Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Większość lotnisk regionalnych ma problemy z rentownością
Regionalne porty lotnicze mają problem z rentownością. Według specjalistów, tylko 1/3 lotnisk regionalnych zarabia na siebie, i co gorsza, ten stan nieprędko ulegnie zmianie.
Podczas konferencji "Lotnictwo Nowej Generacji - Strategie, Technologie, Rozwiązania" prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych" Artur Tomasik zwrócił uwagę na to, że w Polsce rentowne są jedynie te spośród lotnisk regionalnych, które odprawiają ponad 1,5 mln pasażerów. Są to Kraków, Modlin, Poznań, Katowice, Wrocław i Gdańsk. Jego zdaniem regionalne władze muszą się zastanowić czy chcą dopłacać do działalności niektórych lotnisk. Wprawdzie polskie lotniska obsługują z roku na rok coraz więcej pasażerów. Uwagę zwracają zwłaszcza takie lotniska jak Radom, czy Zielona Góra, które w 2016 roku obsłużyły poniżej 10 tys. pasażerów. Tak niewielka ilość pasażerów stawia pod znakiem zapytania sens istnienia lotniska. Szczególnie w przypadku Radomia, który znajduje się w stosunkowo niewielkiej odległości od obydwóch dobrze prosperujących warszawskich lotnisk.
Prezes ULC Piotr Samson już wcześniej podkreślał, że według prognoz urzędu, rynek w 2030 roku będzie blisko dwukrotnie większy niż obecnie, jednak już teraz widać, że ruch lotniczy rośnie szybciej niż oczekiwano. Prezes ULC zaakcentował także, że największe nasycenie ruchu występuje w głównych lotniskach Polski Centralnej, co w przyszłości może powodować problemy z przepustowością. Tego trendu nie wykazują lotniska regionalne obsługujące poniżej 1 mln pasażerów, gdzie w niektórych przypadkach mogą wystąpić problemy z uzyskaniem rentowności - więcej o perspektywach rynku przewozów lotniczych w Polsce pisaliśmy w aktualności Rynek lotniczy w Polsce rozwija się lepiej niż oczekiwano
Dużym zagrożeniem dla rozwoju regionalnych portów lotniczych może okazać się wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Już teraz Ryanair straszy likwidacją, albo w najlepszym przypadku znacznym okrojeniem liczby połączeń lotniczych na brytyjskie lotniska. Nietrudno domyślić się, że na pierwszy ogień do likwidacji pójdą połączenia z tych mniejszych portów lotniczych.
Także ewentualna budowa Centralnego Portu Lotniczego może okazać się gwoździem do trumny regionalnych lotnisk, zwłaszcza tych, które znajdują się w jego niedalekim sąsiedztwie. Zwłaszcza lotniska w Łodzi i Radomiu mogą spodziewać się problemów. Jeśli ten projekt zostanie zrealizowany i CPL rozpocznie działalność, to takie porty lotnicze jak Kraków, Wrocław czy Katowice poradzą sobie. Te mniejsze i położone bardziej centralnie - niekoniecznie. O ile rozpocznie działalność, ponieważ Europa zna przypadki budowania lotnisk, które nigdy nie rozpoczęły działalności - najbliższy nam przykład to Berlin Brandenburg International.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży alkoholu
Zaostrzone warunki wjazdu na Cypr
Sąd UE: Decyzja o pomocy dla Condora nieważna
Jakie hotele będą powstawać w Polsce?
Inicjatywa Gdańskiej Organizacji Turystycznej powalczy o prestiżowe wyróżnienie
Polski touroperator rozpoczyna działalność na Litwie
Travelist: turyści zwracają się w stronę zagranicznych wyjazdów
Kulinaria zaczynają odgrywać coraz większą rolę w promocji turystycznej
Kędzierzyn-Koźle wprowadza nową aplikacje dla turystów
Kwarantanna w gwiazdkowych hotelach
Na czym powinien opierać się rozwój turystyki?
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków turystycznych
WTTC: zagrożone miliony miejsc pracy w turystyce
Rada UE postuluje przywrócenie ograniczeń podróży dla Ukrainy i Singapuru
Ostatni tydzień roku w biurach podróży
Rosną ceny wycieczek na popularnych kierunkach
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Rozpoczęła się sprzedaż lata 2024
