Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Czy Polacy są już kłopotliwym klientem?
Krótsze pobyty, rosnące wymagania, nietypowe prośby - gospodarze opisali zmiany w zachowaniach turystów. Na podstawie ankiety, którą którą serwis nocowanie.pl przeprowadził wśród obiektów noclegowych, poznaliśmy najbardziej nietypowe prośby, wymagania i cechy typowe dla polskiego turysty.
Według badania przeprowadzonego przez Nocowanie.pl wśród 500 partnerów serwisu, polski turysta w 2025 roku częściej wybiera krótkie pobyty, stawia wyższe wymagania - a jednocześnie szuka korzystnej ceny. Właściciele obiektów zwracają też uwagę na rosnącą liczbę nietypowych próśb i oczekiwań gości.
Ponad 55% ankietowanych właścicieli prowadzi swój obiekt od ponad 10 lat - doskonale więc widzą zmiany w zachowaniach klientów. Blisko 30% z nich zauważa zdecydowane zmiany w sezonie 2025. Najczęściej wymieniane to krótszy czas pobytu, większa liczba rezerwacji "last minute" i wyższe wymagania co do standardu - bez gotowości do dopłaty. Goście coraz częściej szukają noclegu na jedną lub dwie noce, a jednocześnie mają oczekiwania jak w hotelu pięciogwiazdkowym. To wyzwanie dla gospodarzy, szczególnie w szczycie sezonu mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl.
Z ankiety wynika, że polscy turyści to bardzo zróżnicowana grupa. Właściciele opisują ich zarówno jako sympatycznych i ciekawych świata, jak i roszczeniowych. Duża część gości jest kulturalna i zostawia porządek, ale coraz częściej trafiają się tacy, którzy chcą luksusów za darmo relacjonuje jeden z gospodarzy. Inny dodaje Polski turysta lubi się targować - wysokie wymagania, ale zapłacić nie chce. Albo przyjeżdża wcześniej i wyjeżdża później bez dopłaty.
Wśród opisywanych cech pojawiają się też pozytywy Moi goście to osoby kulturalne, miłe i ciekawe regionu. Często otrzymuję od nich w podziękowaniu drobne upominki. W ankiecie gospodarze podzielili się też najciekawszymi prośbami gości. Na liście znalazły się zarówno prozaiczne "przyjazd o 3 w nocy", "wyniesienie telewizora z pokoju, bo przeszkadzał ciężarnej żonie", jak i bardziej zaskakujące: "dostarczanie kocyków o północy", "przyjazd z koniem" czy "wycięcie drzewa, bo śpiew ptaków przeszkadzał".
Z badań serwisu nocowanie.pl wynika, że choć właściciele doceniają sympatyczne usposobienie i szacunek dla gospodarza, to niemal połowa wskazuje marudzenie i roszczeniowość jako najtrudniejsze zachowania gości. Co piąty gospodarz ocenia też, że Polacy pytają coraz częściej o dodatkowe atrakcje lub udogodnienia - ale ponad 38% nie zauważa zmian w tym zakresie. Polski turysta staje się coraz bardziej świadomy i wymagający. Obiekty noclegowe muszą się dostosowywać - od elastycznych terminów rezerwacji po dodatkowe udogodnienia. Widzimy jednak, że wciąż ogromna grupa gości to osoby kulturalne i otwarte na lokalne atrakcje podsumowuje Agnieszka Rzeszutek z Nocowanie.pl.
TOP najbardziej nietypowych próśb gości
- Nalanie i podgrzanie dużego basenu, bo pani chciała zdjęcie z flamingiem
- "Czy mogę odstąpić pół litra?"
- Montaż dodatkowego oświetlenia w łazience mimo braku możliwości technicznych
- Prośba o podwózkę lub zrobienie zakupów dla gości bez samochodu
- Wstawienie roweru do pokoju na 2. piętrze mimo dostępnej przechowalni na parterze
- Zaopatrzenie w naczynie do gotowania na parze
- Wymiana poduszek co 2 dni - bo jedna za twarda, inna za miękka
- Prośba o bukiet kwiatów polnych i pływające świece za 30 zł ("bo można nazrywać za darmo")
- Schody dla pieska, aby mógł wejść na łóżko
- Rozwieszenie liny między domkami "do chodzenia po niej"
- Trzywarstwowy papier toaletowy - ale z grubszymi warstwami
- Wyczyszczenie jeziora
Niestety w ankiecie nie uwzględniono oceny innych przyjeżdżających do Polski nacji, więc można tylko zgadywać, że Polacy są dość trudnymi klientami.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Lotnisko w Modlinie podpisuje nową umowę
First minute dalej lepsze niż
Lublin będzie gospodarzem konferencji
Wakacje.pl proponują last
Grecja przesuwa wprowadzenie nowej
Stabilne wyniki w europejskiej
Emerytura marzeń - pływanie w niekończącej się
Rusza promocja turystyczna regionów poszkodowanych przez
Coraz więcej Polaków unika urlopu w
PIT: Nie przywracajcie kwarantanny
Coraz więcej turystów odwiedza Warszawę
Polska na targach wakacyjnych w Utrechcie
ABTA: brak pomocy dla branży będzie drogo kosztował podatników
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i perspektywy
Od stycznia tylko jeden nowy kraj w Schengen
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II kwartale
Zdecydowanie odradzam CST Travel, Kraków, Dominikańska 3. odradzam CST Travel,
Gminy uzdrowiskowe przedstawiły koncepcję wsparcia
Ryanair zarobił mniej w pierwszym kwartale
Marriott planuje otworzyć 1700 nowych hoteli
Travelist.pl: Hotelarze zdali egzamin
Grecja łagodzi ograniczenia i żegna PLF-y
Więcej turystów w polskich obiektach noclegowych
