Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Pasażer zarezerwował lot z Fortalezy do Frankfurtu nad Menem z przesiadką zaplanowaną w Lizbonie, obsługiwaną przez przewoźnika TAP Air Portugal (TAP). Ów lot łączony został odwołany.
Aby uzyskać zwrot kosztów odwołanego lotu, TAP oferuje pasażerom alternatywę: albo natychmiastowy zwrot kosztów w formie bonów podróżnych poprzez wypełnienie formularza on-line, albo zwrot w innej formie, na przykład w postaci kwoty pieniężnej, pod warunkiem wcześniejszego skontaktowania się z obsługą klienta, aby ta przystąpiła do oceny sytuacji. Warunki akceptacji TAP stanowią, że jeżeli pasażer wybierze zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, wówczas zwrot kosztów biletu w formie kwoty pieniężnej jest wykluczony.
Pasażer złożył wniosek o zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, który otrzymał niezwłocznie pocztą elektroniczną. Dwa miesiące później przeniósł swoje prawa na spółkę Cobult, która zażądała od TAP zwrotu w formie kwoty pieniężnej odpowiadającej cenie odwołanego lotu w terminie 14 dni. Ponieważ TAP odmówił dokonania zwrotu, spółka Cobult wszczęła postępowanie przed sądami niemieckimi.
Sąd krajowy we Frankfurcie nad Menem zastanawia się nad wykładnią właściwego rozporządzenia, a dokładniej nad pojęciem "pisemnej zgody pasażera", która jest niezbędna do skorzystania ze zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. Zwrócił się do Trybunału z pytaniem, czy wymóg uzyskania "pisemnej zgody pasażera" stanowi formalny warunek uzyskania zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. W odpowiedzi Trybunał potwierdził, że uznaje się, iż pasażer udzielił "pisemnej zgody", gdy wypełnił formularz on-line na stronie internetowej przewoźnika lotniczego, w którym zdecydował się na tego rodzaju formę zwrotu, wyłączając tym samym zwrot w formie kwoty pieniężnej.
W tym celu konieczne jest, aby pasażer miał możliwość dokonania skutecznego i świadomego wyboru. Powinien zatem mieć możliwość wyrażenia w sposób świadomy zgody na zwrot kosztów biletu w formie bonu podróżnego, a nie w formie kwoty pieniężnej. Wymaga to, by przewoźnik lotniczy udzielił pasażerowi w sposób rzetelny jasnych i wyczerpujących informacji na temat różnych dostępnych mu sposobów zwrotu kosztów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Ryanair zapowiedział nowe, letnie połączenia z polskich lotnisk
Greckie władze wprowadzą nowe ograniczenia dla nieszczepionych
Dolny Śląsk rozpoczyna kampanię promocyjną
Enter Air podpisuje umowę na rynku francuskim i hiszpańskim
Grecja z nowym planem dla turystyki
Wzrost dochodów z turystyki w Tunezji
Zaskakujący pomysł na przyciągnięcie turystów
Północna Izba Gospodarcza: Kolejny lockdown zdziesiątkuje przedsiębiorstwa
Ryanair, Google oraz eDreams informują o osiągnięciu porozumienia
