Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Podróże biznesowe coraz ważniejsze dla niemieckiej turystyki
Cyfryzacja, globalizacja i ciągły rozwój formatów imprez kształtują sektor przyjazdowy niemieckiego rynku turystyki biznesowej.
Silne wzrosty w obszarze konferencji, kongresów i eventów równoważą spadki w sektorze klasycznych targów i wystaw. Segment tradycyjnych wyjazdów biznesowych jest na stałym poziomie. Te trendy pokrywają się z wynikami najnowszych analiz IPK International zamieszczonymi w World Travel Monitor oraz "barometrem spotkań i eventów" (MEBA) zaprezentowanym przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Imprezowych (EVVC) i Niemieckim Biurem Turystyki Kongresowej (GCB).
W 2018 roku odbyto ogółem 13,0 mln podróży w celach biznesowych do Niemiec z Europy, która jest największym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. To niewielki plus o 0,6 procent. Niemcy wciąż pozostają najważniejszym celem wyjazdów biznesowych Europejczyków, i to ze sporą przewagą nad Francją (4,9 mln) i Włochami (3,9 mln). - przekonuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Liczba Europejczyków, którzy przyjechali do Niemiec w ramach podróży biznesowych, wzrosła do 7 milionów, co stanowi wzrost o 4,5 procent. Czynnikiem napędowym tego wzrostu są kongresy i konferencje, które zaliczyły skok o 6,7 procent do 4,3 miliona, oraz wyjazdy motywacyjne i integracyjne, w których wzięło udział 0,65 miliona uczestników (plus 26,9 procent). Wymagania co do kreatywnych formatów imprez rosną. Pod tym względem Niemcy ze swoimi warunkami ramowymi - znakomitą infrastrukturą, zaawansowaniem technologicznym, gospodarczym i naukowym - wyróżniają się na globalnym rynku. - komentuje Petra Hedorfer.
Jednocześnie jednak liczba międzynarodowych gości przyjeżdżających z zamiarem wzięcia udziału w targach i wystawach ponownie zmniejszyła się o 4,9 procent do 2,04 miliona. Chociaż tradycyjne przyjazdy biznesowe z europejskich rynków źródłowych zanotowały spadek o 3,7 procent do 5,9 miliona, to jednak udział tego typu podróży w całym rynku turystyki biznesowej nadal utrzymuje się na poziomie 46 procent.
Zdecydowanie mniejszy segment podróży biznesowych z krajów zamorskich wzrósł za to ponadprzeciętnie w 2018 roku o siedem procent sięgając 2,5 miliona. Zarejestrowano 1,3 miliona przyjazdów na konferencje, kongresy i zjazdy, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
Spośród ogółem 412 milionów uczestników imprez w Niemczech, których przeanalizował MEBA 2018/2019, w 2018 roku 37,2 miliona przyjechało z zagranicy, co odpowiada udziałowi na poziomie dziewięciu procent. Z 2,1-procentowym plusem w stosunku do poprzedniego roku turystyka przyjazdowa wnosi znaczący wkład w pozytywny rozwój całego rynku MICE.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Hotelarze integrowali się pod żaglami
Rego-bis rozpocznie loty z Radomia
Małopolska Organizacja Turystyczna zakończyła kampanię na Litwie i Łotwie
Wchodzą w życie znowelizowane przepisy dot. roamingu w UE
Komisja Europejska rozluźni ograniczenia dot. pomocy państwa
Rośnie popularność urlopów poza wysokim sezonem
Od dziś w Austrii obowiązuje lockdown
Przewidywane straty przewoźników lotniczych rosną
Europejskiej stolicy grozi paraliż
Lato 2018 - Itaka znów liderem atrakcyjnych cen?
Marszałek województwa dolnośląskiego nakłada karę na POLREGIO
