Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Coraz więcej turystów odwiedza Drezno i Krainę Łaby
Drezno i Kraina Łaby zanotowała swój najlepszy dotychczasowy wynik roczny oraz trzeci rok wzrostu z rzędu. Polska również utrzymuje pozycję lidera wśród zagranicznych rynków źródłowych.
Z liczbą 2,8 mln przyjazdów oraz 6,1 mln noclegów udało nam się zakończyć rok 2019 nowym turystycznym rekordem destynacji Drezno i Kraina Łaby. Tym samym zanotowaliśmy równocześnie trzeci rok wzrostu z rzędu. Radość z tego bardzo dobrego rezultatu dzielimy z wieloma podmiotami działającymi w turystyce. Ponieważ zarówno hotele, gastronomia, handel, kultura, transport czy branża eventowa, jak i gremia polityczne Drezna i regionu, w istotny sposób przyczyniają się do tego, że możemy oferować interesujące atrakcje oraz że nasi goście dobrze się u nas czują - podsumowuje Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG).
Łącznie destynacja Drezno i Kraina Łaby zanotowała wzrost liczby przyjazdów o 2,7% oraz noclegów o 1,4%. Przyrost był bardziej widoczny w Dreźnie: +3,1% liczby przyjazdów i +2,3% noclegów, podczas gdy w samym regionie Kraina Łaby po wyodrębnieniu noclegów pacjentów klinik rehabilitacyjnych wynik noclegowy miał nieznaczną wartość ujemną: -1,7%.
Zagraniczne rynki źródłowe: Polska, Czechy i Rosja kontynuują wzrost
Przeważającą liczbę noclegów, bo ok. 80%, destynacja Drezno i Kraina Łaby notuje z Niemiec. Natomiast jeśli chodzi o zagraniczne rynki źródłowe, to czołowa szóstka kształtuje się podobnie jak w roku 2018. Numerem 1 pozostaje Polska z 94.614 noclegami w 2019 r., na dalszych miejscach plasują się USA (89.894), Szwajcaria (77.169), Austria, Holandia i Rosja. Swój dynamiczny wzrost liczby noclegów z roku ubiegłego kontynuują Czechy (+9,1%), Rosja (+6,7%) i Polska (+3,7%).
Pieszy Szlak Wina kolejnym turystycznym produktem premium Krainy Łaby
Pomyślnie przebiega także wspólna promocja turystyczna miasta Drezna i regionu Kraina Łaby (Elbland). Olaf Raschke, prezes Organizacji Turystycznej Krainy Łaby (Tourismusverband Elbland Dresden e.V.) oraz nadburmistrz Miśni komentuje:Marka Drezno i Kraina Łaby w międzyczasie bardzo dobrze zadomowiła się wśród touroperatorów jak i odwiedzających nas gości. Będziemy kontynuować rozszerzanie i optymalizację ofert turystycznych naszego regionu. Spory potencjał Raschke dostrzega w sektorze wypoczynku aktywnego. Segment wędrówek pieszych wykazuje szczególnie duży potencjał wzrostu, króremu wspaniale wyjść naprzeciw możemy Saksońskim Pieszym Szlakiem Wina (Sächsischer Weinwanderweg). Przez udoskonalenie infrastruktury i oferty wrażeń dla zwiedzających Szlak powinien stać się turystycznym produktem premium dla celów promocji ponadregionalnej - dodaje.
Rok 2020
W tym roku DMG realizować będzie obszerny projekt badania rynku obejmujący dozwoloną analizę zanonimizowanych danych pasywnych z sieci telefonii komórkowej, mającej dać dokładniejszy obraz na temat pochodzenia gości destynacji jak i ich zachowań na miejscu. Badania rynku stanowią podstawę naszych strategii i decyzji. W ten sposób możemy na czas rozpoznawać trendy w ruchu turystycznym i odpowiednio szybko reagować. Dzięki analizie danych z sieci telefonii komórkowej po raz pierwszy uzupełnimy dotychczasowy badawczy niedostatek dokładniejszych danych dotyczących turystów jednodniowych - mówi Corinne Miseer.
DMG wyraźnie obserwuje też zmiany zachowań turystów w kwestii organizacji podróży i dokonywania rezerwacji: więcej ruchu online, więcej turystów indywidualnych, także z zagranicy. Odpowiadamy na to częstszą obecnością na targach skierowanych do odbiorców końcowych, a także rozszerzaniem komunikacji online, przykładowo kampaniami w serwisach OTA - dodaje Miseer. Na stronach OTA obserwowana jest tendencja, że odwiedzający je nie tylko dokonują rezerwacji, ale i pozwalają się zainspirować do wyboru kolejnego celu swych wycieczek.
DMG z uwagą obserwuje oczywiście też stopień i rozwój zagrożenia koronawirusem oraz jego wpływ na ruch turystyczny, jest w tej kwestii także w stałym kontakcie z odpowiednimi instytucjami.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Ilu pasażerów obsłużyły lotniska regionalne?
Rekordowe ceny lastów poprawią wyniki touroperatorów?
Premier zapowiedział plan odmrożenia gospodarki.
Wyspa Wielkanocna wprowadza ograniczenia dla turystów
Niemiecka inwestycja na terenie Polski
AmRest zwalnia część pracowników
Turcja droższa niż przed rokiem?
