Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Przesiadki w Paryżu będą łatwiejsze
Air France-KLM i Groupe ADP - właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu - ogłosiły zacieśnienie współpracy, której celem jest poprawa komfortu pasażerów lecących przez Paryż.
Właśnie uruchomiono pierwszą inicjatywę, która jest efektem podpisanego w czerwcu b.r. porozumienia. Jest nią nowa procedura o nazwie Short Connection Pass, dzięki której podróżni z krótkim czasem na przesiadkę, zdążą na kolejny samolot. Działa ona w oparciu o specjalny system identyfikacji i nadawania priorytetu pasażerom tranzytowym na lotnisku CDG, w zależności od tego, ile mają czasu, aby przesiąść się na kolejny lot. Następnie podróżni korzystają z dedykowanej trasy przez lotnisko, która jest wyposażona w wielojęzyczny system oznakowania.
Każdego dnia linie lotnicze Air France przewożą do 140 tysięcy pasażerów, z czego prawie połowa odbywa podróże z przesiadką na lotnisku CDG w Paryżu, które jest hubem Air France i jednym z największych węzłów komunikacyjnych w Europie. Mimo, że rozkład lotów Air France jest odpowiednio zoptymalizowany, aby pasażerowie i ich bagaże mogli bez problemu zdążyć na kolejny lot, nieprzewidziane okoliczności, jak np. opóźnienia samolotów, mogą skrócić czas na przesiadkę. Teraz, gdy czas przesiadki spadnie poniżej określonego progu (na przykład do 45 minut w przypadku przesiadki z lotu europejskiego na lot do Stanów Zjednoczonych), uruchamiana jest automatyczna priorytetowa procedura (Short Connection Pass) dla pasażerów, którzy znaleźli się w tej kłopotliwej sytuacji. Sami pasażerowie nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań, tylko zastosować się do otrzymanej instrukcji.
Jak to działa?
- Najpóźniej po przylocie na lotnisko Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu pasażerowie otrzymują SMS-a i e-mail z informacją, że ze względu na krótki czas dotarcia do bramki kolejnego lotu, przysługuje im priorytetowy dostęp do kontroli bezpieczeństwa i kontroli granicznej. (Wkrótce wiadomość ta będzie również wysyłana za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji mobilnej Air France oraz WhatsApp.)
- Po przybyciu do punktów kontroli bezpieczeństwa i kontroli granicznej, obsługa lotniska skanuje karty pokładowe pasażerów, a informacja o krótkim czasie połączenia jest przekazywana do systemu. Następnie pasażerowie otrzymują priorytetowe przejście. Celem nowej procedury jest przyspieszenie przejścia przez punkty kontrolne i gwarancja, że pasażerowie dotrą do wyjścia do samolotu na czas. System opiera się na wymianie informacji w czasie rzeczywistym między Air France, Groupe ADP i dostawcą systemu. Udostępniane dane obejmują: szacowany czas przejścia przez lotnisko, czas potrzebny na kontrolę bezpieczeństwa i formalności graniczne, a także czas oczekiwania w tych punktach kontrolnych oraz zaktualizowany czas odlotu następnego samolotu.
Inicjatywa doskonale ilustruje nasze wspólne ambicje z Grupą Air France-KLM, jakimi są usprawnienie przepływu pasażerów oraz zwiększenie wydajności i atrakcyjności naszego lotniska jako węzła komunikacyjnego. Short Connection Pass to proste i skuteczne operacyjnie rozwiązanie, które stanowi prawdziwy krok naprzód w poprawie jakości podróży. - powiedział Regis Lacote, wiceprezes ds. operacji i innowacji i dyrektor lotniska Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu.
Wspieranie naszych klientów i ułatwianie im podróży jest dla nas priorytetem. Lotnisko bazowe Air France w Paryżu jest już najpotężniejszym w Europie portem lotniczym pod względem możliwości tranzytowych. Dzięki nowej, wspólnej inicjatywie z Groupe ADP możemy dodatkowo wzmocnić jego atrakcyjność i jednocześnie potwierdzić naszą ambicję, aby paryski port znalazł się wśród wiodących węzłów komunikacyjnych na świecie.- dodał Alain-Herve Bernard, wiceprezes ds. operacyjnych i cargo w Air France.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Ilu klientów skorzystało z usług biur
Wakacje kosztują mniej więcej tyle co przed
Stanowisko Rzecznika MŚP w sprawie
Zmarnowane pieniądze z KPO? Trwają kontrole i śledztwo
Stanowisko Polskiej Izby Turystyki w sprawie
Decyzja UOKiK w sprawie
ESPT: Turystyka traci na połączeniu z resortem
Komisja Europejska chce uprościć rozliczenia VAT dla biur
Nowy termin otwarcia Wielkiego Muzeum
Turcja planuje ograniczenia dla turystyki w
Linie Emirates zakażą używania powerbanków na
Rośnie ruch na tureckich
Polskie lotniska wśród liderów
KLM Cityhopper wprowadza nową koncepcję cateringu w klasie biznes
Booking Genius - rozlewają się toksyczne zniżki
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich turystów
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
Termin wyłonienia nowego operatora viaTOLL może stanąć pod znakiem zapytania?
`Miasto światła` zaprasza Cię do doświadczenia ponadczasowej magii
Niemiecka Centrala Turystyki na ITB NOW 2021
Nieoficjalnie mówi się o ponownym otwarciu hoteli
Nietypowy sposób promocji sieci hoteli z myślą o małżeństwach
Egipt droższy niż przed rokiem
Paweł Niewiadomski prezesem ECTAA na kolejną kadencję
Jakie technologie pomogą w hotelarstwie?
Po Brexicie zmieni się ochrona prawna podróżujących do UK
Władze Wilna wprowadzają opłatę turystyczną
Atrakcja turystyczna odwołała grudniowe wycieczki
Prezes Sfinks Polska zrezygnował z miejsca w zarządzie
Wrześniowa sprzedaż goni sierpniową?
Rusza nabór do konkursu EDEN 2023
Węgry zamknęły zagraniczne przedstawicielstwa turystyczne
opieka nad domkami letniskowymi
