TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Nie można wywieszać informacji, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe!

Data wysłania: 2006-05-05 12:08 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W przypadku, gdy z pokoju hotelowego giną przedmioty, to gość ma prawo do odszkodowania od hotelu za skradzione rzeczy. Wszelkie informacje o tym iż obiekt nie odpowiada za pozostawione w pokojach wartościowe rzeczy, wywieszane na recepcji nie są więc skuteczne i nie wyłączają jego odpowiedzialności - napisała Gazeta Prawna.

Odpowiedzialność hotelu
Każdy gość hotelowy, który został okradziony w swoim pokoju może ubiegać się o odszkodowanie za poniesione straty. Odszkodowanie otrzyma za rzeczy uszkodzone lub utracone, jeżeli spełnione są następujące warunki:
- gość sam nie przyczynił się do powstania szkody,
- do powstania szkody nie przyczyniła się osoba, która go odwiedziła, towarzyszyła mu lub była u niego zatrudniona,
- szkoda nie powstała wyłącznie z działania siły wyższej, ani jej przyczyną były właściwości rzeczy, która została uszkodzona.

Do wypłacenia odszkodowania za utracone rzeczy zobowiązany jest zarówno właściciel hotelu, jak i osoba, która go dzierżawi, lub prowadzi w ramach leasingu bądź franchisingu.

Podobne zasady obowiązują przy utracie rzeczy powierzonych osobie zatrudnionej w hotelu, na przykład boyowi lub pozostawionych w miejscu, wskazanym przez pracownika hotelu.

Hotelarza z obowiązku odpowiadania za rzeczy goście nie zwalnia wywieszenie informacji, że nie odpowiada za szkody, ani zaproponowanie gościowi zawarcia umowy, w której wyłączy lub ograniczy swoją odpowiedzialność. Nawet jeżeli taka umowa zostanie zawarta pomiędzy gościem i hotelarzem, to nie będzie ona skuteczna. Analogicznie jest z ogłoszeniem - wywieszenie go nie wyłączy odpowiedzialności hotelarza.

Wygaśnięcie roszczenia gościa

Roszczenie klienta w przypadku utraty rzeczy może jednak wygasnąć.

Gość hotelowy o powstałej szkodzie powinien niezwłocznie zawiadomić właściciela obiektu. Nie zgłoszenie faktu, może powodować wygaśnięcie roszczenia.

Z roszczeniem o naprawienie szkody gość hotelowy ma prawo wystąpić najpóźniej pół roku po tym, jak dowiedział się szkodzie i najpóźniej rok od dnia, w którym przestał korzystać z usług obiektu.

    • ale są ograniczenia! 

      [2006-05-05 12:08 83.15.101.*]

      Jak to zwykle bywa przy takich prasowych niusach podana informacja jest niepełna. Kwestie odszkodowań reguluje tzw. Konwencja Paryska i nasz Kodeks Cywilny (art.846-852). Nie wdając się w szczegóły zwykle limitem jest 100-krotność kwoty zapłaconej za 1 nocleg (a 50-krotność za jedną rzecz). Poza tym hotel nie odpowiada za kosztowności itp nie złożone do depozytu, a nawet może odmówić ich przyjęcia przy określonych warunkach.
      Nie dziwię się specjalnie takim niedomówieniom - sezon się zbliża, czytelnicy czekają, lepiej podawać to, co chcą czytać . Za chwilę pewnie będzie o Karcie Frankfurckiej...   odpowiedz »

      • Ech.. takie artykuły powinny być co 2 tygodnie ponawiane... 

        [2006-05-05 13:12 83.29.171.*]

        Dopóki nie znikną karteczki z recepcji hoteli, z informacją "Hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe pozostawione w pokoju"...

        Zdegustowany   odpowiedz »

        • hotel nie odpowiada  

          [2006-05-07 12:29 80.53.131.*]

          Wjaki sposób dowieść co gość hotelowy przywiózł do hotelu jeżeli wcześniej nie zgłosił tego w recepcji? Anna Kożlarek   odpowiedz »

        • GLUPOTA NIE ZNA GRANIC ... 

          [2006-05-08 06:14 203.144.143.*]

          Nareszcie moge sobie pojechac do Polski i zabrac Full Wypas computer z pokrywa z moim imieniem zrobiomym z malych 1 karatowych diamencikow. I co - mam urlop za darmo. Frajerskie prawo pracujace tylko w Polsce. Wszedzie jest ono ograniczone do sejfu hotelowego a w polsce nie ma ograniczen! Brawo nasz Rzadzie - Rzadcie dalej tak - przeciez to przyciaga turystow - nie Frajerow!   odpowiedz »

    • Gość może kłamać, 

      [2006-05-08 09:47 83.23.241.*]

      że np. zostawił w pokoju futro, biżuterię i drogi aparat fotograficzny. I teraz hotel ma placić za to czego nie było ?   odpowiedz »

      • Glupota nie zna Granic .. 

        [2006-05-11 08:45 203.144.143.*]

        Jasne za ma odpowiadac i za futro z nurkow tez! W tym jest glupota przedewszytkim!   odpowiedz »

    • Campanile Lublin złodzieje UWAGA 

      [2008-01-30 11:26 195.205.25.*]

      W tym hotelu straciłem bardzo cenny złoty łancuszek z krzyżem.
      Rano zostawiłem na stole, zdałem pokój gdy wieczorem zadzwoniłem nie było już śladu. Dyrekcja do dziś nie może ustalić kto go zabrał.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję