TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Lotnictwo cywilne będzie szukać 23 tys. pracowników

Data wysłania: 2008-04-17 08:03 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Polskie lotnictwo w ciągu najbliższych pięciu lat będzie potrzebować ok. 23 tys. pracowników - szacuje Urząd Lotnictwa Cywilnego. W zapełnieniu luki na rynku pracy ma pomóc powstające na Śląsku Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej.

Szacuje się, że w Europie na każdy milion pasażerów przypada około tysiąca osób zatrudnionych bezpośrednio na lotnisku, 3 tys. osób wokół niego (w handlu, usługach, itp.) oraz 15 tys. w całym regionie obsługiwanym przez lotnisko. Pracowników potrzeba coraz więcej, co jest efektem ciągłego rozwoju branży oraz starzenia się obecnej kadry. - Zarówno wyniki ostatnich lat, jak i prognozy na najbliższe lata zapowiadają dalszy dynamiczny rozwój lotnictwa cywilnego, co pociąga za sobą potrzeby kadrowe. Już dziś port lotniczy w Pyrzowicach wytwarza ponad 1,1 tys. miejsc pracy, a w miarę wzrostu ilości pasażerów liczba ta będzie wielokrotnie większa - mówi Cezary Orzech, rzecznik podkatowickiego lotniska. Według ULC w zeszłym roku liczba pasażerów odprawionych na polskich lotniskach przekroczyła 19 mln, wobec ponad 15,3 mln rok odprawionych rok wcześniej (wzrost o ok. 24%). Do niedawna ponad połowa pasażerów samolotów korzystała z lotniska w Warszawie, pozostali natomiast z portów regionalnych. W ubiegłym roku dominowały już jednak porty regionalne. Szacuje się, że również w przyszłości to one będą obsługiwać większość ruchu. Największe porty to Kraków, Katowice, Gdańsk i Wrocław.

Braki kadrowe na rynku pracy ma zapełnić powstające Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to wynik porozumienia Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego oraz Politechniki Śląskiej. Na wydziale transportu tej uczelni rozpoczęły się już podyplomowe studia dla pracowników lotnisk w zakresie organizacji lotnictwa cywilnego w UE. Docelowo ma tam także powstać kierunek studiów "Lotnictwo i kosmonautyka", który obejmie wiele dziedzin związanych z lotnictwem: od projektowania i budowy lotnisk, budynków lotniczych, pasów startowych itp., do zarządzania portami lotniczymi oraz obsługi ruchu lotniczego i podróżnych. Dotychczas przyszłych pracowników lotnisk kształcił w regionie Zespół Szkół im. Gostkowskiego w Łazach. - Prowadzimy naukę w technikum a także w szkole policealnej dla dorosłych w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali - informuje Bogusław Piotrowski, dyrektor szkoły. Potrzebę kształcenia kadr dla lotnictwa dostrzegły również inne ośrodki. - Bydgoszcz ma doskonałe położenie logistyczne na taką szkołę. Dlatego jestem pewna, że jest to strzał w dziesiątkę - twierdzi Krystyna Bender-Dudziak, prorektor Wyższej Szkoły Środowiska. Uczelnia będzie kształcić przyszłych pracowników na wydziale lotnictwa i kosmonautyki. - Planujemy dwie specjalizacje: mechanik naziemny oraz zarządzania obsługą naziemną - dodaje Bender-Dudziak.

    • Bardzo dobrze ....w końcu pomyśleli.. 

      [2008-04-17 08:03 87.99.36.*]

      Jestem u schyłku ukończenia uczelni we wrocławiu na Politechnice Wrocławskiej z specjializacjia Inżynieria lotnicza,mam nadzieje ze znajde za rok prace w dziedzinie lotnictwa cywilnego,bo jak dotad to kiepsko.mam nadzieje ,ze sie poprawi i to szybko.Juz teraz poszukuje pracy by nabrać doświadczenia ,bo jak wiadomo uczelnia nie gwarantuje tego a pracodawcy wymagają.Pozdrawiam Tomasz Suchanecki   odpowiedz »

      • Bardzo dobrze ....w końcu pomyśleli.. 

        [2008-04-29 23:56 88.156.94.*]

        Odpowiedz na komentarz o studiach lotniczych!

        Witam!

        zapotrzebowanie na inzynierow lotnictwa jest b.duze. Jesli ktos chce jeszcze zdobyc zachodnie licencje mechanika lotniczego i ma do tego inz z tej specjalnosci to biora z otwartymi rekami i placa b. duzo.

        Jesli interesuje Cie wiecej na ten temat to napisz do mnie.
        Pozdrawiam!

        jakub Marszalkiewicz
        mig15bis@poczta.onet.pl   odpowiedz »

        • Bardzo dobrze ....w końcu pomyśleli.. 

          [2009-12-14 19:25 91.188.124.*]

          Witam, odpowiadam na dość stary post, ale jeśli temat jest nadal aktualny, to proszę o kontakt.
          Inżynier mechanik - Politechnika Śląska, tuż przed obroną w Centrum kształcenia kadr lotnictwa cywilnego Politechniki Śląskiej. (podyplomówka)

          Pozdrawiam.   odpowiedz »

    • Lotnictwo cywilne: będzie popyt na pracowników 

      [2008-07-16 08:03 83.22.211.*]

      kiedy ten kierunek bedzie otwarty ?????   odpowiedz »

    • Lotnictwo cywilne: będzie popyt na pracowników 

      [2010-09-07 09:39 178.40.65.*]

      Życzę miłego dnia,
      Chciałbym podziękować za miłe dostawy samolotów dla witryny. Mam na sprzedaż samolotów i nie wiem czy ty nie wiesz, aby pomóc jej sprzedaży. Chodziłem z nim na targach w Friedrichshafen, Niemcy w 2010 r., gdzie cieszyły się dużym powodzeniem. Jeśli chcesz je zobaczyć więc o kontakt:
      http://avama.sk/napredaj.html

      Samoloty parametry są następujące:
      Rotax 912 ULS - 100 KM

      Śmigło WOODCOMP SR 200 (regulowane na ziemi)

      Wyposażenie:

      Awioniki:
      - Wysokościomierz
      - Prędkościomierz
      - Wariometr
      - Compass
      - Rel. Inklinometrów

      aparatu ruchu
      - Prędkościomierz
      - 2 szt. palivomer
      - Temperatura głowicy cylindra
      - Temperatura oleju
      - Ciśnienie oleju
      - Ciśnienie paliwa
      Urządzeń elektrycznych:
      - Od przełączania pole (klawisz)
      - Specjalne zapłonu (magneto)
      - Włącznik zasilania z wyłącznika 30 A
      - Sektorowe przełączniki
      - Gotowi na transponderze
      - El. topionego obszarach wyłącznik powietrza
      - Nadajnik lotnicze ATR - 500 (Niemcy)
      - Comano anteny 291 (USA)
      - Garmin GPS Navigation System 296
      - Pomiary elektryczne paliwa z zapasów paliw ostatnie ostrzeżenie
      - 2 szt. światła lądowania
      - W centrum uwagi 12 20 Ah
      W samolocie jest wyposażenie dodatkowe:
      - Ogrzewanie działa dwukierunkowy zawór
      - Blowing tablicy głowie ciągle działa dźwignia
      - Gotowy do ratowania
      - Gotowi na transponder anteny (przeciwwaga)
      - Wlot powietrza do chłodzenia Carbon głowicy cylindra
      - Wlot powietrza do zaworów Carbon chłodnicy oleju z ciągłej kontroli przepływu powietrza
      - Wlot chłodnicy wody węgla
      - Sterowalne nogi powstały przepustnicy powietrza

      Cena: 54 500, - PLN

      Z góry dziękuję za nawet czytanie tego e-maila   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję