?
Z jakich udogodnień mogą skorzystać turyści wyjeżdżający na zagraniczny urlop?
DoubleTree by Hilton Warsaw podsumowuje 2015 rok
Zakaz handlu nie straszny dla popularnej sieci restauracji
Właściciel Travelplanet.pl kupuje niemieckie portale turystyczne
Lokale coraz częściej oferują cydr
IX FGMP zbliża się wielkimi krokami
Jakie nowości przygotowała Itaka na sezon Lato 2017?
Emirates podpisuje umowę code-share z Bangkok Airways
Posiadam Tyton fajkowy niemczech i w polsce