TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej

Triada Syria 2008 SKANDAL

Data wysłania: 2008-07-17 14:55 Autor: Czytelnik IP 83.29.236.*

Skandal! "Niezapomniane wrażenia" z Syrii

Pomijając stan niektórych hoteli na trasie objazdówki w Syrii ( np. Sahara), Triada naraziła swoich klientów na utratę zdrowia, a nawet życia! Wiele razy podróżowałam z tym biurem, ale z takim czymś nigdy się nie spotkałam. To co wydarzyło się w Syrii przechodzi wszelkie ludzkie wyobrażenia!

Przekraczając granicę turecko-syryjską musieliśmy zmienić autokar z tureckiego na syryjski, gdyż ten pierwszy nie posiadał wymaganych dokumentów.
Pojazd, który podjechał wyglądał jak złom. Z tyłu nie działała klimatyzacja, za to ściany od tyłu oraz podłoga przy ostatnich siedzeniach niesamowicie się nagrzewały (w niektórych momentach nawet parzyły) . Autobus zepsuł się już na przejściu granicznym. "Naprawiono" go jednak szybko, po czym rozpoczęliśmy naszą "niezapomnianą" podróż.
Zdezelowanym autokarem wjechaliśmy na górę, gdzie znajdowała się twierdza Krak des Chevaliers. Zjeżdżając zaklinowaliśmy się w wąskiej uliczce. Wtedy już
NIESPRAWNA BYŁA SKRZYNIA BIEGÓW, a mianowicie pierwszy bieg!!! Autobus z ponad 40 osobami w środku zawisł nad przepaścią, a kierowca nie mogąc nic zrobić, zaczął odkręcać lusterko, by jakimś cudem przecisnąć się przez niebezpieczną ulicę. Nie wspomnę, co czuliśmy podczas zjeżdżania z tej olbrzymiej góry.

Następnie skierowaliśmy się w stronę Damaszku, po drodze czekało nas jeszcze zwiedzanie Kościoła św. Sergiusza w Maalouli. Oczywiście nie dojechaliśmy tam!!! Autobus "rozkraczył" się na autostradzie. Pilot nie śpieszył się z wyjaśnieniem co się stało. Zapadł całkowity mrok, a my musieliśmy czekać na zewnątrz, gdyż w środku nie dało się wytrzymać z powodu panującego zaduchu. Kierowca usiłował naprawić pojazd przy ... świetle komórki, ponieważ nie posiadał latarki. Po ponad 2 h czekania przyjechały po nas dwa busiki. Do Damaszku dojechaliśmy z bagażami na kolanach około 1 w nocy. Zaczęliśmy domagać się od pilota zmiany autobusu na nowy, gdyż czekała nas podróż na pustynię. Powiedział on, że zrobi wszystko, by załatwić nowy pojazd ( wątpliwe by cokolwiek uczynił w tym kierunku).

Następnego dnia zwiedzaliśmy Damaszek na pieszo w największym upale, w stresie, poganiani przez lokalnego pilota. Do Maalouli (która mieliśmy zwiedzić poprzedniego dnia) dojechaliśmy pożyczonym od innej grupy autokarem.

Kolejnego dnia ( w planie- Pustynia Syryjska i Palmyra) przed hotelem jak widmo zjawił sie nasz stary, podobno naprawiony autokar. Część ludzi nie chciała do niego wsiąść. Pilot zagroził, że zostawi ich samych w Damaszku.
Nie były to żarty. Podczas jazdy okazało się, że autobus jest nadal niezdatny do jazdy (skrzynia biegów). Co chwile gasł, odpalał z rozrusznika. Z trudem dojechaliśmy do Palmyry. Starożytne miasto zwiedzaliśmy o godz. 12, gdy temperatura wyniosła ok 50 st. Droga powrotna to prawdziwy koszmar. Autobus zatrzymywał się co chwilę, aż stanął na środku pustyni i już nie ruszył. Pilot szybko "ulotnił" się z pojazdu, nie podając żadnych informacji. Siedział za autokarem, unikając konfrontacji z pasażerami. Po 30 min oznajmił nam, że... autokar zepsuł się. Zachowywał się przy tym w sposób skandaliczny. Był niegrzeczny, bagatelizował problem. Zamiast uspokoić, rozdrażnił i prowokował!! Przecież w autobusie były dzieci i osoby starsze! Gdyby cos się stało, nikt nie udzieliłby nam żadnej pomocy! Po ponad 2 h czekania przyjechał po nas zastępczy 30-letni autobus. Wyglądał on jak wyciągnięty ze złomowiska, każda szyba była rozbita!!! Niektórych wcale nie miał! Do hotelu dojechaliśmy późną nocą.

Byliśmy pewni, że nasz autokar, który pozostał na pustyni już nigdy nie wyruszy w żadną drogę. Myliliśmy się jednak... Przed hotelem już na nas czekał... Pilot znowu zagroził, jeśli nie wsiądziemy to nas zostawi. Ponad to rozwinęła się nieprzyjemna rozmowa. Pilot odrzekł ze mamy być mu wdzięczni, ze załatwił zastępczy autokar na pustyni i nie spędziliśmy tam nocy. Skandal!!!!

Jakiś cudem dojechaliśmy do granicy. Oczywiście nie obeszło się bez przemytu, a mianowicie ropy i alkoholu. Mam wrażenie, że tylko z tego powodu nie mogliśmy zmienić tego złomu! 50 km od granicy czekał na nas turecki autokar. Następnego dnia zepsuła się w nim klimatyzacja. Przed sobą mieliśmy jeszcze 400 km drogi! Oczywiście naprawa zajęła ponad 5 h, a my w tym czasie czekaliśmy !

TAK WYGLĄDAŁA OBJAZDÓWKA PO SYRII Z TRIADĄ. MIAŁY BYĆ NIEZAPOMNIANE WRAŻENIA, BYŁ KOSZMAR! JESTEM SZCZĘŚLIWA,ŻE WSZYSCY WYSZLI Z TEGO CAŁO, ZE NIC SIE NIE STAŁO. PRZESZLISMY OBÓZ PRZETRWANIA. ZAMIAST POMOCY NAPOTKALISMY NIEKOMPETENCJĘ, SKANDLAICZNE ZACHOWANIE, IGNOROWANIE LUDZI I PROBLEMU. PILOT NARAZIŁ NAS NA UTRATĘ ZDROWIA I ZYCIA, BO JAK INACZEJ WYTŁUMACZYĆ ZJAZD AUTOBUSEM BEZ PIERWSZEGO BIEGU Z NIESAMOWICIE STROMEJ GÓRY!!! BRAK MI SŁÓW I AŻ TRUDNO W TO UWIERZYĆ.

• Triada Syria 2008 SKANDAL

[2008-10-06 21:54 89.79.158.*]

Byliśmy na powyższej imprezie w drugiej połowie września 2008.
      Triada bardzo oszczędzała na hotelach, hotel w Damaszku to zlepek brudu i odpadającego tynku brak słów. Jego wybór zapewne był czymś uzasadniony, czym jednak nie wiadomo...
      Można odnieść wrażenie że głównym punktem dnia (część objazdowa imprezy) była przerwa obiadowa w umówionym przez organizatora miejscu, tylko raz (Palmyra) udało się nam zatrzymać autokar na obiad tam gdzie chcieli uczestnicy wycieczki.
      Pilotka Triady przekonywała że autokar nie może stać przed muzeum, jednak kierowca powiedział że może stać bez problemu. Nie spodobało się to bardzo organizatorom...
      Cena lunchu w Palmyrze (gorąca kanapka + napoje) to 2-3USD, cena w restauracjach rekomendowanych przez pilotów (Polka, Turek i Syryjczyk) to min 6EURO + napoje.
      Niejasny jest też jest sposób rozliczenia bakszyszu podczas wycieczki, nie wiadomo kto dostaje pieniądze (w sumie ponad 2k$).
      Poza tym Syria jest atrakcyjne turystycznym miejscem, zwiedzić je warto. Czy z Triadą to już indywidualny wybór.
      Co do autokaru oraz kierowcy to byli super ;)   odpowiedz »

• Triada Syria 2008 SKANDAL

[2009-07-07 19:46 83.14.124.*]

Byłam na tej wycieczce w 06/2009. Mam zupelnie inne wrażenia. Było na prawdę ok. Faktycznie hotele były nie najlepsze , ale podobno w Syrii brakuje hotelów średniej klasy. Lepszy standard zapewniają drogie hotele typu Hilton. Ale wszędzie była czysta pościel i ręczniki. No i własciwie to była jedyna rzecz która bym zmieniła. Autokar był turecki w kooperacji z jakims biurem tureckim , bo miał napisy firmowe Triady i biura tureckiego.Przyzwoity. Przewodnikiem była p. Karolina Cichocka. Mieszka na stałe w Damaszku, jest absolwentka arabistyki i jest zafascynowana Syria. A moim zdaniem nie ma lepszego przewodnika niż ten który z wyboru mieszka w danym państwie. Ogromna wiedza , szacunek do człowieka i chęć pomocy. I to wszystko z Triadą. Byc może Triada wyciagneła wnioski z poprzednich sezonów i w tej chwili ta wycieczka reprezentuje na prawdę przyzwoity poziom. Był to mój pierwszy wyjazd z Triada, przedtem korzystałam z Itaki. Po przeczytaniu opini w internecie jechałam troche niepewnie , ale udało sie i wróciłam zachwycona Palmira-pięknie i atmosfera Damaszku ( bo miasto jest racze szare i po arabsku niechlujne, ale ludzie i atmosfera jest fajna)
      A.   odpowiedz »

• bardziej wyrozumiała turystka:)

[2009-10-02 11:52 77.255.145.*]

Witam,
        Tak,w podróży wszystko się może stać, nawet jeżeli jest to podróż zorganizowana!
        Wypada tylko współczuć tym wszystkim,którzy nie potrafią tego zrozumieć i wybierają się na takie eskapady jak ta....
        Ahy i jeszcze uważają się za wysmakowanych podróżników.
        Proponuje spędzać wczasy w Polsce, bo tutaj jednak wiadomo mniej więcej czego sie można spodziewać.
        Więcej wyrozumiałości i uśmiechu na wakacjach życzę:)   odpowiedz »

• Wyjazdy do Syrii

[2009-11-24 11:17 188.33.191.*]

Na przyszłość radzę zapytać o możliwości podróży na Syria.pl.
      To portal o Syrii.   odpowiedz »

Forum gorące tematy

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.