TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Jak turyści radzą sobie z agencjami?

Data wysłania: 2008-04-08 15:24 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zorientowani turyści nie lubią kupować kota w worku. Często doskonale wiedzą w jakim hotelu chcą wypoczywać i z jakim touroperatorem.

Niestety, agencje turystyczne rzadko od razu dzielą się z klientem informacją na temat organizatora imprezy. Małe tradycyjne agencje boją się, iż klient kupi tą samą ofertę bezpośrednio w biurze organizatora, a duże np. internetowe podmioty obawiają się iż klient finalnie wakacje zakupi na stronie touroperatora.

Oczywiście bardziej zaradni klienci już zauważyli, iż agenci często posługują się zdjęciami touroperatorów i najczęściej nie przeredagowują opisu oferty. By znaleźć touroperatora wystarczy więc wkleić w wyszukiwarkę fragment słownej oferty i porównać zdjecia obiektu. W ten sposób da wyszukać oferty Itaki, Rainbow Tours, itd. Niestety, ta metoda nie działa dla wszystkich ofert.

Agencje turystyczne z pewnością zauważyły wzrost poziomu "zorientowania" klientów.

Dlatego, coraz częściej tradycyjne agencje nie ukrywają informacji o touroperatorze. A klientowi oferują wycieczki dopasowane do jego potrzeb - tańsze, ale słabszych touroperatorów turystom którym zależy na cenie, a bezpieczniejsze, organizowane przez lepsze biura tym, którzy chcą wydać więcej, ale o wakacje się nie martwić.

W gorszej sytuacji są agencje internetowe. Im trudniej ocenić, z jakim klientem mają do czynienia. Dlatego by przekonać do siebie "zorientowanych" turystów (którzy często dysponują wakacyjnym budżetem znacznie większym niż przeciętny Polak wybierający się na wakacje) internetowi gracze coraz częściej decydują się na ujawnienie touroperatora. Przykładowo Travelplanet.pl pokazuje touroperatora w podstawowych parametrach wycieczki. Easygo.pl posunęło się jeszcze dalej - logo touroperatora widoczne jest już w wynikach wyszukiwania. Trudno powiedzieć dlaczego do tej pory takiego rozwiązania nie wprowadziły Wakacje.pl

Takie "wyjście w stronę klienta" na pewno docenią kupujący. Nie sposób bowiem kupować nie do końca taki produkt, jakiego się oczekuje.

    • Jak poznać touroperatora? 

      [2008-04-08 15:24 213.158.196.*]

      Niezły sponsorowany artykuł, zwłaszcza przez portale, które nie mogą pogodzić się w dalszym ciągu z fenomenem wakcji.pl.... Myślę, że klientom bardziej niż na logo organizatora zależy na nie wprowadzaniu ich w błąd zanim dokonają wpłaty. Bardzo często okazuje się, że po wpłaceniu zaliczki nagle nie ma miejsc lub cena jest wyższa niż na stronie, bo po co wcześniej ujawnić ile wynosi opłata lotniskowa... Podawanie rzeczywistych cen (dopłaty paliwowe, lotniskowe itp.), sprawdzanie wszystkiego, udzielanie rzetelnych informacji zanim klient wpłaci zaliczkę to jest właśnie wyjście w stronę klienta, a nie jakieś logo, którego wakace.pl jeszcze nie mają, a po co im to?   odpowiedz »

      • Jak poznać touroperatora? 

        [2008-04-08 16:33 83.24.11.*]

        Odpowiedz żenująca i nie na temat.
        Mowa o informowaniu o touroperatorze, a nie o "jakims logo"
        jako agent tradycyjny i włascicielka małego portalu wiem niestety, że klient idzie do touroperatora. Bo mysli że tam kupi lepiej lub taniej. A ja potrafie dac upust ze swojej prowizji.
        Nie chodzi o to ile kto sprzedaje i czy osoba z wakacji.pl która pisała przed chwila
        I tyle w tym temacie   odpowiedz »

        • Jak poznać touroperatora? 

          [2008-04-08 19:36 78.131.148.*]

          Przedstaw sie jeszcze- to wtedy stracisz umowy z organizatorami za zanizanie wbrew umowom ceny imprezy   odpowiedz »

        • Jak poznać touroperatora? 

          [2008-04-09 12:00 79.188.252.*]

          nie masz prawa udzielac upustu z wlasnej prowizji.podcinasz galaz na ktorej siedzisz i narazasz sie ze stracisz umowe agencyjna.to jest globalnie zabronione

          jurek   odpowiedz »

        • Jak poznać touroperatora? 

          [2008-04-10 18:14 80.55.239.*]

          Nie wolno w myśl prawa dawać upustu ze swojej prowizji. Powoduje to powstanie obowiązku podatkowego po stronie klienta. Jeżeli już to nie należy się tym chwalić. Pozdrawiam   odpowiedz »

        • Jak poznać touroperatora? 

          [2008-04-11 16:08 79.188.144.*]

          I własnie przez dawanie niby "upustu "zabieracie klientów biurom własnym touroperatorów. Pracuję w takim biurze polskiego toutoperatora i widze co sie dzieje. Klienci do nas dzwonią, pytaja o wszystkie szczególy (np: jaka jest odległośc od hotelu do najbliższej apteki, czy marketu na danej destynacji ?)a później i tak pójdą kupić do agenta , bo ten da upustu 50 zł. My odwalamy całą pracę,a jakas pani niemająca pojęcia zgarnia prowizję:((   odpowiedz »

          • Jak poznać touroperatora? 

            [2008-04-12 16:49 62.179.39.*]

            Własnie podejście jakiejś Pani w biurze touroperatorskim z którym jak wida nie da się pracować. Jesli udzieliła Pani pełnej informacji a klient nie przyszedł to znaczy że albo kiepska informacja albo nieodpowiednia oferta.
            Jako agent płacę za lokal, za reklame, za stronę www, pozyskuje katalogi, ucze się ofert, jeżdże na study, opowiadam wszystko klientowi, sama się pytam u touroperatora, a klient bierze katalog i idzie do touroperatora. I touroperator zgarnia kasę za moją prace.
            Wiem co mówię bo potem np klient dzwoni lub piszę że nie ma jeszcze info wyjazdowych i milknie dziwnie jak mu mówię że przecież zrezygnował (2 razy miałam taka sytuacje).   odpowiedz »

            • Jak poznać touroperatora? 

              [2008-04-14 09:18 79.188.144.*]

              Szanowna Pani!
              Nawet juz nie liczę ile to razy klienci do nas dzwonili, a imprezę wykupili u agenta. Po otrzymaniu wszystkich infomacj, ze strony klienta pada magiczne pytanie"ile rabatu mi Pani udzieli?". Zawsze odpowiadam, ze niestety ale nie moge udzielic rabartu. A klient na to mi mowi, pani w biurze X powiedziala , ze jesli u niej wykupięPaństwa ofertę, to mi da upust!!!. Zgroza!!!.
              I proszę nie wypowiadać się o czyjeś kompetencji lub jej braku.
              Również często agenci podszywając się pod klienta dzwonią do biura własnego touroperatora, żeby zasięgnąć szczegółowych inforacji, chociaż takowe powinni posiadać , bo są szkoleni!.
              Zyczę miłego dnia Pani wszystko wiedzącej z biura agencyjnego:)   odpowiedz »

          • Jak poznać touroperatora? 

            [2008-04-15 14:37 83.24.229.*]

            i własnie na tym polega pozyskiwanie klienta - na dawaniu znizek od ceny podstawowej, jaka ustala touroperator... i chyba jest to normalne, ze kazdy chce klienta zatrzymac i zeby kiedys wrocil do jego biura. takie praktyki sa stosowane od lat, nie tylko w branzy turystycznej, wiec po co sie tak dziwic.   odpowiedz »

        • Jak poznać touroperatora? 

          [2008-04-12 14:26 79.173.28.*]

          hehehe, to znaczy, że prowizja jest za wysoka i trza ją obniżyć :-)   odpowiedz »

      • Jak poznać touroperatora? 

        [2008-04-08 23:33 87.206.74.*]

        Ech.. niektórzy to chyba nigdy nie kupowali wycieczki..

        Chłopie - nie wiem jak ty - ale ja się z autorem artykułu zgadzam. Niepokazywanie organizatora wycieczki mnie osobiście utrudnia sprawę.. i wcale nie dlatego że chce kupić wakacje u tego touroperatora, ale dlatego że szkoda mi czasu na oglądanie ofert Ecco Holiday czy Itaki której nawet za pół oferowanej ceny nie kupie..

        Popieram więc wszystkie portale, szanujące czas klientów!   odpowiedz »

    • Jak turyści radzą sobie z agencjami? 

      [2008-04-09 14:42 83.30.36.*]

      Ja również przyłączę się do krytyki tej Pani, która obniża ceny schodząc z własnej prowizji. Taka praktyka psuje rynek, wprowadza niepotrzebne zamieszanie, bo ceny mają być wszędzie takie samo. Efekt jest taki, że po prostu zarabia Pani mniej na klientach i psuje lokalny rynek. Mam nadzieję, że któryś z Pani klientów wygada się przed Pani konkurencją, a konkurencja będzie wiedziała co z tym zrobić.
      Takich obniżaczy cen jak Pani powinno się niezwłocznie eliminować.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję