Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager. ds. turystyki pielgrzymkowej
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Było blisko katastrofy
W niedzielę wieczorem w Nicei doszło do niebezpiecznego incydentu lotniczego, w którym dwa pełne pasażerów samoloty prawie zderzyły się na pasie startowym. Od katastrofy dzieliły je zaledwie metry.
Do zdarzenia doszło na lotnisku Nice Côte d Azur., gdy załoga tunezyjskich linii Nouvelair wykonująca lot BJ586 z Tunisu pomyliła pasy startowe. Otrzymali zezwolenie na lądowanie na pasie 04L, podczas gdy równoległy pas 04R był już zajęty przez samolot easyJet rejs U24706 zmierzający do Nantes. Piloci Nouvelair rozpoczęli zniżanie do niewłaściwego pasa, co doprowadziło do niebezpiecznej sytuacji.
Samolot Nouvelair przekroczył próg pasa 04R na wysokości 50 stóp nad ziemią, dopiero po niespełna 6 sekundach piloci zorientowali się, że pas nie jest pusty i samolot rozpoczął odejście na drugi krąg. W tym czasie samolot easyJet znajdował się na pasie 04R, a odległość między oboma samolotami była minimalna. Pasażerowie easyJet zgłaszali głośny hałas i silne wibracje w kabinie, a kapitan poinformował, że drugi A320 przeleciał nad nimi zaledwie trzy metry wyżej.
Incydent ten wywołał poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa lotów i został zgłoszony odpowiednim służbom. Wszczęto dochodzenie w celu ustalenia przyczyn pomyłki i zapobieżenia podobnym sytuacjom w przyszłości. Podczas tego zdarzenia była zła pogoda - panowała mgła i padał ulewny deszcz, a lotnisko w Nicei jest jednym z bardziej obciążonych portów lotniczych we Francji (14 mln pasażerów w 2023).
W tej sytuacji można by zapytać, dlaczego na lotniskach nie ma wsparcia komputerów w zakresie bezpieczeństwa? Taka bowiem sytuacja, jak przedstawiona tutaj - lądowanie na pas zajęty przez inną maszynę byłaby dla systemu komputerowego łatwa do wychwycenia i mogła by uprzedzić personel wieży / pilotów o zagrożeniu z wyprzedzeniem kilkudziesięciu sekund, gdy samolot zaczął schodzić na zły pas, a nie kilku sekund, gdzie potrzeba było szczęścia i refleksu, aby nie doszło do katastrofy.
Komentarze
Tagi:
RegioJet pojedzie z Warszawy do Belgii. Stara się też o zgodę na połączenia do Chorwacji
Łódzka branża turystyczna razem na Wigilii
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w Niemczech
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Best Western Hotels&Resorts z trzecim soft brandem w portfolio
Gminom brakuje strategii promocyjnych
Wizz Air pomoże członkom personelu pokładowego w uzyskaniu licencji pilota
Fly.pl: działania rządu potęgują chaos
Brussels Airlines porozumiał się ze związkami zawodowymi
Polska na cypryjskiej czerwonej liście
Polska turystyka wyjazdowa nie zwalnia tempa
Turyści częściej wybierają imprezy z dojazdem własnym
Bilety do Tatrzańskiego Parku Narodowego za symboliczną złotówkę
Tunezja wraca do oferty Thomasa Cooka
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej na Meetings Week Poland 2019
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Seksturystyka Polek na Bliskim Wschodzie
