Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent w Chorwacji
- Pilot wycieczek Włochy, Francja, UK
- Pilot do Budapesztu 28-31.05.25
- Rezydent w EXIMTOURS
- Biuro podróży w Warszawie zatrudni pracowników
- Grecja 2025! Przewodnik, Pracownik...
- PRODUCT MANAGER
- Z-ca Kierownika / Specjalista ds. turystyki...
- Kosmetyki hotelowe
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
Grecki Urząd Podatkowy zachęca turystów do zabierania paragonów
W ramach walki z uchylaniem się od płacenia podatków przez greckich przedsiębiorców, tamtejsze władze podatkowe ponownie rozpoczęły kampanię "Apodixi Please", zachęcając turystów, aby prosili o rachunki za dokonywane transakcje - poinformował serwis GTP.
Grecki Niezależny Urząd Dochodów Publicznych (AADE) po raz kolejny rozpoczął kampanię "Apodixi Please", która informuje turystów o przysługujących im prawach konsumenckich i wzywa ich do zabierania rachunków za transakcje w Grecji. "To takie proste powiedzieć po grecku: "Apódixi please"! zachęca AADE - "Używając swojej karty i prosząc o rachunek pomagasz greckiej administracji podatkowej pobierać podatki, które są już wliczone w cenę, którą płacisz. Praktycznie przyczyniasz się do finansowego ożywienia Grecji i oferujesz nam możliwość zapewnienia Ci jeszcze lepszych usług następnym razem, gdy przyjedziesz do naszego kraju" .
Poprzez kampanię AADE zamierza podjąć walkę z uchylaniem się od płacenia podatków, które w popularnych greckich ośrodkach turystycznych jest na porządku dziennym.
Plakaty kampanii "Apodixi Please" można zobaczyć w strefach odbioru bagażu na wszystkich głównych lotniskach w Grecji (Ateny, Saloniki, Chania, Mykonos, Santorini, Korfu, Rodos itp.). Kampania pojawia się również na wybranych zagranicznych stronach internetowych poprzez banery.
"Restauracje, bary, kawiarnie, sklepy i ogólnie rzecz biorąc, prawie wszyscy dostawcy towarów są zobowiązani do posiadania elektronicznych kas fiskalnych i nie mogą wystawiać pokwitowań, które są pisane odręcznie lub drukowane na zwykłym papierze" wyjaśnia AADE na stronie internetowej, zaznaczając, że wszyscy dostawcy towarów i usług w Grecji są zobowiązani do wystawiania rachunków swoim klientom.
Turyści są również informowani, że nie są zobowiązani do zapłaty, jeśli nie otrzymają paragonu za usługę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Przychody ze sprzedaży w Rainbow wciąż na
Jest decyzja w sprawie gwarancji Join
Wakacje.pl świętują milion
Dział aktualności dnia:
Jest decyzja w sprawie gwarancji Join
PLL LOT mają tymczasowego
Starsze aktualności:
WTTC: sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje
Władze Wenecji ograniczą liczebność grup
Kontrole na granicy ze Słowacją znów
Zmiana lidera kierunku na city
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla
Grecos promuje Grecję
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
TUI wznawia działalność, pierwsi turyści już w hotelach
Włochy sprzeciwiają się nowej polityce bagażowej Wizz Air i Ryanair
Itaka nagrodziła olimpijczyków
Rząd rozszerzy pomoc dla firm turystycznych
Rośnie ruch na lotniskach regionalnych
Organizator turystyki złożył wniosek o ogłoszenie niewypłacalności
Czy wystraszeni konsumenci będą kupować zagraniczne wycieczki?
PZOT: Sprzedaż w biurach rośnie
Środki ostrożności na ITB Berlin
Które paszporty mają największą siłę?
Nadmorscy hotelarze apelują do ministerstwa
Przedsiębiorcy mogą się zgłaszać do akcji Polska Zobacz Więcej
Wypadek w atrakcji turystycznej - są ofiary
eSky zmienia model obsługi klienta
Lufthansa umożliwi dokonanie płatności przy stanowiskach odprawy
Rozporządzenie wprowadzające nowe ograniczenia opublikowane
Katastrofa samolotu czarterowego w RPA
Air France-KLM przedstawia strategię na nadchodzące 5 lat