Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Na co trzeba uważać przy polskich turystach?
Polski turysta na wakacjach bywa coraz bardziej wymagający. Niemal każdy chce poczuć się jak w swoim własnym domu. Jednak bardzo często, słowo dom", jest w przypadku gości traktowane zbyt dosłownie. Wyniki ankiety Nocowanie.pl pokazują, jak nietypowe bywają nawyki podróżnych.
Goście obiektów noclegowych w Polsce mają swoje przyzwyczajenia, a czasem - roztargnienie. Z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród 200 partnerów wynika, że aż 67% właścicieli znajduje w pokojach jedzenie pozostawione w lodówkach, a niemal połowa - ubrania i bieliznę (48%) oraz ładowarki (43%). Na liście często zapominanych rzeczy pojawiają się też kosmetyki (39%) i dziecięce zabawki (15%). Najwięcej przedmiotów zostaje w kuchni i łazience. Zdarza się, że właściciel musi dzwonić do gościa z pytaniem, czy czegoś nie zapomniał - np. ładowarki czy kosmetyków mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl.
Niestety działa to także w drugą stronę, goście zabierają "pamiątki", najczęściej drobne przedmioty, takie jak sztućce i naczynia (46%) czy ręczniki (41%). Gospodarze przyznają, że zdarza się też zabranie hotelowych kosmetyków (15%) lub dekoracji (11%). Niektóre przypadki zaskakują - właściciele zgłaszają zniknięcia gipsowej głowy marynarza, wyniesione przyrządy do kominka, pościel firmowa zmieniona na tańszą, żarówki, a nawet elementy wystroju wnętrza. Największą wartość - ponad 3 tysiące złotych - miała ważąca 200 kilogramów odśnieżarka, która zginęła z podwórka górskiego pensjonatu. Zdarzały się też przypadki kradzieży telewizorów dodaje ekspertka.
Jak właściciele reagują na zguby i straty? Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że pozostawione przedmioty odsyła przedmioty rzadko (59%), a tylko 11% mówi, że robi to często. W przypadku strat, warto podkreślić, że tylko 4% obiektów zawsze stosuje kaucje, a 13% - czasami. Ponad połowa nie planuje ich wprowadzać. Mimo to właściciele oceniają uczciwość swoich gości bardzo wysoko - średnia wynosi 4,48 w pięciostopniowej skali. Polski turysta w większości jest uczciwy, ale bywają zaskakujące historie. Wśród nietypowych zgub były np. protezy zębowe, a wśród wyniesionych rzeczy - gaśnica czy młynek do kawy sprzed 60 lat podsumowuje Rzeszutek.
Z relacji niektórych partnerów wynika, że goście często zostawiają po sobie miłe niespodzianki - odręczne liściki z podziękowaniami, urocze rysunki od dzieci czy drobne napiwki starannie schowane w ręcznikach. Takie gesty nie tylko wywołują uśmiech na twarzach gospodarzy, ale również budują poczucie wzajemnego szacunku i wdzięczności. Dla wielu partnerów to właśnie te drobne chwile przypominają, dlaczego warto dzielić się swoim miejscem z innymi.
TOP 5 najczęściej pozostawianych przedmiotów:
- Jedzenie w lodówce - 67%
- Bielizna i ubrania - 48%
- Ładowarki i kable - 43%
- Kosmetyki - 39%
- Zabawki dziecięce - 15%
Najbardziej zaskakujące przedmioty, które "zniknęły":
- gaśnica i kinkiety łazienkowe,
- pilot do telewizora,
- suszarka na pranie,
- ozdoba gipsowa - głowa marynarza,
- cztery komplety pościeli wymienione na tańsze,
- ręczny młynek do kawy z lat 60.,
- łyżeczka, która zaginęła, odnalazła się rok później, przy wizycie tego samego gościa,
- wyniesione przyrządy do kominka, kosze i zabrane sanki z wyposażenia obiektu.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Starsze aktualności:
Na co trzeba uważać przy polskich
Jak firmy windykacyjne oceniają branżę
Limit płynów będzie zniesiony, ale dla
Dwa kraje zostaną objęte unijnym
Kolejny sportowy minister
TUI kupuje akcje innego
Europejscy turyści nie tracą chęci do
GUS: Rośnie liczba noclegów rezerwowanych za pomocą
Co jest problemem w transporcie na
NIK skontrolowała lotnisko w Modlinie
ZRPL: drugi kwartał fatalny dla regionalnych portów lotniczych
Niemcy złagodzą przepisy covidowe
UTK podsumowuje wakacyjne kontrole pociągów
Small Planet Airlines traci certyfikat
Szczyrk 2.0 - wielkie plany małego miasta
Awaria promu na Morzu Bałtyckim
Słowacja otworzy się dla zaszczepionych turystów
Macedonia Północna i Albania robią kolejny krok w stronę Unii Europejskiej
Jak odnosić korzyści współpracując z blogerami?
PIT i PPL nawiązują bliższą współpracę
Ponad 22 tys. gości na Targach EuroGastro i WorldHotel 2019
