Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Wstrzymanie lotów - jakie obowiązki ma touroperator wobec turystów?
Zamknięcie granic, choć decyzja ta jest konieczna, w kontekście walki w epidemią koronawirusa, a być może nawet nieco spóźniona, spowoduje kolejne trudności dla touroperatorów.
W nocy z soboty na niedzielę, zostaną zawieszone międzynarodowe połączenia lotnicze i kolejowe. Choć, na szczęście, mamy niski sezon, to część turystów przebywa w tej chwili za granicami i będzie trzeba ich sprowadzić z powrotem do Polski. O tym, jakie obowiązki mają organizatorzy turystyki w tym momencie informuje specjalista z zakresu prawa turystycznego, dr Piotr Cybula.
Ministerstwo Rozwoju podało, że do kraju wpuszczone zostaną samoloty czarterowe z Polakami na pokładach. Obywatele będą mogli wrócić do Polski także transportem kołowym, czyli samochodami osobowymi, busami i autokarami. Natomiast wszystkie międzynarodowe pasażerskie połączenia lotnicze i kolejowe zostaną zawieszone.
Dr Cybula wskazuje, że w pierwszej kolejności touroperatorzy powinni zwrócić uwagę na art. 48 ust. 11 ustawy o imprezach turystycznych - W przypadku gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu podróżnego do kraju zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator turystyki ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w umowie o udział w imprezie turystycznej, przez okres do 3 nocy.
Dodatkowo na mocy art. 52 tej samej ustawy, organizator jest zobowiązany do udzielenia klientom pomocy, a w szczególności do informacji dot. świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych i pomocy konsularnej, a także pomocy w skorzystaniu ze środków do porozumiewania się na odległość i skorzystaniu ze świadczeń zastępczych. W zaistniałych okolicznościach świadczeniem zastępczym może być np. zapewnienie lotu do kraju z którego możliwy byłby transport podróżnego do polski innym środkiem transportu lub też w ogóle transport do kraju innym środkiem transportu - pisze dr Cybula. Więcej szczegółów na blogu prawoturystyczne.com
Organizator ma prawo żądać zapłaty, za udzielenie tej pomocy tylko w przypadku, kiedy skorzystanie z niej zostało spowodowane niedbalstwem turysty. Więc jak wskazuje dr Cybula, w sytuacji epidemii, te dodatkowe koszty, co do zasady obciążą touroperatorów, zaznaczając jednak, że szczególne okoliczności konkretnego przypadku mogą powodować konieczność nieco odmiennej ich oceny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Nowocześnie na Podkarpackim Forum Turystyki
Co się działo podczas VI Kulinarnego Festiwalu Kwiatów Jadalnych?
Rozważania nad przywróceniem kwarantanny kolejnym problemem turystyki
Komisja Europejska robi krok w stronę likwidacji zmiany czasu
Które miasta zyskują na popularności wśród turystów?
Znany piłkarz ambasadorem odpowiedzialnej turystyki
PKP InterCity zostawia pasażerów na pastwę losu
Polska ureguluje wynajem mieszkań przez Airbnb
Wyniki branży turystycznej mogą zostać osłabione
NKlient - Panel klienta w biurze agencyjnym
Francuska atrakcja turystyczna ewakuowana
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi niepełnosprawnościami
Polregio uruchamia dodatkowe trasy na wakacje
Turcja uruchomiła program certyfikacji sanitarnej dla branży turystycznej
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą kraju
Turyści chętniej spędzają Wielkanoc z biurami podróży
