TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Biura podróży łamią ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

Data wysłania: 2008-01-18 12:11 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Nie wszystkie biura podróży przestrzegają nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Przekonali się o tym między innymi ci, którzy dali się skusić na niezwykle tanią wycieczkę do Dubaju.

Jedno z biur podróży zamieściło w gazecie reklamę tygodniowej wycieczki do Dubaju za 999 zł. Klienci, dzwoniący w tej sprawie do kieleckiego biura firmy dowiadywali się jednak, że oferta jest już nieaktualna, a nawet gdyby były jeszcze wolne miejsca, to rzeczywisty koszt wycieczki jest o 1,2 tys. zł wyższy od deklarowanego w reklamie, ponieważ do ceny organizator dolicza dodatkowe opłaty, m.in. lotniskowe. Pracownicy biura podróży nie ukrywają, że podanie niższej ceny sprawia, że klienci częściej dzwonią do biura. W ofercie reklamowej były wycieczki w jeszcze niższych cenach, m.in. 690 zł za 7 dni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w hotelu dwugwiazdkowym, z dwoma posiłkami. Oburzenie klientów jest tym większe, że od dwóch tygodni obowiązuje nowa ustawa, zakazująca wprowadzania klientów w błąd.

Według Dariusza Pyka, miejskiego rzecznika praw konsumentów w Kielcach, biuro, które oferuje wycieczkę do Dubaju ewidentnie łamie nową ustawę. - Zakazuje ona świadomego wprowadzania konsumenta w błąd, a w tym wypadku mamy z tym do czynienia - wyjaśnia Pyk, dodając, że każdy, kto znalazł się w takiej sytuacji, może złożyć pozew sądowy, domagając się odszkodowania za wprowadzenie w błąd. - W takim wypadku sprawa wydaje się być wygrana przez klienta.

    • Biura turystyczne też kłamią w reklamach! 

      [2008-01-18 12:11 84.188.133.*]

      To niestety nie jest jedyna ustawa, której polscy organizatorzy nie szanują. Zarządzenie Unii Europejskiej (EG) Nr. 2111/2005 zobowiązuje organizatorów podróży do informowania klientów w momencie rezerwacji o dokładnych danych linii lotniczej, z której usług biuro korzysta. Konia z rzędem temu, który wskaże polskiego organizatora podającego te dane klientom przy rezerwacji. Podobna sytuacja jest z ukrywaniem nazwy organizatora wyjazdu na portalach internetowych. W Polsce prawo i przepisy zawsze była omijane i nie chwalmy się, to wcale nie jest zaletą.   odpowiedz »

    • No to się zacznie - MALKONTENCI ŁĄCZCIE SIĘ 

      [2008-01-19 09:41 83.21.104.*]

      Trzeba jeszcze pozwać do sądu
      - wszystkie MAKRO - bo dużymi literami podaja ceny netto, a brutto malutkimi
      - wszystkie sieci tel.kom za mnogość skomplikowanych usług
      - TPSA za mnogość porypanych regulaminów
      - wszystkie banki i inne instytucje finansowe za bajeranckie reklamy swoich usług i promocji
      - wszystkie partie polityczne - za niezrealizowane obietnice wyborcze
      - rząd PL - za wciskanie ciemnoty swoim obywatelom

      Na całym świecie marketingowcy kombinują jak zbajerować leniwego lub nieumiejącego czytać ze zrozumieniem klienta.
      Ale tylko w turystyce robić tego nie wolno.   odpowiedz »

      • No to się zacznie - MALKONTENCI ŁĄCZCIE SIĘ 

        [2008-01-22 14:28 213.76.139.*]

        Dobre :)))) My Polacy byśmy tylko narzekali hehehe   odpowiedz »

      • No to się zacznie - MALKONTENCI ŁĄCZCIE SIĘ 

        [2008-01-22 18:20 149.156.220.*]

        bo nikt nie prezentuje wspólnego stanowiska i nie potrafi go bronić; można byłoby wiele zdziałać, ale widać w pojedynkę lepiej... (chyba że chodzi o spotkania "integracyjne" to wtedy frekwencja jest wysoka);   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję