Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Browary celują w gastronomię
Producenci piwa podejmują coraz szerzej zakrojone działania, aby na większą skalę wkroczyć do gastronomii. Dotychczasowy udział w tym sektorze jest ich zdaniem niezadowalający, a do tego wciąż istnieją pola, na których można zwiększyć swoja ofertę.
Firmy browarnicze zaczynają powoli odczuwać, że możliwości na rozbudowanie dystrybucji stają się coraz bardziej ograniczone. Pozostaje jednak jeszcze sektor gastronomii, który zdaniem branży piwowarskiej może kupować więcej złotego trunku. "Przy nasyconym rynku, trzeba wykorzystać także tę niszę" - twierdzi Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
Do lokali gastronomicznych zaczyna się wprowadzać nową ofertę. Kompania Piwowarska postanowiła zaproponować lokalom gastronomicznym piwo z tanka. Niepasteryzowany trunek trafił już do kilkudziesięciu lokali. "W Polsce piwo w gastronomii nie jest pozycjonowane tak, jak mogło by być, dlatego budowanie kultury piwa w gastronomii i jego wartości jest jeszcze przed nami. Gastronomia dla nas jako dla branży jest jeszcze sporym wyzwaniem" - przyznaje Bławat.
Sposobem na zainteresowanie klientów spożywaniem piwa jest podkreślanie zróżnicowanej jakości trunków i zwracanie uwagi na smak podawanego napoju. "Zanim branża pójdzie w stronę kształcenia sommelierów piwa, to przed nami jest jeszcze także kształtowanie wiedzy konsumentów i wiedzy w gastronomii. Stąd ogromna praca przed nami, taka jaką wykonała na przykład branża winiarska" - potwierdza prezes Browarów Polskich.
Sposobem na przekonanie restauratorów i właścicieli pubów na rozszerzenie dotychczasowej oferty jest stworzenie nowych, atrakcyjnych propozycji. Browary szukają więc sposobów, aby zainteresować odbiorców specjalnymi ofertami. Pojawiają się wiec na przykład piwa markowe, które browary mają nadzieje wprowadzić do gastronomii. "W momencie, gdy rynek jest nasycony lagerami, to właśnie jest dobry moment nie tylko dla piw smakowych, ale też gastronomicznych" - zauważa Bławat.
Badania wskazują, że statystyczny Polak wypija 98 litrów piwa rocznie. Pomimo tak dużej popularności trunku, udział gastronomii w sprzedaży piwa wynosi jedynie 10 procent. Jak pokazują wyniki notowane w innych krajach, może być lepiej. W Czechach w gastronomii sprzedawane jest 50 procent produkcji piwa, natomiast w Portugalii aż 70 procent.
Największym obecnie producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, której udziały w rynku wynoszą ok. 40 proc. Na kolejnym miejscu plasuje się Grupa Żywiec z udziałami ok. 30 proc.. Trzecim pod względem ilości producentem piwa jest Carlsberg Polska - ok. 15 proc. rynku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Franczyzobiorcy wypowiadają wojnę McDonald`s
W Balicach zapłacą pasażerowie
Nowi touroperatorzy w systemie TOM
Gwiazdki hotelowe nie gwarantują sukcesu
Nowa atrakcja turystyczna pod Madrytem
Amadeus pozwoli zarobić liniom lotniczym
