Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Browary celują w gastronomię
Producenci piwa podejmują coraz szerzej zakrojone działania, aby na większą skalę wkroczyć do gastronomii. Dotychczasowy udział w tym sektorze jest ich zdaniem niezadowalający, a do tego wciąż istnieją pola, na których można zwiększyć swoja ofertę.
Firmy browarnicze zaczynają powoli odczuwać, że możliwości na rozbudowanie dystrybucji stają się coraz bardziej ograniczone. Pozostaje jednak jeszcze sektor gastronomii, który zdaniem branży piwowarskiej może kupować więcej złotego trunku. "Przy nasyconym rynku, trzeba wykorzystać także tę niszę" - twierdzi Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
Do lokali gastronomicznych zaczyna się wprowadzać nową ofertę. Kompania Piwowarska postanowiła zaproponować lokalom gastronomicznym piwo z tanka. Niepasteryzowany trunek trafił już do kilkudziesięciu lokali. "W Polsce piwo w gastronomii nie jest pozycjonowane tak, jak mogło by być, dlatego budowanie kultury piwa w gastronomii i jego wartości jest jeszcze przed nami. Gastronomia dla nas jako dla branży jest jeszcze sporym wyzwaniem" - przyznaje Bławat.
Sposobem na zainteresowanie klientów spożywaniem piwa jest podkreślanie zróżnicowanej jakości trunków i zwracanie uwagi na smak podawanego napoju. "Zanim branża pójdzie w stronę kształcenia sommelierów piwa, to przed nami jest jeszcze także kształtowanie wiedzy konsumentów i wiedzy w gastronomii. Stąd ogromna praca przed nami, taka jaką wykonała na przykład branża winiarska" - potwierdza prezes Browarów Polskich.
Sposobem na przekonanie restauratorów i właścicieli pubów na rozszerzenie dotychczasowej oferty jest stworzenie nowych, atrakcyjnych propozycji. Browary szukają więc sposobów, aby zainteresować odbiorców specjalnymi ofertami. Pojawiają się wiec na przykład piwa markowe, które browary mają nadzieje wprowadzić do gastronomii. "W momencie, gdy rynek jest nasycony lagerami, to właśnie jest dobry moment nie tylko dla piw smakowych, ale też gastronomicznych" - zauważa Bławat.
Badania wskazują, że statystyczny Polak wypija 98 litrów piwa rocznie. Pomimo tak dużej popularności trunku, udział gastronomii w sprzedaży piwa wynosi jedynie 10 procent. Jak pokazują wyniki notowane w innych krajach, może być lepiej. W Czechach w gastronomii sprzedawane jest 50 procent produkcji piwa, natomiast w Portugalii aż 70 procent.
Największym obecnie producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, której udziały w rynku wynoszą ok. 40 proc. Na kolejnym miejscu plasuje się Grupa Żywiec z udziałami ok. 30 proc.. Trzecim pod względem ilości producentem piwa jest Carlsberg Polska - ok. 15 proc. rynku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Franczyzobiorcy wypowiadają wojnę McDonald`s
W Balicach zapłacą pasażerowie
Nowi touroperatorzy w systemie TOM
Gwiazdki hotelowe nie gwarantują sukcesu
Nowa atrakcja turystyczna pod Madrytem
Amadeus pozwoli zarobić liniom lotniczym
