TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Na co trzeba uważać przy polskich turystach?

Polski turysta na wakacjach bywa coraz bardziej wymagający. Niemal każdy chce poczuć się jak w swoim własnym domu. Jednak bardzo często, słowo dom", jest w przypadku gości traktowane zbyt dosłownie. Wyniki ankiety Nocowanie.pl pokazują, jak nietypowe bywają nawyki podróżnych.


Goście obiektów noclegowych w Polsce mają swoje przyzwyczajenia, a czasem - roztargnienie. Z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród 200 partnerów wynika, że aż 67% właścicieli znajduje w pokojach jedzenie pozostawione w lodówkach, a niemal połowa - ubrania i bieliznę (48%) oraz ładowarki (43%). Na liście często zapominanych rzeczy pojawiają się też kosmetyki (39%) i dziecięce zabawki (15%). Najwięcej przedmiotów zostaje w kuchni i łazience. Zdarza się, że właściciel musi dzwonić do gościa z pytaniem, czy czegoś nie zapomniał - np. ładowarki czy kosmetyków mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl.

Niestety działa to także w drugą stronę, goście zabierają "pamiątki", najczęściej drobne przedmioty, takie jak sztućce i naczynia (46%) czy ręczniki (41%). Gospodarze przyznają, że zdarza się też zabranie hotelowych kosmetyków (15%) lub dekoracji (11%). Niektóre przypadki zaskakują - właściciele zgłaszają zniknięcia gipsowej głowy marynarza, wyniesione przyrządy do kominka, pościel firmowa zmieniona na tańszą, żarówki, a nawet elementy wystroju wnętrza. Największą wartość - ponad 3 tysiące złotych - miała ważąca 200 kilogramów odśnieżarka, która zginęła z podwórka górskiego pensjonatu. Zdarzały się też przypadki kradzieży telewizorów dodaje ekspertka.

Jak właściciele reagują na zguby i straty? Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że pozostawione przedmioty odsyła przedmioty rzadko (59%), a tylko 11% mówi, że robi to często. W przypadku strat, warto podkreślić, że tylko 4% obiektów zawsze stosuje kaucje, a 13% - czasami. Ponad połowa nie planuje ich wprowadzać. Mimo to właściciele oceniają uczciwość swoich gości bardzo wysoko - średnia wynosi 4,48 w pięciostopniowej skali. Polski turysta w większości jest uczciwy, ale bywają zaskakujące historie. Wśród nietypowych zgub były np. protezy zębowe, a wśród wyniesionych rzeczy - gaśnica czy młynek do kawy sprzed 60 lat podsumowuje Rzeszutek.

Z relacji niektórych partnerów wynika, że goście często zostawiają po sobie miłe niespodzianki - odręczne liściki z podziękowaniami, urocze rysunki od dzieci czy drobne napiwki starannie schowane w ręcznikach. Takie gesty nie tylko wywołują uśmiech na twarzach gospodarzy, ale również budują poczucie wzajemnego szacunku i wdzięczności. Dla wielu partnerów to właśnie te drobne chwile przypominają, dlaczego warto dzielić się swoim miejscem z innymi.

TOP 5 najczęściej pozostawianych przedmiotów:

  1. Jedzenie w lodówce - 67%
  2. Bielizna i ubrania - 48%
  3. Ładowarki i kable - 43%
  4. Kosmetyki - 39%
  5. Zabawki dziecięce - 15%


Najbardziej zaskakujące przedmioty, które "zniknęły":
  • gaśnica i kinkiety łazienkowe,
  • pilot do telewizora,
  • suszarka na pranie,
  • ozdoba gipsowa - głowa marynarza,
  • cztery komplety pościeli wymienione na tańsze,
  • ręczny młynek do kawy z lat 60.,
  • łyżeczka, która zaginęła, odnalazła się rok później, przy wizycie tego samego gościa,
  • wyniesione przyrządy do kominka, kosze i zabrane sanki z wyposażenia obiektu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy polscy turyści rzeczy zostawiane w hotelu pensjonacie noclegowych obiektach kradzieże zabierane




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję