Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
Polskie lotniska wśród liderów wzrostów
ACI: Kraków Airport wśród lotnisk notujących największe wzrosty
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości lotnictwa
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i VIP
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi niepełnosprawnościami
ACI EUROPE, stowarzyszenie branżowe reprezentujące europejskie porty lotnicze, opublikowało wytyczne dla portów lotniczych pomagających pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami.
Najnowsze dane Eurostatu szacują, że 1 na 4 osoby dorosłe w UE cierpi na jakąś formę niepełnosprawności, a około 80% tych schorzeń jest niewidocznych. Pasażerowie z niewidoczną lub mniej widoczną niepełnosprawnością byli w przeszłości zaliczani do szerszej kategorii pasażerów wymagających pomocy na lotnisku i jako tacy byli uwzględniani w usługach pomocy na lotnisku. Opracowanie tych dedykowanych wytycznych odzwierciedla szybko zmieniający się kontekst, w którym dostępność i włączenie nabrały nowego impetu. Wymaga to maksymalnego uwzględnienia potrzeb i oczekiwań pasażerów, w tym większej świadomości na temat warunków niewidocznych. Porty lotnicze podejmują aktywne kroki, aby sprostać tym potrzebom.
Wytyczne opierają się na wieloletnim doświadczeniu europejskich portów lotniczych w trosce o najbardziej bezbronnych pasażerów i gości, a także dodatkowo poszerzają wiedzę na temat doświadczeń pasażerów wygenerowaną przez dedykowaną sieć ekspertów ACI EUROPE: Komitet ds. Ułatwień i Obsługi Klienta tej organizacji.
"Pomoc pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami" to narzędzie wspierające porty lotnicze w głębszym zrozumieniu potencjalnego zakresu niewidocznych niepełnosprawności i związanych z nimi barier w podróżowaniu. Ponadto pomaga nawigować w procesie przetwarzania wrażliwych informacji pasażerów dotyczących ich potrzeb i oczekiwań, aby zapewnić im najlepszą opiekę podczas całej podróży. Zwiększając świadomość na temat niepełnosprawności i dostosowując swoje usługi, porty lotnicze mogą zapewnić tym pasażerom takie same prawa do swobodnego przemieszczania się, wolności wyboru i niedyskryminacji, które stanowią zasady przewodnie prawa Unii Europejskiej.
Podróżowanie jest podstawowym prawem wszystkich i naszym wspólnym obowiązkiem jest zapewnienie dostępności lotnisk w całej Europie dla wszystkich. Niniejszy dokument stanowi wskazówkę dla organów zarządzających portami lotniczymi i ich interesariuszy, oferując praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak pomagać pasażerom z niewidocznymi niepełnosprawnościami w sposób empatyczny i pełen szacunku. Razem możemy sprawić, że podróże lotnicze będą bardziej włączające, zapewniając podróż każdemu pasażerowi godność, szacunek i równy dostęp do cudów naszego świata - mówi Olivier Jankovec, dyrektor generalny ACI EUROPE.
Opublikowane wytyczne zawierają obszerną bazę studiów przypadków pochodzących od członków ACI EUROPE i organizacji partnerskich, stanowiących praktyczny podręcznik gotowych rozwiązań. Wkłady wniosły: Aena, międzynarodowy port lotniczy w Atenach, port lotniczy w Dublinie, port lotniczy Londyn-Gatwick, ENAC i port lotniczy w Manchesterze. Można je znaleźć pod adresem www.aci-europe.org
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Rozważania nad przywróceniem kwarantanny kolejnym problemem turystyki
Komisja Europejska robi krok w stronę likwidacji zmiany czasu
Które miasta zyskują na popularności wśród turystów?
Postawa piłkarzy pomaga w promocji turystycznej Chorwacji
PHH szkoli zespoły sprzedażowe
Lufthansa zażegnała groźbę strajków na rok
Polska ureguluje wynajem mieszkań przez Airbnb
Wyniki branży turystycznej mogą zostać osłabione
NKlient - Panel klienta w biurze agencyjnym
Sąd zakazał, miasto dalej chce pobierać
Kayak startuje z nową aplikacją
Hotel w bazie Wehrmachtu jako atrakcją Świnoujścia?
Polregio uruchamia dodatkowe trasy na wakacje
Turcja uruchomiła program certyfikacji sanitarnej dla branży turystycznej
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą kraju
Turyści chętniej spędzają Wielkanoc z biurami podróży
Chcą ściągnąć młodych Niemców do Polski
ULC: dobre pierwsze półrocze dla polskich lotnisk
