Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Lubuskie potrzebuje strategii promocji
Na początku roku urzędnicy województwa lubuskiego zapowiadali stworzenie interaktywnej strony internetowej z atrakcjami turystycznymi, strategii marki oraz kampanie reklamowe w całej Polsce. Jednak promocja regionu zakończyła się właśnie na tych obietnicach - pisze Gazeta Wyborcza.
Zdaniem gazety ze wszystkich założeń, jakie w lutym wymieniała Natalia Wojciechowska-Walewska, odpowiedzialna za promocje województwa, zostało zrealizowane tylko jedno. Utworzono multimedialną prezentację walorów gospodarczych województwa.
Niestety, główne zadanie, jakim było opracowanie strategii marki "Lubuskie" z konkursem na logo województwa, utknęło na biurkach urzędników. Nie powstała też interaktywna strona internetowa województwa zawierająca dane na temat walorów turystycznych, z możliwością rezerwacji miejsc noclegowych. Do końca stycznia miały zostać przygotowane mapy tras rowerowych, konnych oraz pieszych w czterech językach na papierze oraz w internecie. Jednak żadna wersja nie powstała. Urzędnicy zaznaczają się, że cały czas nad tym pracują. Nie ma również multimedialnego przewodnika po lubuskich zabytkach, fortyfikacjach oraz miejscach ciekawych dla wielbicieli ptaków.
Natalia Wojciechowska-Walewska przyznaje, że kilka rzeczy się jednak udało. Wśród nich wymienia między innymi kampanię tożsamościową w mediach z okazji Dnia Województwa. Niestety, widownia gorzowskiego amfiteatru podczas lubuskiego święta była raczej pusta, a ludzie przyszli wyłącznie na koncert zespołu Raz Dwa Trzy.
Nie udało się też w tym roku zorganizować Lubuskiego Lata Filmowego w Łagowie.
Niestety, gminy przekonały się, że nie mogą liczyć na władze województwa - zauważa gazeta. Dlatego też same przygotowują filmy promocyjne i walczą o turystów. Lubrza i Świdnica pod tym względem mogą konkurować z największymi lubuskimi miastami.
Województwo potrzebuje strategii promocji, która odpowie co jest produktem wartym reklamy i który ma szanse zaistnienia na rynku. Chociaż strategia rozwoju województwa istnieje, ale tylko w formie ogólników. Według Wojciechowskiej-Walewskiej województwo potrzebuje pomocy fachowej firmy zewnętrznej, która ogarnie całe województwo i wyszuka jego najmocniejsze atuty. Jednak ani były zarząd, ani obecny nie podjął decyzji w tej sprawie.
Odwołany marszałek Krzysztof Szymański stawiał na turystykę, jednak tylko werbalnie. Natomiast obecny gospodarz województwa Maciej Jabłoński we wszystkich wystąpieniach podkreśla, że najważniejsza jest gospodarka.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Prezydencki zameczek w Wiśle bije rekordy
Wizz Air przejmuje loty Centralwings
Granica Hiszpania-Giblartar zamknięta
Nadbagaż w Centralwings można odprawiać on-line
Polska na targach turystyki biznesowej w Brukseli
Meksykański przemysł turystyczny zdrowieje
Darmowy Internet w nadmorskich kurortach
Polscy turyści zamieszani w przemyt złota?
Podpisano umowę na wykonanie raportu środowiskowego dla lotniska w podlaskim
Drugi sezon ośrodka narciarskiego Meander Ski w Orawicach
